Legendy minulosti: Honda Civic
23 fotografiíHonda Civic
Pojďme se zase jednou podívat mezi lidová auta. Japonský Civic se totiž stal prakticky stejně ikonickým modelem jako třeba Golf nebo Beetle.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
23 fotografiíHonda Civic
Pojďme se zase jednou podívat mezi lidová auta. Japonský Civic se totiž stal prakticky stejně ikonickým modelem jako třeba Golf nebo Beetle.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Děkuji za zajímavou recenzi, více takových (třeba Corolla měla podobný život a úspěch ).
A co Civic MA/MB/MC montovaný v Anglii? Liftback a kombajn. Sice moc \“čistokrevný\“ neni ale civic to je…
A co taková M 323?
Pár skutečně důležitých věcí chybí, třeba CRX IIG což je legendární věc, popis systému V-tec by měl autor dost rychle dostudovat! protože to opravdu není o zapojováníc dalších ventilů 😀
Motor D16A1 byl až ve 4generaci od roku 87 ve 3tí byl typ typ ZC což je jen zpřesnění.
U šesté generace chybí odkaz na verzi z anglie paraleně vyráběnou s japonskou verzí a obě měli zcela odlišný vzhled. Což je velmi zajímavé. Protože je jednalo o dvě zcela rozdílná auta. A kombík Aerodeck 1,8Vti B18 rozhodně stál za zmínění se svými 124kw výkonu a samosvorným diferenciálem i přes pohon předních kol, potrápil mnoho a mnoho jiných řidičů..
Cílem je spíš přiblížit konkrétní model a ne vypisovat do detailu jednotlivosti. Ano, systém VTEC je velmi složitý mechanismus a klidně se mu můžeme věnovat v samostatném článku. Tohle ale nebylo o VTECu, ale o Civicu.
V Hondách se hodně pohybuju a tyhle \“důležité věci\“ jsou podle mě jenom rejpání. Aby se tam vešlo všechno zajímavýho, tak by to musela být kniha. A když už tady chceš machrovat, tak ve 4.gen. byl B16A1, ne D16A1 (ten be v 1.gen. Integry). Jinak ZC a D16A1 jsou skoro stejný motory.
Páta generace Civicu se přece dělala i v motorizaci 1.6 DOHC VTEC která měla 118kW = 160k. Což je oproti zmiňované 125k verzi velký výkonový rozdíl.