Nový Lotus 3-Eleven 3.5 V6 (2015) představen v Goodwoodu, má přes 450 koní

Nový Lotus s šestiválcem si troufá na nejrychlejší supersporty světa, podle autorů by model 3-Eleven neměl být na Nordschleife o moc pomalejší než Porsche 918 Spyder.

Typ 3-Eleven je nejrychlejším, ale také nejdražším modelem britské společnosti Lotus. Podle tvůrců patří k nové generaci modelů, které mají „nekompromisním způsobem manifestovat typickou osobnost značky“ a nabídnout „legendární ovladatelnost a ohromující rychlost“.

„Tři-jedenáctka“ chce toho dosáhnout kombinací několika klíčových prvků. Základem nového otevřeného Lotusu je nýtovaný a lepený hliníkový monokok, který v případě silniční verze Road dostane dodatečné boční výztuhy a bezpečnostní klec, zatímco okruhové provedení Race bude mít ochranný rám podle specifikace FIA. Hmotnost? Přesná hodnota nezazněla, ale počítejte s váhou pod 900 kg.

Karoserie auta je podle automobilky vyrobena z nového kompozitu, který je o čtyřicet procent lehčí než dosud používaný sklolaminát. Interiér je minimalistický a kromě tříramenného volantu s pádly řazení, skořepinových sedadel a velkého displeje TFT nabízí už jen pár základních tlačítek. Ve standardní výbavě jsou pak také čtyřbodové pásy s možností odepnout volant ze sloupku řízení.

Majitelé silniční verze budou mít možnost vybrat si v rámci výbavy barevný kryt nad místem spolujezdce, který lze podle potřeby vyjmout a namontovat druhé sedadlo.

Pokud jde o podvozek, obě varianty (Race a Road) dostaly nezávisle zavěšená kola na dvojitých lichoběžníkových ramenech, tlumiče značky Ohlins a nastavitelné stabilizátory. Přední kola mají průměr 18 palců, ty zadní dokonce 19 a podle přání zákazníka pak bude výrobce dodávat různé typy pneumatik – buď Michelin Pilot Super Sport, respektive Cup 2 od stejného výrobce.

Identický pro oba vozy je rovněž brzdový systém s ventilovanými a odvrtávanými kotouči s čtyřpístkovými třmeny AP Racing.

Pohon zadních kol zajišťuje kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec Toyota o objemu 3,5 litru a maximálním výkonem 450 bhp, tedy 456 koní při 7000 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 450 newtonmetrů při 3500 ot./min. Přesné hodnoty dynamiky Lotus dosud neuvedl, ale ve spojení s klasickým šestistupňovým manuálem (Road) anebo šestistupňovou sekvencí Xtrac a samosvorným diferenciálem typu Torsen by měl 3-Eleven akcelerovat z 0 na 60 mil/h (97 km/h) pod 3 sekundy.

Zástupci Lotus již přiznali, že mají v plánu potrápit na Nürburgringu ty nejrychlejší sériové stroje, přičemž 3-Eleven údajně „není daleko“ od času pod sedm minut, který zajelo Porsche 918 Spyder. Ceník dosud prezentován nebyl, podle specifikace však auto vyjde na 82 až 115 tisíc liber.

26.6.2015 1:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist