Levorg, Forester a WRX STI: 3x Subaru na silnici, závodním okruhu a v terénu

Společná DNA, podobné vlastnosti typu agility a radosti z jízdy, přesto ale, jak se ukázalo na testovací dráze, odlišené charaktery. A logicky odlišné zaměření.

Tipnete si, jaké Subaru z trojice, se kterou jsme vyrazili na závodní dráhu do Sosnové u České Lípy sklidilo největší úspěch, přesněji řečeno vyvolalo největší zájem? Jeden by rychle od bohu vystřelil WRX STI, pro svou unikátnost, výkon, charismatický vzhled a dramatické jízdní vlastnosti, i proto, že je nové, ale není tomu tak, středobodem zájmu byl Levorg.

Nejprve úvodem pár slov o akci samotné, jak už víte z našich předchozích upoutávek a pozvánek, vyrazili jsme na řidičskou akci do Sosnové u České Lípy ve společnosti třech modelů Subaru. Partery nám byly Forester, Levorg a WRX STI a cílem bylo vyzkoušet je s odstupem času (myšleno v rámci novinek a meziročních změn) a porovnat s auty, která jsme testovali v minulosti.

U WRX STI je tolik novinek, že zde jen v rychlosti projdeme ty základní a pak vás odkážeme na samostatný test, podobně tomu bude vlastně i u Foresteru, se kterým jsme nedávno prožili jeden velmi zajímavý roadtrip, kde jsme otestovali jeho komplexní schopnosti, takže dnes se vrhneme rovnou na jízdu v terénu a ostatní si můžete připomenout právě v reportáži z naší cesty do Německa.

A pak zmiňovaný Levorg. Už nejde o novinku na trhu, naopak o auto, které se v rámci nabídky etablovalo u zájemců a řidičů, kteří dokáží ocenit unikátní DNA japonské automobilky. A přesto i nadála vyvolává, tedy alespoň v našem případě v Sosnové tomu tak bylo, masivní zájem. Jak u motoristické veřejnosti obecně, tak zejména u subaristů, kteří vlastní nějaký sportovní model značky a uvažují o dalším voze do rodiny.

Typickým příkladem pak může být šťastný majitel Subaru BRZ, který na své soukromé jízdy vyráží s kompaktním kupé s pohonem zadních kol, nicméně na rodinnou misi hodlá využít praktičtější dopravník. Podobný zájem jsme vycítili z dotazů a reakcí majitele předchozího Subaru Outback. Tomu končí leasing a jakkoli byl a je s velkým kombi spokojený, kompaktní a elegantní karoserie Levorgu ho vyloženě zaujala. A uvažuje o modelové výměně.

My si tedy projdeme technikálie, které vlastně už známe. Víme, že pod kapotou pracuje benzínová šestnáctistovka typu boxer s výkonem 170 koní, jako jediná alternativa pohonné jednotky. Točivý moment motoru je 250 Nm, vyjádřeno dynamickými parametry pak Levorg zrychlí z nuly na stovku za 8,9 sekundy a maximálkou je 210 km/h. Výkon jde na všechna čtyři kola přes bezstupňovou převodovku CVT (opět jediná možnost v nabídce) a jedna je i karoserie, kterou můžete mít, kombi, s kufrem o objemu 522 litrů.

Všímavý pozorovatel jistě nepřehlédl na fotkách samolepku na zádi Subaru Forester, ano, tohle je to auto, se kterým jsme před pár týdny vyrazili k sousedům za naší západní hranicí, na rychlostní zkoušky Deutschland rally a na Severní smyčku okruhu Nürburgring. Takže psát znova to samé nemá cenu, připomeňme si zejména to, že Forester dostal do výbavy systém EyeSight a že tento na naší expedici fungoval skvěle. Vlastně v kontextu konkurenčních systémů možná nejlépe, protože se choval jako řidič a ne jako robot. Odkážeme-li vás pak na obsažný text reportáže, kde najdete všechny naše zkušenosti, tak v textu nenajdete vyloženě popis toho, jak se Forester chová v terénu.

I když jsme se pokusili výjezd mimo zpevněný povrch nasimulovat, tak opravdu do offroadově stylizovaného prostředí jsme vyrazili až teď, na polygonu v Sosnové. A celý tento pokus lze shrnout do jednoduchého závěru. Forester projede mimo asfalt opravdu hodně, limitující jsou jedině pneumatiky.

Pokud zvolíte univerzální, pak je to ta nejhorší možná varianta – lepší je určitě buď zanevřít na jízdy do terénu, pořídit si dobré silniční obutí a pak jezdit v pohodlí s autem, které bude reálně velmi dynamické, schopné, bezpečné. Anebo naopak sáhnout po nabídce nějakých hrubších pneumatik a pak s Foresterem projet takový marast, ze kterého mají u (zejména srovnatelné u německé) konkurence stažené půlky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Jakkoli ve výsledku může mít naše rendez-vous smutný nádech s příchutí nostalgie v souvislosti s realitou končícího (podrobnosti v testu, auto končí s prodeji v Evropě, vyrábět se pro zbytek světa ale bude dál) WRX STI, tak objektivně nelze jinak než prohlásit, že Subaru nás opět, tak jako v minulosti už mnohokrát, přesvědčilo o svých nesporných kvalitách.

Znovu můžeme prohlásit, že si drží punc značky, která není pro masy a tzv. mainstream, nicméně toho, kdo přehlédne pro Evropana nepřirozený důraz na robustnost, poctivost, střídmost a vsadí na její schopnosti – a co je důležité – správně pro sebe vybere vhodný model/motorizaci/specifikaci, tak se Subaru prožije dlouhé roky spokojeného motoristického života.

Subaru nedělá mílové kroky a nepředkládá „přelomové“ modely a technologie jak na běžícím pásu, ale postupně dotahuje své vozy k pomyslné dokonalosti. Trojice, se kterou jsme jezdili, je toho – díky dnes už tradičním, ale stále vylepšovaným systémům typu DCCD, EyeSight, apod. – důkazem, dokladem skutečnosti, že vzhled, pro někoho příliš náročný a obtížně přijatelný, není na prvním místě, že to podstatné, se stále ukrývá uvnitř.

21.11.2017 8:41

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist