Lexus RC 2014: luxusní kupé Toyoty je realitou, ukáže se v Tokiu

Dvoudvéřová verze modelu IS je tímto oficiálně odhalena. Na tokijském autosalonu se ukáže s vidlicovým šestiválcem a v hybridní verzi 300h.

S novým kupé koncernu Toyota, které na zádi ponese označení RC, jsme se doposud setkávali pouze na špionážních fotografiích či videosnímcích z Nürburgringu, na německém okruhu v pohoří Eifel však byla zachycena pouze špičková verze „F“. Než ale sportovní model s atmosférickým osmiválcem o výkonu kolem 460 koní dorazí a znepříjemní život BMW M4, hezky popořádku musí být představena nejdříve standardní verze.

Až dosud jsme termín její prezentace pouze hádali, měli jsme za to, že se tak stane nejspíše až v Detroitu, Lexus měl nicméně jiné plány. Právě dnes byla vydána tisková zpráva potvrzující, že nová modelová řada RC bude prezentována 20. listopadu na autosalonu v Tokiu.

Abychom nemuseli těch pár týdnů čekat, automobilka se rozhodla odtajnit také vzhled auta a nepochybně je na co koukat. Jestli se vám vůz líbí či nikoli, ponecháme na vašem vkusu, určitě ale můžeme říci, že ve svém segmentu to bude jeden z nejdramatičtěji vypadajících strojů. Pokud jde o příď, světla s „fajfkami“ jsou docela podobné sedanu, vřetenovitá jednodílná maska chladiče však byla rozevřena do dosud nepřekonaných rozměrů.

Blatníky, boky i nárazníky zdobí spousta prolisů, takže se design modelu RC zdá být hodně komplikovaný, počítačově zpracované prezentační obrázky však mají obvykle tendenci přehánět a tak bude lepší počkat na méně výrazné barvy, respektive setkání naživo.

Tisková zpráva Lexusu je poměrně stručná, bližší technické detaily si automobilka ponechá až do výstavy, přesto však pár základních dat známe. Tajemstvím nejsou kupříkladu rozměry, proto už nyní víme, že kupé RC je dlouhé 4694 mm, vysoké 1394 mm a široké 1839 mm. Rozvor náprav činí 2730 mm, což znamená, že ve srovnání se sedanem byl zkrácen o celých 70 mm.

O pohon zadních kol se postará vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru v provedení RC 350 anebo hybridní jednotka ukryta za označením 300h a přestože Lexus parametry agregátů neuvádí, troufáme si říci, že půjde o ty samé motorizace, které seženete i v sedanu. Pokud jde o samostatný benzínový motor, tak ten bohužel v čtyřdveřové karoserii v Evropě oficiálně nekoupíte, třeba v Austrálii ano a tam nabízí 317 koní ve spojení s osmistupňovým automatem. Naopak hybrid složený z 2,5litrového čtyřválce a elektromotoru s celkově 223 koňmi je dostupný kdekoli.

Třetí motorizací se stane zmiňovaný osmiválec v RC F, příznivci dieselů by naopak neměli příliš doufat, že bude možné do Lexusu RC tankovat i naftu.

zdroj: Autocar

4.11.2013 11:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist