Legendy minulosti: Volkswagen Typ 2 (1950)
25 fotografiíVolkswagen
Protože Brouk vznikl ještě před válkou, byla dodávka vlastně prvním dobrým nápadem VW. Nebyla první svého druhu, trefila však do černého.
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
25 fotografiíVolkswagen
Protože Brouk vznikl ještě před válkou, byla dodávka vlastně prvním dobrým nápadem VW. Nebyla první svého druhu, trefila však do černého.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Je zajímavé, jak se u nás zamlčuje půvud motorů VW brouk a dodávka. Kdo měl možnost vidět motor Tatry 57 (hadimrška) nebo 58 ví, že se jednalo o plochý vzduchem clazený čtařválec, nemlich ten samý, co se montoval do VW. Je tu však jeden rozdíl: zmiňované tatřičky jsou z 30-tých let, vývoj z 20-tých let. VW jsou poválečné, rozdíl je tedy 20 let. Třenos VW – tatra je tedy vyloučený. Celý úspěch VW je založený na nacistické krádeži dokumentace za války. CELÝ ÚSPĚCH VW NENÍ ÚSPĚCHEM NĚMECKÝCH KOCTRUKTÉRŮ, ALE ČESKÝCH. Na to se bohužel zapopmíná.
Taky dostala Tatra po válce od VW finanční odškodnění…
Na fotografii je však T1. Pozná se dle půleného čelního skla….jen pro pořádek
Volkswagen Type 2 (T1) – co je v nepořádku?
Hans Ledwinka, šéfkonstruktér Tatry ve 20. a 30. letech, byl Rakušák jako poleno, o českých úspěších nemůže být řeč.
Porsche a Ledwinka své nápady často konzultovali, znali se a byli Hitlerovými oblíbenci. Byl to sám Hitler, kdo Ferdinandu Porschemu nařídil do značné míry okopírovat ledwinkův prototyp aerodynamického lidového vozu V570 (který ovšem se staromódní Tatrou 57 neměl nic společného).
Při stavbě V570 a později velkých modelů 77 a 87 řešili Ledwinka a kolektiv problémy s přívodem vzduchu k motorům za zadní nápravou. Vymysleli řadu originálních technických řešení, která si patentovali. Za porušení těchto patentů Volkswagen později Tatře zaplatil, ale na zkopírování celkové koncepce nikdy nikdo nic špatného neviděl. Jak už bylo řečeno, Porsche ho dostal rozkazem.
Nelze však rozhodně mluvit o krádeži za války, Type 1, Brouk, vznikl před ní…
Tak potom je mezi fotkami T2 🙂 bez půleného okna..
Protože je typ 2 -> T1 nevim proč tam má víc fotek T2 🙂 která už není taková legenda a poklad .. .)
Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru