Lexus RX 450h

18 fotografiíLexus RX

To, že je nový Lexus RX pohodlné auto, už víme. Ale dokáže nějakým způsobem zaujmout řidiče jeho nejsilnější varianta, která používá hybridní pohon?

Diskuze

16 komentářů

    Marcus

    nemůžu jinak než Bravo Lexus a Bravo Dalibore…:) ale dal bych mu 5 hvězdiček, ale to už bys asi dostal výpověď :)))

    R1S0

    ta "palubka" v strede nieje nic moc,posobi az cudne,ale vo vysledku je to vyborne auto.

    Morák

    Je to super stroj

    Elsin

    Jsem vcelku nadšený řidič, zatím si musim vystačit s focusem, ale myslím, že to už trošičku o něčem vypovídá, jaká auta se mi líbí.

    V zimě jsem měl ale půjčené LS600h a je to přesně, jak se tady píše: Sportovní jízda nepřipadá v úvahu, ale užíváte si každou vteřinu, kterou tímto autem jedete. Nevím, jestli to po čase neomrzí, ale byl to jeden z nejlepších automobilových zážitků, co jsem měl (obzvlášť vítězství v pružném zrychlení proti Audi S6 V10 :)))

    Naftaman

    Konečne objektívny nezaujatý test tohto lexusu. Pokažde som tu anšiel len kritiku za nesportovnosť, vidím že niekto pochopil kam je toto auto smerovane 🙂

    martinST

    Zdravim, jak je to s pohonem 4×4?? Je to totiz 4kolka, ale zadni kola pohani jen elektromotor. Tedy v nejakem terenu(ja vim, ja vim, do terenu se s timhle autem nikdo nepodiva, ale co kdyby), kdy budu potrebovat permanentni 4kolku mi dojdou baterie a konec?? Zadni nahon nejede?? Nebo je to nejak osetrene?? Fakt me to zajima, chtel jsem to napsat jako dotaz Daliborovi, ale kdyz uz je tu ten test…

    Dalibor Žák, autoweb

    Lexus na svých stránkách o pohonu všech kol v modelu RX 450h píše toto:

    "Modely RX 450h disponují inteligentním pohonem všech kol, zajišťovaným revolučním systémem E-FOUR. Vysoce pohotový E-FOUR dokáže okamžitě přenášet točivý moment vzadu umístěného elektromotoru na zadní kola, ovšem jen v případě, je-li to nutné vzhledem k jízdnímu stylu nebo stavu vozovky. Tento inteligentní lehký systém prodlužuje životnost pneumatik a snižuje spotřebu paliva a množství emisí."

    Zadní kola prostě pohání elektromotor a pokud máte vybité baterie, elektřinu vyrobí motor spalovací a ta pak "teče" k zadním nápravě.

    martinST

    Hm, to mne taky napadlo, ze energii pro elektromotor mozna vytvari spalovaci motor, tim padem ale ubira spal. motoru vykon a to dost podstatne, pokud se teda enegie aspon castecne nebere z odpadniho tepla, coz pochybuju. Me by spise zajimalo, jestli jste tento rezim jizdy v terenu nezkouseli s redakci behem testu…

    Marcus

    S novým RX450h mám zatím jen minimun zkušeností, ale jelikož jezdím předchozím RX400h tak můžu jen potvrdit, že není problém se například bezproblémů rozjet na zasněženém či zledovatělém kopci… Poprvé auto při větším sešlápnutím plyn prohrábne předními koly a poté se připojí zadek, ale potom už elektronika při sebemenší akceleraci připojuje zadní elektromotor, respektive zadní pohon a k prokluzu nedochází. Do těžšího terénu to auto není určeno, to je jako chtít po "kravaťákovi" výstup na K2ku. V žabkách…:)) Ale menší terén, sníh, led nebo cokoli na tento způsob RXko zvládá bezproblémů. A kdyby náhodou došli v bateriích šťáva tak baterie dobíjí benzínový agregát, úbytek výkonu není naprosto vůbec znát, o to nemusíte mít obavy.:)

    Charger

    ale zas porovnávat to s ostatníma "opravdovýma" čtyřkolkama se to nedá, soused s tím u nás v zimě zapadnul a myslím, že s nějakou stálou 4×4 by se z tama dostal:-) ovšem to je jen má domněnka:-)

    martinST

    Diky za postrehy z praxe. Tohle auto mi zacina davat cim dal vetsi smysl. V zime s nim vyjedu na hory, je to SUV – nemusim se bat mensiho terenu, vecer si do vecerky zajedu pro rohliky jen na "baterky", kdyz me chytne pocit viny k prirode muzu jezdit za 6l, bezna jizda verim ze kolem 9l. To vse v SUV s benzinakem a 300k pod kapotou. Strong-hybridy mi zacinaji davat smysl….

    Charger

    to je pravda, já bych si však počkal až to začnou dělat (takhle kvalitně) v něčem menším, karoserie SUV je mi značně nesympatická

    ---

    Dobrý den,

    chtěl jsem se Vás zeptat, jelikož také mám 400h a občas se mi na palubním počítači nezobrazuje pohon. Myslíte, že je to problém na servis?

    Norge

    Zajimava diskuze bez pubertalnich vykriku. Uprimne verim, ze Lex je zajimave auto a na rozdil od rady jinych jsem si nikdy nemyslel, ze hybridy jsou slepa ulicka. Toyota ma ode mne bobrika odvahy za to, ze se do toho kdysi pustila a je mozne, ze za 20 let uz nikoho ani nenapadne kupovat nehybridni auto. Ale presto nevim, jestli bych si tohle auto treba uz za rok koupil. Jednak celkem rad ridim a jenom na pojizdeni po meste je to trosku velke. Ze by tedy rozhodla kombinovana spotreba? Asi ne, protoze moje soucasne Subaru Tribeca 3,0 H6 ma na okreskach spotrebu mezi 10 a 11 l/100 km (jezdim 90 – 110 km/h dle GPS), na dalnici pri 145 km/h GPS kolem 13 l a ve meste, pravda, 15 – 18 l, podle toho, jak moc stojim v zacpach. Prumer za skoro 4 roky cca 12,5 l N95. Rozdil ve spotrebe je tedy sice jasny, ale zase (alespon pro me) ne tak dramaticky, aby byl rozhodujici. Pohon vsech kol ma Lex nejspis horsi, je o hodne tezsi, technicky slozitejsi, mene prostorny, drazsi… Na druhou stranu o dost lepe akceleruje, to je fakt. Az budu kupovat dalsi auto, tak jestli to bude SUV, pujdu se projet urcite i Lexem, ale protoze mi na par litrech benzinu vzhledem k cene noveho vozu az tolik nezalezi, rozhodnou jine veci. Navic o ekologickem prinosu Lexe porad pochybuji, suroviny na baterky je potreba vytezit, dopravit, zpracovat… O celkove ekologicke zatezi jsem zatim od Toyoty zatim nic necetl. Technicky je to ovsem bezesporu uzasne auto.

    R1S0

    suroviny na baterky ozaj treba vytazit,spracovat atd…ale to by bolo potreba aj tych 8-10 litrov benzinu,ktory tento system usetri…..

    Honza

    Tohle je bezesporu pravda, ale brat se to tak neda. Je to porad v podstate nova technologie a investice do ni je nutna, vzhledem k budoucnosti. Naklady na prvni tezarsky veze, rafinerie, benzinky.. to vse bylo taky driv velky a nekomu se mohlo zdat, ze by ekonomictejsi bylo zustat u koni 😉

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist