Levné zimní pneumatiky jsou nebezpečné
Sekce pneumatiky
A také neekologické, zjistil nezávislý průzkum.
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Nejrychlejší sériové auto světa? Koenigsegg letos překoná sám sebe
Sekce pneumatiky
A také neekologické, zjistil nezávislý průzkum.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
..v zásade neprezúvam pneumatiky, používam dnes, aj keď málo rozšírené, ale predsa, celoročné. Najlacnejšie aké som zohnal, od nejakej firmy Maxiss. Spotreba mi šla dole oproti predchádzajúcim Barum-kám o cca 4 dcl na 100 km, spravil som nich už 70 tis. km, a zjazdené sú cca z polovice. Tak isto som sa "vďaka nim" nedostal so žiadnej kolíznej alebo nepredpokladanej nebezpečnej situácie.. Nemám problém s prezúvaním (celoročné), opotrebovanie je minimálne, a ročne spravím cca 40 tis. km. Takže investícia na 2 roky je cca 400 EUR. To je si myslím na pneumatiky maximálne OK.
A na sněhu jsi s nimi už jel? 🙂
Celoroční pneu jsou vždycky kompromis. Chápu je u někoho kdo jezdí opravdu málo a pneumatiky mu dřív zestárnou, než se sjednou. Ale pokud najedete ročně 40k není přece problém koupit jednu sadu leních a jednu zimních.
To že jste se nedostal do kolizní situace nebude díky pneumatikám, ale díky rozumnému stylu jízdy. Ale jestli k té situaci někdy dojde, možná Vám bude chybět právě ten kousek, o který byste s kvalitní letní/zimní pneu zastavil dříve než s univerální.
universální gumy jsou na výkal. nefungujou ani v létě ani v zimě
Neviem . neviem ale tento článeček by mohl být nekalou soutěží a nad rámec dobrých mravů zostuďovat kvalitní Čínské pneumatiky. Jak jinak vždyť výrobci předražených značek už nevědí jak konkurenci z Východu porazit.
No a co se týče letních a zimních pneumatik, tak nevím co jste zač ale před rokem jsem viděl vrámci jedné 20 km jízdy dost vymlácených aut se zimními pneumatikama, jejichž řidiči si myslí (asi je to naučili v autoškole) , že zimáky Vám pomůžou překonat Vaši řidičskou neschopnost. Je to skutečně totiž o jízdě a zkušenostech. Vspomínejte , že před pár lety jezdili se zimákama jenom magoři. Dnes si každý myslí, že gumy nahradí jeho neumětelství, které je jinak za sucha chráněno elektromickejma hračičkama ale co si budeme povídat na sněhu a mokru je to vo něčem jiným. Tak čus a naučte se jezdit.
S tímto názorem naprosto SOUHLASIM !! Vždyt plno " řidičů "
jezdí jak prase a když to začne trochu klouzat, tak už mačkaj plechy! sou
co je podle tebe jezdit jako prase…já nejezdim 50 a nestydim se zato!spíš 50kaři jsou nebezpečni..to že mladý kluk dostane auto z bazaru a při příchodu zimi s čerstvím řidičákem to poklepe do jiných…Tohle o čem se bavíte jsou kecy!!
Nevím, je-li to reklama na magazín TEST, ale jinak jsem se z článku nedozvěděl naprosto nic. Kvůli tomu si ale TEST koupit nepoběžím, stejně nejspíš opisovali od ADACu a pak stačí se na testy podívat na http://www.adac.de (resp. http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205_55_R16H_2009/Default.asp?TL=2#).
Co se opotřebení (a také teď propagovaného nízkého valivého odporu) týká, to mne na pneumatikách bolí úplně nejmíň. Radši si koupím pořádné zimní (i letní) které dobře sedí, zabírají a brzdí a vyměním je po třech letech, než abych jezdil pět let na něčem, co nesedí ale vydrží a je "ekologické", protože bezpečnost moje a mé rodiny je mi za pár ušetřených tisícovek nestojí.
Z tohoto důvodu již nekupuji ani nepremiové pneumatiky. Koupil jsem kdysi jednu sadu letních a jednu zimních od výrobců "druhé kategorie", tedy ne úplný šmejd, ale jízdní vlastnosti s nimi byly o poznání horší (mám velké a těžké auto). Ty letní jsem nakonec asi po 7ti tisících vyhodil a koupil si Continentaly, které na autě byly původně.
Po těchto zkušenostech kupuji jen Continentaly, mám s nimi nejlepší zkušenosti v zimě i v létě a myslím, že poprávu v testech vyhrávají, nebo jsou na předních místech. Jen se děsím toho, že moje nové auto, které pořizuji přijde na Michelinech, které se v testech drží jen díky valivému odporu a životnosti.
Autoweb ide dole vodou odkedy tam nie je Honza 🙁
Jasně, trochu jsem se rozpovídal. V minulé diskusi na toto téma jsem četl spoustu názorů, že testy nejsou směrodatné, jsou zmanipulované, že supermarketové pneumatiky jsou OK a taky že zimní jsou úplně zbytečné.
Třeba se opravdu chytří čtenáři poučí z chyb druhých. Já jsem nedal na testy a nabil jsem si čumák a poučil se až z vlastních chyb. Ale taky znám jednoho, co ušetřil 10 tisíc na zimních a pak na sněhu rozflákal nového Passata za 600 tisíc. Ten dopadl ještě hůř, než já.
Taky mi připadá jako by to opsali od ADACu. Ten test jsem viděl. Zarazila mě jedna věc – jak to, že pneu SAVA ESKIMO S3, která je mimochodem zmiňovaná i vtomto článku, tento rok úplně propadla jako největší "SHIT" a v roce 2007 ae umístila na 3. místě s hodnocením "DOPORUČENÁ" viz. http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/155_70_R13QST/tab.asp?ComponentID=194869&SourcePageID=195660
presne na to som chcel narážať aj ja
neviem o akú savu sa jedna v tomto teste ale v minulom roku
skončila sava s3 eskimo na konte z dvoma hviezdičkami z troch
nieje to vôbec zla pneumatika v našich končinách a nie len v našich je jedna z najpouživanejších čo si všímam
príde mi to ako keby niekto veľmi dobre vedel že tato pneumatika bola v minulom roky dosť žiadaná a toho roku chce tomu zabrániť takýmito bludmi na normálne auto a normálne jazdenie úplne vyhovujúca, pravdaže na Lexus by som ju nedal 🙂
Víte, ony se vlastnosti pneumatik mění nejen s rozměrem a rychlostním indexem ale také s výrobní sérií. Nikde není napsáno, že letos použili stejnou směs, možná chtěli ušetřit.
To se mi nechce věřit. Samozřejmě je to možné. Zvláštní ale také je, že na oficiálních stránkách ADACu jsem test na rok 2009 Sava eskimo nenašel. Ovšem v časopisu Auto tip již ano. A podle testu v časopise jsou Sava eskimo pořád velice dobré pneu. Když porovnáte rozdíly mezi Savou a vždy nejlepší pneu na konkrétním povrchu, zjistíte, že rozdíly jsou vesměs v jednotkách procent. Upřímně jestli chytám akvaplanink 81km/h nebo v 74km/h mi nepřijde jako velký rozdíl. V zimě a na vodě vždycky jezdím opatrně. Krom toho, podle testu Sava nikdy nebyla nejhorší jako např. Nokian. Spíše naopak. Na sněhu Sava je jedna z nejlepších – 2x 1. místo.
Odkaz na stránky ADACu kde jsou SAVA ESKIMO S3 testovány http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14T/default.asp?ComponentID=268425&SourcePageID=8979# a http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14T/tab.asp?ComponentID=268424&SourcePageID=268503
zimní Nokian jsou otřesne to je pravda,ale letní pneu už za neco stoji..
je to hezké ale na mokré cesty to není..žádná inovace..pořád to same…já radši investoval …koupil Pirelli(teď už nějaký rok) P5000 a 220 v děšti super..aquaplaning hruby…sucho nesjiždějí se..jen mírně huči(což já přes motor moc nevnímám)a to mě stál kus pouze 1500kč což je cena tve continentalkyne?
Když už něco takového závažného zveřejňujete tak taky laskavě zveřejněte o které nebezpečné zimní pneumatiky se jedná, aby je lidi nekupovali a neohrožovali také ostatní!!!!!!!!!!!!
Zajímavé, co test tak jiné výsledky!! V jiném testu zrovna SAVA eskymo dopadla dobře.
Jedu sito takhle z Biliny do Mostu levej pruh zasnezenej,neco kolem 3cm…v pravym pruhu pochopitelne fsichni vyplaseny jeli neco kolem 70.km/h…ja na letnich pneumatikach zn.Barum,levej blinkr a na 150.km/h a porad jedu,jedinyho tipka sem vyprovokoval a ten se pustil za mnou,ja dvojkovyho Golfa on A6 Audinu,drzel se asi 100.metru za mnou a potom sem ho zacel stracet,prijedu do Mostu a zastavil sem u Shelky on tam po chvilce prijel taky,zastavil u me a rika mi,ty wole ty si zaryskoval a ja mu povidam…a tedka se podivej na svoje gumy a potom se mrkni na moje,nejdriv muto nedochazelo,tak sem mu musel rict ze mam letni,jenom nevericne kroutil hlavou…takze vy nabubrely a vyplaseny hlupaci…nacpete si ty vase zimni pneumatiky do prdele a tahejte si penize z nekoho jinyho,ale hlupaci vzdycky naletej zejo a mimochodem…driv zadny zimni pneumatiky nebyly a taky se jezdilo…jediny na cem zalezi je ridic…nejaky zasrany gumy to nezachranej
Ty jo Goli.To uz jsem dlouho nepotkal takovyho koumaka jako jsi ty!!Dik za radu, ja pipin utracel kazde dva roky za zimni pneu a koukam uplne zbytecne!Napis mi svoji spz…az te uvidim za tebou, tak si zkusime brzdeni na nulu, ty koumaku.Doufam jen, ze se ani ja, ani nikdo z tech co mam rad, nepotka s Einsteinem jako jsou tobe podobny nekde v zatacce…uf,uf..tys mi dal…
Ty jo Goli.Ty jsi koumak,ja blbec kazdy dva roky utracel za zimni pneu a koukamm uplne zbytecne!!!Dik za radu..posli mi prosim tvoji spz..az te uvidim ve spetnym, skusime si test brzdeni na nulu kamo.Jen doufam ze ani ja a ani nikdo koho mam rad,, se nepotka nekde v zatacce az ti to ujede s takovym Einsteinem jako jsi ty…uf, uf..tys mi dal priteli..
Ty jo Goli.Ty jsi koumak,ja blbec kazdy dva roky utracel za zimni pneu a koukamm uplne zbytecne!!!Dik za radu..posli mi prosim tvoji spz..az te uvidim ve spetnym, skusime si test brzdeni na nulu kamo.Jen doufam ze ani ja a ani nikdo koho mam rad,, se nepotka nekde v zatacce az ti to ujede s takovym Einsteinem jako jsi ty…uf, uf..tys mi dal priteli..
Ty jo Goli.Ty jsi koumak,ja blbec kazdy dva roky utracel za zimni pneu a koukamm uplne zbytecne!!!Dik za radu..posli mi prosim tvoji spz..az te uvidim ve spetnym, skusime si test brzdeni na nulu kamo.Jen doufam ze ani ja a ani nikdo koho mam rad,, se nepotka nekde v zatacce az ti to ujede s takovym Einsteinem jako jsi ty…uf, uf..tys mi dal priteli..
Ty jo Goli.Ty jsi koumak,ja blbec kazdy dva roky utracel za zimni pneu a koukamm uplne zbytecne!!!Dik za radu..posli mi prosim tvoji spz..az te uvidim ve spetnym, skusime si test brzdeni na nulu kamo.Jen doufam ze ani ja a ani nikdo koho mam rad,, se nepotka nekde v zatacce az ti to ujede s takovym Einsteinem jako jsi ty…uf, uf..tys mi dal priteli..
To sou zas marketingove kecy debilku kteří se dali zaplatit buhvi kym. Měl sem zimní Matadorky i Barumy ale až Sawy eskimo mi daly pocit že jezdim na zimních gumách. Dělám vždycky na úvod zimy psí kusy a zkouším do zatáček na ručku, dupnout na brzdy, přidávat plyn, rozjet se na rovince a dupnout na brzdu a co to bude dělat při tom a tom povrchu a za té a té teploty při té a té rychosti a tak se prostě dostávám do novosezonního zimního cviku a seznamuju se z gumama. Říkám Matadorky katastrofa a Barumky sem si řek to mám ty dojižděčky pirelky na předu a avony vzadu daleko lepší. A ke všemu sem tatíkovi koupil na Golfa Goodyeary a sem se zhrozil co sem to koupil = Barumy na mé 306ce. Takže kecy o levných špatných a dražších lepších sou jen sračky
Já si také myslím, že v pneumatikách až takový rozdíl nebude. Stejně je rozhodující styl jízdy na různém povrchu a hlavně znalost reakce řidiče na nenadálou situaci na silnici.Takže můj názor je: ani ta nejdražší pneumatika nanahradí zkušenosti řidiče!!!!!!!!!!!!
Absolutne All right! Letni gumy jsou na leto!
Univerzální pneumatiky je hybrid jen pro ty šetřílky, kteří si myslí, žen ušetří.
typické kydy kecalů v redakcích….co dodat