Lexus IS F (2015): testovací prototyp japonské M3 zřejmě odhalen na sociální síti

Z náznaků luxusní divize Toyoty se zdálo, že sportovní model RC F bude kromě jiného i náhradou za sedan IS F. Úvodní fotka ovšem naznačuje něco jiného.

Abychom náhodou někoho neuvedli v omyl, předem musíme přiznat, že nemáme stoprocentní jistotu, že je na fotografii zveřejněné španělským Lexusem na facebooku skutečně model IS F. Je to jednak proto, že Toyota o nástupci před sedmi lety představeného sportovního modelu prakticky nemluví a vše směruje ke kupé RC F a navíc, kamufláž testovacího prototypu je dostatečně matoucí, aby připomínala velmi podobně tvarovanou řadu GS.

Že by se nemělo jednat o taktéž vyvíjený ostrý Lexus GS F, dokazuje jen několik drobných stylistických detailů (tedy pokud nejde o úmysl autorů maskování a záměrnou výměnu některých komponentů). Předně víme, že GS má poněkud jinak tvarované lamely v zadních světlech a na poněkud starších fotografiích téměř odhaleného GS F jsme viděli koncovky sešikmené podobně, jako je tomu v případě modelu RC F.

Pochopitelně musíme připustit také variantu, že se o nové „eFko“ nejedná a místo toho nám byla naservírována chystaná verze IS F Sport třeba s novým přeplňovaným dvoulitrem, který byl pro tuto řadu již potvrzen. Máme ale za to, že toto není ten případ.

Jednak by bylo zvláštní, pokud by Lexus na víko kufru dvoulitrové verze namontoval ohromnou odtrhovou hranu a vespod nasadil čtyři koncovky výfukového systému dosud vyhrazené neostřejším variantám. Zároveň by nedávalo smysl ani to důkladné maskování spodní části nárazníku, kde by mohl být difuzor, a podívejte se na střechu. Možná se mýlíme, ale při zvětšení obrázku se zdá být vyrobena z karbonu anebo se na ni někdo snaží upozornit přelepením černou fólií.

Tak jako tak je zřejmé, že se o obyčejný Lexus IS nejedná a rozhodně víme, že by spoustu příznivců značky skutečný model F určitě potěšil. Tím spíše, že by se na trh dostal jeden z posledních výkonných sedanů střední třídy s atmosférickým motorem. Nepředpokládáme totiž, že by se pod přední kapotou mohlo objevit něco jiného než 5.0 V8 z RC F o výkonu kolem 460 koní.

25.4.2014 9:59| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist