Lotus Elise pro závody do vrchu skrývá pod kapotou dva motory z Hayabusy. Vznikl v Česku

Kolikrát jsme již viděli zástavbu motoru z Hayabusy do auta… tentokrát je to ale trochu jinak, motory jsou v podstatě dva a celá záležitost pochází z Česka!
titulka-lotus-elise-2x-hayabusa-1100x618.jpg Zdroj: Michl Motorsport

Lotus Elise byl již od svého vzniku takovým ideálem sportovního vozu. Spíše než na hrubý výkon, spoléhal na lehkost a vyvážení, a tak se první generace továrně nedočkala více než 195 koní, které produkoval atmosférický čtyřválec z dílny Roveru. Vozu s váhou 755 kg však dokázal i s tímto zdánlivě skromným výkonem dělat divy.

Traťové použití si ale někdy žádá trochu více a někdy je potřeba jít až trochu do extrému. Tento konkrétní Elise dostal pod kapotu osmiválec o objemu 2,8 litru. Nejde ale o ledajaký kousek – motor Hartley H1 Maxi V8 totiž vznikl spojením dvou čtyřválcových motorů z legendárních motocyklů Hayabusa.

Nejde přitom jen o obyčejné spřažení dvou motorů, jde o skutečně o jeden motor s jednou klikovou hřídelí a uspořádáním válců do V. Navíc byl motor značně poladěn a ve výsledku tak produkuje 450 koní a točí 10 tisíc RPM. I přes záměnu motoru navíc vůz nepřibral na váze.

Vůz není žádnou novinou, na Evropských tratích se v rukou Dana Michla objevuje již nějakých deset let a neustále prochází vývojem. Stále jde o velmi konkurenceschopný stroj. Nebo spíše stroj, kterému lze jen stěží konkurovat. Musíme přiznat, že ječení závodního motoru rezonujícího kopcovitou tratí se nemůžeme nabažit.

17.10.2019 11:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Hillclimb Monsters

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist