Lexus LC 500 (2016) s 5.0 V8 o výkonu 473 koní si vyšlápne na BMW 650i

(+ video) Luxusní odnož japonského koncernu Toyota dotáhla čtyři roky starý koncept LF-LC do sériové výroby a stejně jako v roce 2012, i teď se s velkým kupé pochlubila v Detroitu.

S radostí přiznáváme, že jsme se před čtyřmi roky dopustili hlubokého omylu, když jsme si mysleli, že by Lexus nemohl dotáhnout studii velkého dvoudveřového kupé LF-LC do výroby, protože jsme měli za to, že je na Toyotu a konzervativní produkty její luxusní divize zkrátka příliš odvážný.

Pokud vám to náhodou nedošlo, ještě jednou připomínáme, že to, na co se díváte, není další verze známého konceptu, ale finální podoba vozu, který bude mít za úkol předvést BMW 650i, jak se staví skutečná extravagantní a výkonná kupé.

Novinka je postavená na zbrusu nové platformě GA-L určené pro příští modely značky s klasickou koncepcí uspořádání pohonu, tedy motor vpředu a roztáčená zadní kola. Dvacítky, respektive příplatkové jedenadvacítky LC 500 pohání známý pětilitrový vidlicový osmiválec s atmosférickým plněním, který najdete pod kapotou kupé RC F i ostrého sedanu GS F.

Také zde disponuje maximálním výkonem 473 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 527 newtonmetrů, zde se však o zpracování dostupné síly stará nová, až desetistupňová automatická převodovka Aisin. Co tohle spojení zvládne, Lexus pro tuto chvíli přesně neříká, stejně jako neprozradil hmotnost, automobilka nicméně tvrdí, že by LC 500 měla zvládnout 60 mil v hodině (97 km/h) „pod 4,5 sekundy“.

Za zmínku stojí také konstrukce karoserie. Podle Lexusu má kostru vytvořenou z vysoko-pevnostní oceli, horní uložení předního zavěšení je hliníkové, střecha karbonová a dveře pro změnu kombinují kompozit s uhlíkových vláken použitý při výrobě vnitřní struktury, zatímco vnější panely jsou opět hliníkové. Kompozitová je též podlaha zavazadlového prostoru, přičemž konstruktérům se díky výše uvedenému řešení podařilo rozložit hmotnost v poměru 52:48, ještě důležitější ale je, že tuhost šasi LC 500 je podle Lexusu vyšší než u celokarbonového supersportu LFA.

Přední i zadní zavěšení kol je víceprvkové, a pokud máte chuť podívat se na dvojitá přední lichoběžníková ramena, respektive zadní multilink, mrkněte do galerie. Stejně impozantní jsou i brzdy využívající vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny.

Jak se dalo od Lexusu očekávat, obyčejný není ani interiér. Kombinuje jemnou kůži, alcantaru a třeba pádla pod volantem jsou vyrobená z hořčíku. Celé to připomíná noblesnější variantu LFA, což bylo patrně i záměrem.

13.1.2016 3:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist