Lotus City Car Concept

Kromě pěti rychlých vozů přivezl Lotus do Paříže také malý elektromobil. Se stovkou za 9 sekund není pomalý, ale na seznamu priorit momentálně visí nízko.

Z Hethelu do Paříže nedorazily jen supersporty. Šestý z modelů se však do tématického článku o rychlých lotusech příliš nehodil. Studie City Car je malá, lehká, a především nezdravě elektrická. Prozatím jde jen o cvičení bez jasné budoucnosti. Pokud by se objevilo sériové auto, nebude na trhu před rokem 2014.

Techniku sdílí City Car s Protonem EMAS. Ten se světu představil v březnu v Ženevě a pod jeho vývojem jsou rovněž podepsaní inženýři Lotusu. Pro svůj model si tedy Britové vypůjčili jen to, co před pár měsíci sami stavěli. Auto má poháněná zadní kola, a to přes převodovku s jediným stupněm.Pro příadnou produkční verzi připadají v úvahu dvě pohonná ústrojí. Malý Lotus by mohl být čistě elektrický, pod jeho kapotu se však teoreticky vejde malý motor. Podobně jako v Chevroletu Volt by pomáhal prodlužovat dojezd. Automobilka chystá v souvislosti s jiným projektem benzínovou dvanáctistovku, navrženou a optimalizovanou právě pro účely prodlužování dojezdu elektromobilů.

Ať už v Hethelu sáhnou po kterémkoli řešení, nebude výsledný stroj pomalý. Stovku by měl zdolat do devíti sekund, což je vůz poháněný elektromotorem slušné. Lotus zároveň slibuje cenovku okolo šesti set tisíc korun. Nechceme však předjímat, budoucnost auta závisí na výsledcích Espritu a dalších chystaných modelů (o nich si přečtěte zde). To mimo jiné znamená, že před rokem 2014 City Car v ulicích neuvidíme.

autoweb.cz

1.10.2010 2:41

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist