Lexus RC dostal facelift. Čím chce porazit BMW řady 4?

Nové svěží RC si zachovává všechny přednosti dosavadního modelu, ale přidají se ostřejší jízdní vlastnosti charakteristické pro kupé Lexus LC.

Foto: Lexus

Ztvárnění exteriéru zůstává stejně sportovní jako u současného modelu, avšak jemné změny detailů, inspirované designovými znaky modelu Lexus LC, mu propůjčují nově nalezenou eleganci. Maximálnímu požitku z jízdy pomáhá i interiér vozu, ať už se jedná o vysoce kvalitní materiály nebo precizní uspořádání ovládacích prvků a ukazatelů.

Vylepšení se promítla i do aerodynamiky RC, pneumatik a odpružení, stejně tak jako odezvy motoru a citlivosti řízení. Nové RC je za nejrůznějších jízdních podmínek ještě stabilnější. Zprostředkuje vysokou míru řidičské jistoty a uklidňující pocit jízdy bez zbytečných náklonů. Uvedené kupé je tak ideálním cestovním vozem, ať už zdolává zakroucené horské serpentiny nebo dlouhé úseky na rychlých dálnicích.

NOVÝ DESIGN NÁRAZNÍKŮ A JINÉ SVĚTLOMETY

Mezi nové designové prvky modelu Lexus RC patří například rohy předního nárazníku směřující dolů od světlometů, tedy rastr masky chladiče s tvary, které se shora dolů postupně mění, a vytvářejí tak zajímavé optické napětí. K elegantnějšímu vzhledu vozidla přispívá i vertikální uspořádání mimořádně malých LED světlometů s trojicí zdrojů nebo nová LED obrysová světla ve tvaru písmene „L“.

Do rohů zadního nárazníku přibyly vzduchové kanály, které přispěly ke stabilnějšímu handlingu a celkově lepší jízdní odezvě. Širší postoj a nižší těžiště vozidla odráží příkladné záběrové schopnosti vozu bez ohledu na stav vozovky. V zadních skupinových svítilnách se nyní objevují výraznější kryty ve tvaru písmene „L“, které jsou novým typickým designovým prvkem vozů kupé značky Lexus.

Pro RC bude k dispozici všech 11 odstínů karoserie, včetně žluté Flare Yellow a blankytně modré Sky Blue, dokonale vyjadřujících dynamický charakter tohoto vozu. Nový Lexus RC F SPORT používá tentýž rastr masky chladiče jako všechny ostatní modely Lexus F SPORT, společně s řadou dalších specifických prvků v exteriéru a interiéru, které jsou určeny výhradně pro tento stupeň výbavy. Sem patří dynamicky stylizovaná 19″ kola z lehkých slitin, která se inspirovala tvary kol luxusního vlajkového sedanu LS, resp. kupé LC.

VYLEPŠENÝ INTERIÉR

Panely ovladačů ventilace a audio systému mají nyní kartáčovanou úpravu s vyšší úrovní vnímané kvality; kolenní opěrky po obou stranách středového panelu jsou větší a zároveň se posunuly o něco výše ve prospěch pocitu prostornosti v přední části kabiny. O vysoké úrovni péče o každý detail vypovídají tvarové úpravy opěrky dlaně řidiče nebo nový vzor prošívání.

Dalším typickým znakem kupé značky Lexus jsou nové analogové hodiny posazené vysoko na přístrojovém panelu, identické s hodinami z modelu LC.

Pro RC F SPORT budou k dispozici nová provedení dekorů, včetně provedení Naguri z pravého hliníku nebo kartáčovaného kovu. Zájemci o RC budou moci vybírat celkem z pěti možností. Barevná provedení interiéru zahrnují okrovou, kterou známe i z kupé LC, resp. žlutou ‚Mustard‘, jež zahrnuje jemné žluté akcenty na černém pozadí. K dispozici bude celkem sedm barevných kombinací interiéru, včetně schémat vyhrazených jen pro F SPORT.

OSTŘEJŠÍ A PŘITOM LADNĚJŠÍ KONCEPCE

Konstruktéři postupovali v duchu koncepce ještě ostřejší a zároveň ladnější jízdy, která definuje kupé LC, aby nové RC dokázalo nabídnout to pravé potěšení za volantem. Zaměřili proto svoji pozornost na lepší aerodynamiku a jemně odladěný podvozek nebo soustavu pohonu. Nové RC, chlubící se menšími náklony, stabilnější jízdou a ostřejším handlingem, odvozeným od modelu LC, je nyní dynamičtější a agilnější než kdykoli v minulosti.

Ke stabilnějšímu jízdnímu chování přispěla zdokonalená aerodynamika, na níž se podepsaly například nové postranní okenní lišty ve tvaru lamely nebo vzduchové kanály v zadním nárazníku.

K vynikajícím reakcím řízení přispívají i nová 19″ kola obutá do pneumatik s lepším záběrem. Uvedeny byly i nové tlumiče poskytující výrazné tlumicí síly i při nízkých rychlostech zdvihu tlumičů. Nové RC prodělalo komplexní testování za reálných podmínek, během nějž podvozkoví specialisté průběžně odlaďovali parametry podvozku v zájmu co nejlepšího jízdního chování a ovladatelnosti.

Pro český trh bude k dispozici varianta Lexus RC 300h s hybridním pohonem o celkovém výkonu 224 koní. Noví majitelé vozu jistě ocení možnost parkování po celé Praze ve všech modrých a fialových zónách zdarma, která se na hybridní model Lexus RC rovněž vztahuje. První vozy se u českýchpartnerů značky objeví před koncem roku 2018.

31.8.2018 10:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Lexus

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist