Diskuze

31 komentářů

    Michal

    Zrovna nedávno jsem se nad tímhle zamýšlel a nedá se než souhlasit. Automobilky se neustále honí za vyšším výkonem z nižších a nižších objemů, komponenty motorů jsou hnány na hranici a možná až za ni. Některé automobilky (všichni víme které) se módě downsizingu vzpírají a snaží se modlu EU – emise řešit tak, že poměrně radikálně snižují hmotnost a snaží se o co nejdokonalejší rozprašování paliva do válců, to je podle mně cesta k vyšší spolehlivosti, neřku-li o tom, že když bude auto lehké, může být výkon oproti minulé generaci stejný. Jinými slovy, když je auto lehké, přeplňování nepotřebuje, protože se relativně malý motor nemusí \“prát\“ s velkou váhou. Pokud přeplňovat, tak kompresorem, motor nemá turbo-lag a náklady na výrobu jsou nižší. Co vím, tak přeplňování kompresorem měly kdysi Mercedesy a z mainstreamové produkce ho má nyní pouze Nissan u nových 1.2 a 1.6, škoda. I tak ale preferuji atmosféry.

    pylot

    Nemůžete přece srovnávat iPhone za cenu jedné podprůměrné výplaty s vozem v ceně dvouletého nadprůměrného platu. iPhony si kupují teenageri a ne živitelé rodin, kteří potřebují dopravní prostředek. Já za sebe, kdybych si mohl koupit auto, které potřebuje údržbu po 50 000 km, jezdí s rozumnou spotřebou při rozumné dynamice a neshnije, tak si v příštích 20 letech žádné další auto nekoupím, protože nebudu mít důvod. A automobilky nemůžou vyžít jen z aut pro fandy.

    JoBa

    Je to pravda…strávil jsem posledních pár dní ježděním po irských okreskách i té troše dálnic, co tu je v peugeotu 107 z půjčovny. Ani na vteřinu jsem nezatoužil po tom, abych seděl v něčem jiném. Lehké auto, litrový tříválec, který má (překvapivě) naprosto úžasný zvuk a výbava, která by se dala výstižně shrnout slovem \“NIC\“… Větší výkon by tu byl nuda – nebylo by ho pořádně kde použít a rozhodně bych s tím neujel za 35 litrů benzinu 420 mil (tedy 5.2l/100km)…ne takhle dynamickou jízdou, kdy jsem motor nejednou vytočil…

    rOn

    Jenže iPhone si kupují ovce co by si koupili i bobek s logem ohryzku.
    http://www.youtube.com/watch?v=HhsWzJo2sN4
    Ano, ti šedivý a ten obrýlenec symbolizují dnešní Apple. Role se prohodily a zřejmě proto Jobs umřel – stal se tím co nenáviděl. Velkým sráčem co omezuje, svazuje, šikanuje a tím co má jedině pravdu.

    Na výkon taky celkem kašlu. Ono je lepší mít motor co má dobrou odezvu na plyn a 170 koní, než tupý turbo s 200k.

    rOn

    S kompresorem souhlasím, ale to jemnější rozstřikování paliva je dražší a poruchovější. Benzín s nepřímým vstřikem (fakt nízký tlak) měl palivovou soustavu za hubičku a vstřikovače se často nemusely měnit za celou životnost auta a žádné vysokotlaké čerpadlo neměly. Přesný opak jsou turbodiesely.

    Jarda

    Je to přesně tak. Lidi, co nemají auta jako koníček, tak je mají jako \“byznys\“. Koupí nové auto a po 2. letech ho prodají, aby na něm moc neprodělali, dají ho protiúčtem a mají zas nové. A teď nemluvím o firmách a jejich Passatech, ale např. o Renault Megane. A lidi, co mají auta jako koníček stejně koupí auto a žijou s ním x-let protože ho mají jednoduše rádi. Mám Mercedes C Sportcoupe 230 kompressor, kamarád si teď koupil 15 let starý Golf v nějaké limitované edici 250 kusů, je to diesel :(, ale stejně měnit nechceme. Nebo u vás v redakci pan Dalibor s jeho M3 a podle článků o něm asi také ne 🙂 Nová auta nemají charakter, mám to vyčtené především od vás, a nadšenci si ty nová auta stejně nekoupí, když neberu v úvahu novou M3 na kterou stejně nemají peníze. Ale cesta nové Mazdy 6 je ta správná i pro nadšence. Atmosferický motor, lehké, zábavné, \“dostupné\“ auto, které si člověk navíc obhájí před rodinou a pro ekology, či šetřílky má přeci nízkou PAPÍROVOU spotřebu a emise. Takováhle auta si myslím, že mají smysl a budou se prodávat porád. Ne \“přeturbená\“ auta, která zrychlují sama a nepotřebují spolupráci řidiče. Ano vím, že mám kompresor, ale další auto ( 6-7 let ) bych chtěl bez turba či kompresoru, už jen díky té zmiňované spolehlivosti ( zatím nemám s kompresorem problém, ťuk, ťuk ), ale především díky charakteru motoru. A co se týče toho hlavního. Výkon? Mám papírových 198 koní a více nepotřebuji. Již teď mám 10 let staré auto, takže se určitě nějací koníčci uchýlili ke spánku. Když si chci užít na okreskách dostačující, i tak jsou to rychlosti, které bych nechtěl mít zanesené v bodovém rejstříku. Jediné, co mi nepatrně vadí je taková ta špička, protože auto točí 6000 ot./min. a od 5500 už to nejede.Jestliže někam pospíchám, tak výkonu na předjetí je až dost, když jedu někam cíleně a je čas ( což je vetšinou ), tak jedu bez problémů za 8,5l.

    Michal

    Nevím proč by zefektivnění spalování paliva muselo nutně znamenat poruchovější motor, kvůli těm vysokotlakým palivovým čerpadlům? (Nejsem technicky vzdělán, ale rád se nechám poučit). Beztak jediný japonský přímovstřik co znám, je GDI, ne?

    Andrew

    To přirovnání trošku pokulhává. Když koupíte nový telefon, přijdete do prodejny, vypláznete tam X korun, vyměníte SIM, starý hodíte do koše a za 5 minut je hotovo. Koupit nové auto a zejména zbavit se stávajícího, na kterým je ještě nezřídka kdy úvěr a tedy od něj nemáte ani VT, zdaleka není tak jednoduché a rychlé. Vzhledem k tomu, že vlastnictví auta narozdíl od vlastnictví telefonu (neplést si s vlastnictvím telefonního čísla) znamená právní břemeno, tak to dost dobře srovnávat nelze.

    Martin

    Nebudu jmenovat prastarou Škodu Laurin s turbem na benzínu, ale přesně ta ukazuje dnešní cestu. Výkon šel pustit jen na rovině a při tom se muselo tvrdě korigovat zmítající se volant. Zatáčky byly pro to auto postrach, protože se houpalo jako parník, takže lépe skoro zastavit ještě na rovině, pak připosraně projet zatáčku, počkat až je rovinka a pak zuse hura na výkon – no fuj. Stejně tak má dnes spousta aut výkon, který nejenže nezvládá jejich řidič, ale ani podvozek. A tak jediné štěstí je, že většina řidiču nikdy nevyužije víc jak 40-70koní i když jich má pod kapotou 300. A tak je průměrné zrychlení na českých křižovatkách cca 30-50s na 50tku 🙂 Takže moc tu honbu za koňmi nechápu. I když je otázka, kolik těch super silných motorů se nakonec prodá …

    XXX

    Ale do jisté míry za to mohou i motor. \“experti\“ a jejich hodnocení vozidel s  motory ze spodních pater výkonu, kdy tvrdí, že stačí tak do města a nebo na příměstské přesuny, přitom každé auto je schopno jet vysoko za povoleným dálničním limitem.

    Jarp

    Sám som mal predošlé auto hodu civic 8. generácie s výbornou atmosférickou 1.8 a výkonom 140 koníkov a myslel som si, akú mám raketu. Ale ako sa tu píše, v dnešnej dobe je to už akože na pováženie, no podľa mňa malo autíčko výkonu dosť, nikdy nebol problém predbehnúť a maximálku som dal 216 🙂 No podstata veci je tá, že som ho z fin. dôvodov predal a kúpil c-čkovú corsičku s motorom 1.0 (aj keď výbornou výbavou, napr. aut. klíma) a výkonom 60 koníkov 😀 No čuduj sa svete, ten výkon mi úplne postačuje, dokonca s corsičkou rád chodím aj rýchlejšie (v priemere rýchlejšie ako som chodil s civičkom), proste ma to auto akoby viac baví 🙂 Keď už idem po diaľnici, nemám problém 140 v kuse aj s obsadením autom a maximálka je ku 170… A spotreba nech robím čo robím, od 5 do 5,5 L 🙂

    Vavris

    Byl by to fajn blog… Kdyby s trefnějším a šťavnatějším vyprávěním o tom samém tématu nepřišel před 5 dny driversweb 🙂

    Drtikol

    skutečně OMG. Vás někdo nutí kupovat si věci od Applu? Proč tu firmu tak nenávidíte? Protože trefila správnou cílovou skupinu a má úspěch? Ano, to je v Čechách předmětem nenávisti už od nepaměti. Já mám iPhone už od verze 3 a nikdy jsem nebyl frikulín, hipster ani nic podobného, nechodím ve značkových hadrech a neobědvám v Ambiente. Prostě je to zařízení, které se přesně trefilo do mých potřeb. Necítím se omezen, svázán, ani šikanován – naopak. Používám ho denně ke spoustě věcí. Všimli jste si někdy, že nesrovnatelně víc hate-u směřuje k majitelům Apple produktů, než od nich? Oni totiž nemají důvod na někoho plivat jed, čím to asi bude? 🙂

    JoBa

    Nebo pred jeste delsi dobou nekdo uplne jiny…tohle neni nove tema a neni ani na autowebu diskutovane prvne…je dlouho zname, ze nizsi hmotnost znamena, ze staci mensi vykon a tudiz mensi motor s mensi spotrebou atd, atd… Je hezke se nad tim obcas znovu zamyslet a osobne driversweb neznam a vetsina ctenaru tohoto blogu na tom bude podobne. Proto pro ne takovy clanek muze byt zajimavy. Pokud si dobre pamatuji, cetl jsem take neco podobneho v TopGearu (nevim, jestli v casopise nebo online a je to jedno). Je to stare tema, ale stale aktualni… Nastesti, aspon pokud jde o hmotnost, zacina jit vyvoj pomalu, ale prece, spravnym smerem…zbytek bude nasledovat…;-)

    Ernest

    Nie zeby mi to vadilo, len by ma zaujimalo preco takmer vsetky dnesne auta dokazu jazdit rychlostou aspon 200 km/h a tie silnejsie obligatnych 250 km/h? Na co je to dobre, ked je v celej europe (okrem niektorych poslednych usekov v DE) maximalka 130 km/h? To nas automobilky povzbudzuju v porusovani predpisov?

    Kuban

    Zkus techniku popřemýšlet nad tím, proč se kompresor nepoužívá u naftových motorizací a tím pádem proč se nenachází ani u benzínových. Ono to souvisí…

    Nemluvě o nevýhodě pro slabé maloobjemové agregáty. Ale jinak ano.

    Matluct

    Cialis En Pharmacie Avec Ordonnance Cialis 10mg Dubai generic cialis canada Cat Dosage Amoxicillin

    Matluct

    Levitra Italia Clomid Plus Fostimon Lexapro No Perscription Viagra cialis cheapest online prices Amoxicillin And Ears Ringing Keflex Powered By Phpbb Cytotec Allaitement

    BrianTon

    Комбинезон конверт CYLF.RU [url=http://cylf.ru/kombinezon-konvert-na-vypisku-zimniy.html]Комбинезон конверт CYLF.RU…[/url]

    Matluct

    Cialis 20mg En Pharmacie Paris Amoxicillin Dosage [url=http://ciali5mg.com]cialis[/url] Cialis Generic 5mg Kamagra Now

    EdgarOmila

    Hello there! [url=http://levitranmh.party/#levitra-online]vardenafil[/url] beneficial internet site.

    Matluct

    Side Affects Of Amoxicillin Clavulin Zithromax And Breastfeeding Where Can I Buy Clobetasol Bristol [url=http://brandciali.com]tadalafil cialis from india[/url] Propecia Precio Laboratorio

    AshibePethet

    Poids est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la flanerie de votre corps.
    https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-vergoed/

    AshibePethet

    Poids est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la reste de votre corps.
    https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-pfizer-prix-france/

    AshibePethet

    Compression est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre determination bat, il pompe le sang par vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
    https://www.cialispascherfr24.com/avis-sur-le-cialis/

    JamesBiaps

    Hi there! buy generic provigil beneficial internet site.

    JamesBiaps

    Hello! top rated online pharmacies good web site.

    Brettkax

    wh0cd1219525 cymbalta 60 mg

    Joshuaimpab

    Howdy! online pharmacy no prescription required good web site.

    JamesJible

    Hello! cvs pharmacy online great internet site.

    CharlesGries

    Hi there! online pharmacy excellent site.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist