Lišku v závěru Barum rally zpomalil prasklý disk

Milan Liška vedle sebe posadil nového navigátora.

Mezinárodní mistrovství ČR rally 2006 pokračovalo poslední srpnový víkend v okolí Zlína a Otrokovic tradiční Barum rally, započítávanou kromě domácího šampionátu také do mistrovství Evropy. Uskupení týmů Klub Fox Racing a NTS Plzeň – Gassner Rallisport se s nástrahami náročné rally popasovalo úspěšně. Posádky obou týmů uspěly i v početné a kvalitní konkurenci. Jiří Volf s Petrem Novákem (Mitsubishi Lancer Evo VIII) si na Barumku „odskočili“ ze sprintů, aby brněnský jezdec získal další cenné zkušenosti. Tento úkol Jirka s Petrem splnili, navíc svůj výkon ozdobili solidními časy na jednotlivých rychlostních zkouškách a především desátým místem absolutně. Daniel Běhálek s novým spolujezdcem Petrem Černohorským a vozem Subaru Impreza Sti skončili čtrnáctí a Běhálek si tak podruhé v sezoně připsal body do tabulky MMČR.  Těsně za bodovanými pozicemi dojeli se starším Lancerem na cílovou rampu Marcel Tuček a Milan Marušák, jenž nahradil pro nemoc absentujícího Václava Tesaře. Milana Lišku s Jaroslavem Vosádkou (Mitsubishi Lancer Evo IX) v závěru zpomalil defekt a utržená lyžina, přesto se vešli mezi třicítku nejrychlejších posádek letošní Barum rally.  „Mám velkou radost, že všechna auta v tak náročných podmínkách dojela až do cíle, a je potřeba pochválit všechny posádky za jejich výkony. Jirka Volf splnil, proč na Barumku přijel: absolvoval ji celou, ujel spoustu kilometrů a nasbíral zkušenosti, které se mu budou hodit v závěru sezony sprintů. Navíc 10. místo na Barumce je vynikající umístění. Dobře jel i Dan Běhálek, který vybojoval další body do hodnocení MMČR. Ocenění patří i Marcelu Tučkovi, který se starším Lancerem dokázal držet krok s mnohem novějšími vozy a probojovat se do první dvacítky,“ chválil jezdce svých týmů závodící „šéf“ Milan Liška. Milan Liška vedle sebe posadil nového navigátora. Horké sedadlo v novém Mitsubishi Lancer Evo IX, které jelo teprve svůj druhý závod, když si debut odbylo na Německé rally, si tentokrát vyzkoušel Jaroslav Vosádka. „Samozřejmě jsme si museli upřesnit několik věcí kolem fungování posádky, protože jsme každý zvyklý na něco jiného, ale celkově to bylo perfektní,“ chválil svého mitfáru plzeňský jezdec, který si ovšem na letošní Barumce vybral i slušnou porci smůly. „Smolně jsme začali a skončili.   Nejdřív nám odešlo tréninkové auto během seznamovacích jízd, takže jsme museli řešit jeho opravu a obstarat náhradní. To samozřejmě narušilo náš časový harmonogram a nestihli jsme kvůli tomu vůbec napsat RZ Komárov. V závěru soutěže se na nás paní Smůla přišla podívat znovu. Na předposlední erzetě nám praskl disk a já sám ani pořádně nevím, jak se to stalo. Asi dva kilometry před tím, než se kolo odporoučelo, jsem opustil vozovku a utrhl lyžinu. Docela jsem si za to nadával, protože do té doby se nám jelo pěkně, i když jsme jeli na suchých gumách na vodě.  Bohužel v kombinaci zatáček, levé pětky a pravé šestky, jsme s autem vyšplhali na břeh, což se stane, ale asi jsme šli do břehu příliš natupo a odnesla to už zmíněná lyže. Auto pak nechtělo moc jet, jak jsme ji pod sebou táhli, ani zatáčet. To byla asi také příčina pozdějšího vylomení disku kola. Auto nechtělo zatočit, tak jsem dal ještě větší rejd, ale kolem jsem se dostal na kraj vozovky, kde byl v asfaltu vykotlaný klín, o jehož hranu se kolo zašprajclo a prasklo. Tam by ale asi neměl šanci žádný disk,“ popsal Milan Liška, jemuž nakonec v cíli 36. ročníku Barum rally Zlín patřilo 30. místo absolutně.

Michael Daněk

31.8.2006 3:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist