Lexus IS-F 5.0 V8

27 fotografiíLexus IS

Má pětilitrový benzínový osmiválec, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál a je levnější než BMW M3. Můžeme chtít vůbec něco lepšího?

Diskuze

17 komentářů

    M!

    Autor má velký problém s tím že RS5 je i podle něj nejlepší ale pořád si to není schipen přiznat a tak pořád hledá nějaké auto které by bylo lepší než RS5. Aby mohl si konečně řict že RS5 není nejlepší.
    🙂

    Vrtulník

    RS5 nen nelepsi!

    pAREK

    audi ma v evrope dobre propracovany marketing. kdyz jsem byl v US, nechapal jsem, jakto ze tam jezdi tak malo vozu znacky audi. zacal jsem po tom patrat a zjistil, ze tam panuje jednotny nazor a to takovy, ze vozy audi do premiove tridy po bok medouru a bavoraku radi pouze cena. to myslim mluvi za vse.

    aleš

    Stěžoval si na to už Honza Koubek tehdy ve videotestu a stěžujete si na to i vy teď – totiž pípání při pokusu dostat otáčky za limit. Popravdě vůbec nechápu, co vám oběma na tom vadí – pokud člověk není prase, tak to pípání přece nikdy neuslyší. Nebo snad u ostatních aut, která nepípají, tlačíte motor několik sekund do omezovače, nebo snad dokonce podřazujete do červeného pole? Doufám, že ne…

    aku

    Můžu poprosit o bližší specifikaci problémů s adaptivním tempomatem? Vážně o tomto autě uvažuji. Děkuji

    Dalibor Žák, autoweb

    To se musí zažít… Aktivní tempomat je neuvěřitelně paranoidní a pokud jedete po dálnici na Brno, tak v momentě, kdy míjíte sjezd na Benešov a u Brna někdo najede do pravého jízdního pruhu, auto začne preventivně zpomalovat a snad by i zastavilo.
    Ne, teď vážně. I v nejméně citlivém režimu začne auto zpomalovat velmi brzy, takže do druhého pruhu musíte přejíždět s předstihem – normálně byste mohl ještě nějakých deset sekund ve svém pruhu zůstat. Vyzkoušejte si to a uvidíte, jak je to otravné. Dělá to tak každá Toyota a Lexus.

    Ondra

    Jestli tohle auto má samosvor tak by mělo být po faceliftu.Přitom nemá ani diody pro denní svícení a nové budíky.To je nějaký polofacelift? 😀

    milan

    Tak zrovna nazory amwericanu je to posledni na co bych byl ochoten vsadit.

    Umkebe Membe

    IS-F mělo samosvor vždy, akorát na autowebu o tom nevěděli 😉

    Marcus

    Souhlasím s tím, že by adaptivní tempomat mohl být méně citlivý, ale určitě se s tím dá žít a pokud není nějaký přehnaný provoz, tak je to s trochou nadsázky snad ta nejlepší věc pod sluncem. Ikdyž např. Infiniti ho má lepší než Lexus, uznávám.

    Nevím co vám na pípání, které oznamuje nejlepší moment pro přeřazení tak vadí, protože bez něj by mnoho řidičů bylo schopno až na nějakou čtyřku jakžtakž zatáhnout za pádlo \“+\“ ihned za 6500 ot./min., kde je špička výkonu než dorazí do omezovače v 6800 ot./min.. Pípání není nijak přehnaně výrazné, mě osobně připadá tak akorát hlasité, aby člověk zaregistroval moment kdy má zařadit na další stupeň a nezačal bezhlavě narážet na omezovač, který zasahuje hodně brzo za výkonovou špičkou.

    Samosvor mělo IS F vždy, jen byl ze začátku pouze elektronický a přechody výkonu na zadní nápravě mezi jednotlivými koly nebyly zrovna ukázkové a auto nemělo zrovna dvakrát trakce na rozdávání. Na vlhké vozovce nebyl naprosto žádný problém rozhrabat trojku na 3/4 plynu a na snad každém výjezdu si IS F hráblo i při lehké noze. Po prvním faceliftu (testované IS F), který byl čistě technický, dostalo IS F pravověrný samosvor, který, jak autor sám zmiňujě, dodal IS Fku dostatek trakce, ikdyž stále není problém za sebou udělat čáry na suchém asfaltu ještě na trojku. Bylo vylepšeno řízení, které nyní už naprosto nepostrádá cit a dále podvozek, který je teď citlivější a vyváženější. Tyto změny, ale hlavně samosvor autu vyloženě prospěly a z IS F dělají ještě schopnějšího konkurenta M3.

    Facelift, který zde někdo zmiňoval, který obsahuje diody ve světlech apod., je až ten úplně poslední, druhý v řadě u IS. V prvním dostala obyčejná řada IS pozměněná zadní světla a pár nových detailů a IS F dostalo samosvor atd.. V druhém a zatím posledním FL dostalo IS nový, druhý dieselový motor diody do předních světel a další detaily a IS F jinou kapličku budíků s centrálním otáčkoměrem a pár dalších detailů.

    Zvuk motoru a výfuku je obzvlášť pod 2500 ot./min. příjemně utlumen. Nad touto hranicí začíná být výraznější a výraznější a nad 3600 ot./min., kdy se otevírá klapka v sání s větším průmerem, klapka ve výfuku atd. je radost v IS F sedět. Člověk se pak přistihne jak šlape na plyn víc než musí, jen aby si mohl tu symfonii znovu poslechnout, protože to je prostě porno pro naše citlivá ouška…

    P.S.: Autor si trochu postěžoval na mdlou reakci převodovky v \“Déčku\“. Já i autor víme jak taková mdlá reakce vypadá – viz. Lexus IS 250. Tady je to opravdu o něčem jiném i v normálním režimu a pokud si člověk nechce řadit sám, ale nechat vše na automatu, tak ať zmáčkně tlačítko s nápisem \“Sport\“ a reakce na plyn se zostří.

    Za mě Viva IS F 🙂

    Pepe

    S modelem ISF jsem měl možnost jezdit necelé tři týdny a musím uznat, že bylo jednoznačně nejlepší z této kategorie vozů. Osobně jsem zaměřen na BMW a o to víc jsem byl překvapen. S nedostatky, které autor popisuje nesouhlasím. Auto má skvělý zvuk a převodovka je jedna z nejlepších. Audi i Mercedes jsou v tomto případě mimo mísu, BMW se drží jen tak tak. Ale samozřejmě je to vždy otázka osobního vkusu co se komu líbí.

    Jarda G

    Presne to stejne dela i Volvo XC 60!

    Jarda G

    Neni to tak jak rikate. Model 2008 mel elektronicky rizeny diferencial. Model 2010 dostal mechanicky samosvorny diferencial. Modle 2011 ma facelift s dennim svicenim a nove \“budiky\“

    Jarda G

    Vlastnim ISF … vim o cem autor clanku pise ohledne podrazeni, bohuzel ani tlacitko \“sport\“ to neresi. Je ale zajimave, ze predvadeci ISF ten problem nemelo. Kazdopadne to budu resit az budu zpet na letnich …

    Dumar

    Taky vlastnim ISF a zvuk ,ktery tady autor zminuje je spickovy. Prectete si reakce na americkem webu zamerenem na ISF. Ja mam meneno vyfuk. potrubi (kvuli vykonu a ne zvuku) a zvuk jsem \“testoval\“ proti kamaradove panamere turbo(nejsilnejsi) a je lepsi. Ohledne \“paranoidniho\“ adapt. tempomatu se nebudu vyjadrovat,prece jenom je bezpecnost na prvnim miste … mozna by se mel prehodnotit hluboce zakoreneny spolecensky nazor(autor taky asi tihne k nem. autum) ,ze vse co je made in Germany je nejlepsi a japonec az nakonec.
    P.S. BTW: pred timto Lexusem jsem mel 2 Audi a 2 Bmw a vubec tyto vozy nezatracuji.

    mrx8

    pri jezdeni v moste na okruhu zadny zvuk nebyl v podstate slyset. teda krome steknuti meziplynu. oproti ostatnim autum bylo isf jako elektromobil. a dalsi poznatky – po 30 kolech zadni gumy celkem v pohode, zato predni totalne na kasi a brzdy doslova horely. a nejvetsi prekvapeni – isf nebylo ani nahodou pretacivy. jinak ale super pojezdeni.

    Zbyno

    Ja by som sa chcel skromne zapojit do diskusie.
    V roku 2008 sim si kupil prve ISF ko,jazdil som na nom dva roky nepretrzite aj v zime.Potom som ho predal a kupil som si ho znovu,len model 2011.
    Naozaj si myslim,ze co sa tyka ceny,uzitkovosti,spotreby a vykonu,nie je lepsie auto na trhu.
    Servis po 15.tis stal 350 eur a po 30 tis.450.
    Mam najazdenych 31 tis.a brzdy som este nemenil.
    Spotreba mesto 14,5l a ked idem napr.do talianska rychlostou okolo 150 az 160 km,tak spotreba je 10,5l.
    Mohol by som o tomto aute pisat dlho,ale na zaver len tolko,ze toto auto Vam nikto kradnut nebude.Tak ako spominane znacky.
    S pozdravom Zbyno.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist