Lexus v reklamě lže

Lexus znovu čelí palbě kritiky, že nedokáže dosáhnout svých ekologických slibů.

Podle ASA (Advertising Standards Authority) Lexus slibuje v reklamě více než dokáže splnit. Nová reklamní kampaň hlásá, že „nový Lexus RX 400h je perfektní pro dnešní klima (a pro to zítřejší)“ a dále pak, že „řízení prvního hybridního SUV dává nejen ekologický ale i ekonomický smysl“.

ASA se opírá o výsledky nezávislých měření, které dokazují, že Lexus RX 400h je mnohem méně přátelský k přírodě a klame tak svou reklamou spotřebitele. ASA také pochybuje o správností normovaného měření spotřeby a emisí a říká, že v reálných podmínkách dosahují vozy mnohem horších hodnot.

Lexus je tak nucen přepsat svůj reklamní slogan na „perfektní pro dnešní ekonomické klima“, proti kterému již ASA výhrady nemá. Přitom pro značku Toyota to není první marketingové přestřelení, jen nedávno řešili obdobnou záležitost na britském trhu s Toyotou Prius.

Podobné problémy má i GM a Saab v Austrálii, kde také čelí kritice za klamavou reklamu na své ekologické modely.

Automobilky obecně mají potíže se správnou prezentací svých modelů. Například naše Škoda, ale i další automobilky naprosto propadly v testech spotřeby, kdy byly zastíněny modely, jež ve svých reklamních sloganech žádná slova jako „úsporný a ekologický“ nepotřebují.

autoweb.cz

26.9.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist