Legendy minulosti: Trabant 601 (1957 – 1991)

10 fotografiíZajímavosti o autech

Stal se symbolem socialistického plánování a magazín Time ho zařadil mezi nejhorší auta všech dob. Přesto na něj někteří nedají dopustit.

Diskuze

8 komentářů

    Ruda

    Jojo, moje první auto, měl jsem ho rok. Koupil za 5 tisíc a po roce za 5 prodal. V zimě jsem škrabal okno i zevnitř, topilo to jen na trojku do kopce. Ale nastartoval vždycky. Žralo to i trávu kolem silnice a při 80 km/h už to byl slušnej adrenalin. V létě to bylo ale fajn, malé kolmé sklo nepouštělo dovnitř moc přímého slunce a palubka měla tak 10 cm, ne jako ty černý akumulačky dnešních aut. Vnitřek se dal vymetat koštětem – žádný tunel a prahy. Napoprvý jsem našel motor jen podle kabelů ke svíčkám, jinak to byla samá hadice. U benzínky vždycky počty s olejem, zapomínání na pouštění benzínu, odpichy z křižovatek … No za rok jsem měl s tímhle přístrojem víc zážitků než s jiným za 10 let.

    Petr S.

    Kdyby si ho chtěl někdo pořídit:

    http://www.rajveteranu.cz/znacka-67-trabant

    Kuban

    Trabant = socialistické auto vyrobeno v SOCIALISTICKÉ ZEMI???

    hmmm zajímavé soudruhu….
    Ti socialisti teda měli nelehké plánování viďte pane Žák…..

    O jakýchpak socialistech to mluvíte? a a mohl bych pokračovat, ale mno, raději nic 🙂

    Raději budu za blba, co bude dále brát Trabanta jako německé poválečné auto, vyráběné z lowcost alternativních materiálů, neb materiálu bylo nedostatek (Bakelit) a že byl primárně určen pro rozvíjejícíc se NDR Demokratickou zemi a né socialistické česko!!!

    Ale rád se nechám autowebem poučit

    Sedrik

    V názvu Severní Koree je také slovo demokratická, i Čína si tak už nějakou dobu říká. Nesmíte věřit všemu, co si kde přečtete

    Doktor.

    Jistě že byla lepší vozidla i tehdá. Za pár pěněz jsem si ho koupil ojetého a ty dva roky co jsem ho vlastnil, mi tehdá mlaďochovi, dělal dobrou službu. Určitě se najdou lidé, kteří nemohou tomuto vozítku přijít na jméno, ale já jsem rád, že jsem měl tu čest. Přeji pevné zdraví.

    Kuban

    od toho je ústava, od toho jsou veřejné volby, od toho je svoboda slova. Tomu se říká demokracie. Která v německu po 5ti letech od konce války už velmi solidně fungovala.

    pokud autor považuje poválečnou situaci za akt socialismu, pak je mi to líto… líto, že netuší, kdy jsou regulace a třeba a kdy ne… btw, regulace a sociálně zaměřenou politiku si německo udržuje dodnes… Socialisti jedni zasraní, jak si to mohli dovolit 😀 Soudruzi z demokratické země.

    vidím že lid ČR má politiku a historii tak trošku úplně domotanou.

    Kolemjdoucím

    S jedincem, kterému to myslí moc politicky, nemá cenu se o politice vůbec dohadovat. Prostě si, podobně jako já, pomyslete, že pan Žák je přesně z toho těsta, z jakého se v minulosti pekli ti nejkovanější soudruzi, jen má teď jinou „pravdu“, a, proboha, nekomentujte.

    Historik

    Pro pana autora a všechny, co si pletou socialismus a komunismus – viz věta v článku: „Zatímco za komunismu na ně byly dlouhé pořadníky a čekalo se několik let, …“. Můžete jasně popsat, kdy a kde byl komunismus?! Patrně neznáte vůbec vývoj historie politického zřízení. Komunismu totiž nebylo nikdy a nikde dosaženo, natož aby vzniknul. V zásadě bylo dosaženo pouze socialismu, a fakticky je vedla jen názvem „komunistická strana“, a to není zdaleka komunistické zřízení. Ve skutečnosti nemůže být dosaženo komunismu (zjistěte si, co to obnáší a co to znamená), neboť samotný komunismus, jako státní zřízení, rozvrátí (zničí) jeden jediný kapitalista – proto je komunismus nedosažitelný. Nepleťte si tedy „komunismus“ a „komunistickou stranu“ se socialismem – je to úplně něco jiného a odlišného. Ten, kdo nazývá socialismus komunismem je totální analfabet a nevzdělanec – tedy idiot!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist