Lilling: Ferrari je nejznámější značkou světa, už podruhé

Italský výrobce sportovních aut už podruhé zvítězil v britském žebříčku nejznámějších značek a nechal za sebou takové giganty jako Coca-Cola nebo Google.

Pokud byste lidem na ulici ukazovali logo se vzpínajícím hřebcem, s největší pravděpodobností by vám neomylně řekli, že jde o logo Ferrari. Žádná jiná značka na světě prý není tak jasně rozpoznatelná jako ta z Maranella, a to ani pokud zabrousíme mezi firmy jako je Coca-Cola, Google nebo Disney.

Klíč k úspěchu možná leží právě v tom, že potkat Ferrari se rovná výjimečné události, umocněné zpravidla ještě červeným lakem a uřvaným motorem s volnoběhem ustáleným asi jako koruna po intervenci České národní banky. To taková Toyota sice vyrobí přes deset milionů aut ročně, ale se superschopností ztratit se v davu jako Batman si nového Priusu nejspíš ani nevšimnete.

Není to jen o tom, být co nejvíc vidět (a slyšet), celkové hodnocení v žebříčku Brand Finance bere v potaz třeba i finanční obrat, slávu nebo loajalitu zákazníků. A zrovna ta je u Ferrari ohromná, vždyť ji sama automobilka od svých zákazníků přímo vyžaduje. Chcete si koupit nové LaFerrari? Dobře, ale musíte už ve své garáži mít alespoň pět dalších Ferrari od oficiálního dealera, aby se s vámi vůbec začali bavit. Mají to v Itálii moc dobře vymyšlené.

Přestože loni klesl prodej aut o pět procent, zisky se dočkaly pětiprocentního nárůstu, zejména díky novým modelům F12 a LaFerrari, které ve spektru značky patří mezi ty nejdražší. Ale nejsou to jen prodané supersporty, automobilka umí dostat peníze i z lidí, kteří se neřadí mezi milionáře, a tedy si žádné Ferrari nikdy nebudou moci dovolit. Stačí vybudovat horskou dráhu, nebo udělat trička a boty s logem vzpínajícího hřebce, které budou fanoušci značci hrdě nosit, a vítězství v anketě o nejznámější značku už přijde samo.

28.3.2014 4:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist