autoweb.cz > Lexus RC F (2014) bude mít nakonec až 477 koní a takto s nimi dokáže jezdit bokem
Lexus RC F (2014) bude mít nakonec až 477 koní a takto s nimi dokáže jezdit bokem
Zbrusu nové osmiválcové kupé automobilky Lexus známe oficiálně už od ledna letošního roku, luxusní divize Toyoty však nezačne s dodávkami modelu RC F svým zákazníkům dříve než na podzim a dosud nezveřejnila jeho přesná technická data.
Z předběžných informací jsme se dozvěděli, že V8 s interním označením 2UR-GSE bude mít „přes 450 koní“ a „více než 520 newtonmetrů“, tím ale údaje o atmosférické pětilitrové pohonné jednotce končily. Jak dlouho bychom na finální parametry motoru RC F čekali, můžeme nyní pouze hádat, uniklá brožura k vozu nicméně udělala tomuto otálení ze strany japonské značky přítrž.
Z katalogu vyplývá, že agregát o objemu 4968 centimetrů krychlových vyprodukuje až 477 koní při 7100 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 530 newtonmetrů vrcholí v rozmezí od 4800 do 5600 ot./min. Ve srovnání s předchozí jednotkou montovanou do sedanu IS F to představuje nárůst výkonu o 54 koní a zvýšení točivého momentu o 27 Nm.
Lexus RC F si nevede špatně ani ve srovnání s novým BMW M4 Coupé, které sice nabídne 550 Nm už od 1850 otáček, jeho přeplňovaná řadová šestka nicméně za japonským strojem o 46 koní zaostává a o dynamice tak bude rozhodovat poměr síly ke hmotnosti. Mnichovský vůz váží s manuálem a bez euro-balastu sympatických 1497 kg, Lexus se chtěl dostat „pod 1800 kg“.
Co se konstruktérům povedlo ve skutečnosti, zatím nevíme, každopádně váha o tři metráky nižší při tak masivním motoru pod přední kapotou asi nehrozí, ledaže by auto v ještě větší míře využilo kompozitní materiály.
Navzdory vyšší váze a velkému motoru by spotřeba Lexusu RC F nemusela být závratná. Tamní inženýři postavili V8 tak, aby byla schopna pracovat podle obvyklého Ottova i méně využívaného Atkinsonova cyklu s pozdním zavíráním nasávací ventilů, takže kupé vykazuje podle japonské (o něco realističtější) normy JC08 průměrnou spotřebu jen 8,1 litru na 100 kilometrů.
Že by s japonskou M4 neměla být nuda, dokazuje také aktuálně zveřejněný snímek Lexusu poukazující na hravý charakter RC F s klasickou koncepcí, přesná čísla dynamiky vozu vám však momentálně nabídnout nemůžeme, protože je Japonci – podobně jako data k motoru – drží prozatím pod zámkem.
zdroj: Clublexus.com, Carscoops