Lexus RC F (2014) bude mít nakonec až 477 koní a takto s nimi dokáže jezdit bokem

(+ video) Uniklá brožura k novému Lexusu RC F prozrazuje, že se z něj do příchodu chystaného Mercedesu C 63 AMG Coupé stane nejvýkonnější vůz ve třídě.

Zbrusu nové osmiválcové kupé automobilky Lexus známe oficiálně už od ledna letošního roku, luxusní divize Toyoty však nezačne s dodávkami modelu RC F svým zákazníkům dříve než na podzim a dosud nezveřejnila jeho přesná technická data.


Z předběžných informací jsme se dozvěděli, že V8 s interním označením 2UR-GSE bude mít „přes 450 koní“ a „více než 520 newtonmetrů“, tím ale údaje o atmosférické pětilitrové pohonné jednotce končily. Jak dlouho bychom na finální parametry motoru RC F čekali, můžeme nyní pouze hádat, uniklá brožura k vozu nicméně udělala tomuto otálení ze strany japonské značky přítrž.

Z katalogu vyplývá, že agregát o objemu 4968 centimetrů krychlových vyprodukuje až 477 koní při 7100 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 530 newtonmetrů vrcholí v rozmezí od 4800 do 5600 ot./min. Ve srovnání s předchozí jednotkou montovanou do sedanu IS F to představuje nárůst výkonu o 54 koní a zvýšení točivého momentu o 27 Nm.

Lexus RC F si nevede špatně ani ve srovnání s novým BMW M4 Coupé, které sice nabídne 550 Nm už od 1850 otáček, jeho přeplňovaná řadová šestka nicméně za japonským strojem o 46 koní zaostává a o dynamice tak bude rozhodovat poměr síly ke hmotnosti. Mnichovský vůz váží s manuálem a bez euro-balastu sympatických 1497 kg, Lexus se chtěl dostat „pod 1800 kg“.

Co se konstruktérům povedlo ve skutečnosti, zatím nevíme, každopádně váha o tři metráky nižší při tak masivním motoru pod přední kapotou asi nehrozí, ledaže by auto v ještě větší míře využilo kompozitní materiály.

Navzdory vyšší váze a velkému motoru by spotřeba Lexusu RC F nemusela být závratná. Tamní inženýři postavili V8 tak, aby byla schopna pracovat podle obvyklého Ottova i méně využívaného Atkinsonova cyklu s pozdním zavíráním nasávací ventilů, takže kupé vykazuje podle japonské (o něco realističtější) normy JC08 průměrnou spotřebu jen 8,1 litru na 100 kilometrů.

Že by s japonskou M4 neměla být nuda, dokazuje také aktuálně zveřejněný snímek Lexusu poukazující na hravý charakter RC F s klasickou koncepcí, přesná čísla dynamiky vozu vám však momentálně nabídnout nemůžeme, protože je Japonci – podobně jako data k motoru – drží prozatím pod zámkem.

zdroj: Clublexus.com, Carscoops

21.7.2014 4:03| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist