Lexus ve Frankfurtu: hybrid, hybrid a hybrid

Japonská značka vsadila na svou doménu a dorazila na evropský autosalon s ostře nabitými hybridními zbraněmi

Hybridy Lexus umí, vlastně jako jeden z mála se nebál jít cestou kombinace spalovacího motoru a elektrického proudu už v době, kdy ostatní věřili naftě nebo třeba plynu jako cestě za nízkou spotřebou, a dnes je v této oblasti velice silným hráčem. Bylo by tedy zvláštní, kdyby na frankfurtský autosalon výrobce nějaké hybridy nepřivezl. Začneme novým konceptem LF-NX.


Ten podle automobilky „hledá možnosti uplatnění středně velkého crossoveru v rámci modelové řady značky Lexus. Je ukázkou pravého crossoveru přinášejícího dynamičtější design, kultivovanost a pokrokové technologie, které jsou charakteristickým znakem značky Lexus.“ Tak nějak, ať to znamená cokoli.

Zvenku vypadá koncept velice zajímavě, LF-NX využívá nápadně plastické tvary a je lakován v novém stříbrném odstínu „kartáčovaný kov“. Vpředu je markantní vřetenovitá maska chladiče typická pro Lexus, a výrazná světla.

Kabina je soustředěna na ergonomii, kokpit zaměřený na řidiče používá zdokonalenou koncepci rozdělené přístrojové desky s horní zónou pro zobrazování a spodní zónou k ovládání vozu. Zajímá vás pohon? Ano, i koncept LF-NX je hybrid, sází na nejnovější realizaci hybridního systému pohonu a spojuje zážehový čtyřválec 2,5 litru s výkonným elektromotorem.

Teď se přesuneme blíže sériové produkci, na konci roku 2013 se představí model Lexus GS 300h a výrobce říká, že „hnací ústrojí Lexus Hybrid Drive 2,5 l vykazuje v dané třídě špičkové emise CO2 již od 109 g/km.“ Pokud třeba Mercedes jako konzervativní producent luxusních sedanů využívá ve svých vozech čtyřválce, bylo by neseriozní spílat Lexusu za to, že se teď nebavíme o spojení šestiválce a elektromotoru, nebo dokonce vzpomínat na řadu GS s atmosférickým osmiválcem. Doba se posunula dál a touto optikou je 2,5 l samozřejmě v pořádku.

Fotogalerie Lexus IS-F

Zobrazit všechny fotografie

Motor dosahuje nejvyššího výkonu 181 koní při 6000 ot./min a maxima točivého momentu 221 Nm při 4200 až 5400 ot./min, celkový systémový výkon je pak 223 koní a jde přes bezestupňovou převodovku na zadní kola. Spotřeba by měla být 4,7 litru na 100 km. Co dalšího bylo na stánku Lexusu k vidění?

Víceméně na stejnou techniku sází i nový (hybridní) Lexus IS, jinak co do hierarchie typický konkurent BMW řady 3 nebo Mercedesu třídy C. Spojuje spalovací 2,5litr s elektromotorem, a po inspiraci u sportovního LFA se důrazně soustředí, minimálně v kabině, na řidiče.

10.9.2013 11:57| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist