Legendární dieselový motor TDI slaví 25. narozeniny

11 fotografiíautovideo

Jedna z největších legend automobilového průmyslu všech dob, turbodiesel TDI, slaví narozeniny! Před čtvrt stoletím jej na svět přivedla automobilka Audi.

Diskuze

5 komentářů

    Driver

    Motor TDI nepřivedla v roce 1989 na svět automobilka Audi, ale Fiat. Konkrétně 1.9 TDI ve Fiatu Croma. Audi předvedlo 2.5 TDI až koncem roku.

    PepaSFI

    Fiat ten motor označoval jako TDId, nejspíš proto že jde o diesel. Označení TDI, jak si ho nechalo Audi registrovat je poněkud matoucí protože Turbocharged Direct Ijection, čili turbem přeplňovaný s přímým vstřikováním může být i benziňák. Ovšem označení zlidovělo a často se užívá i pro přeplňované naftové motory jiných výrobců označované oficiálně jinými zkratkami.

    st

    Co je smutné, že za těch 25 let se sice snížili emise, ale reálná spotřeba zůstala prakticky stejná, neřkuli se se od doby legendárního rotačního 1,9 TDI dokonce i zvýšila. Ve srovnání spolehlivosti dnešních a těch starých motorů by ty dnešní měli hodně co dělat, aby dosáhli takových nájezdů….
    Každopádně přeji všem majitelům těchto motorů hodně bezproblémových km.

    dakk

    No není to náhodou Turbo Diesel Injection??
    To ty dřivější audi s ropou byli jak……Třeba audi 80 1.6 TD,,v překladu Turbo Direct??,,,to znamená Turbo Přímý???..No a co ted ,když motory 1.6TD,1.9TD to ony neměli žádný přímý vstřik,nýbrž uplně jiný princip spalování…A Fiat???Chlapče ten nic..Sice puvodce žádného zázraku common railu,ale nedotahl to..Bohužel nejlepším motorum na světě už odzvonilo…..ted už všichni railujem

    dakk

    Pokrok nepokrok,,mne jako spotrebitele zajima pouze ekonomika provozu,a kolik ten motor vydrzi bez investic.Bavim se o stredni tride.Dnesni pokrok mi nabidne,Divnotvary,deset pytlu navíc,misto poctivych rucickovych budiku lcd a dopovane kontrolky,spotrebu o dva litry vic než TDI,křehkou mechaniku a nervovou soustavu,která se posere po dvestetisicich,a když k tomu pridam extra jemne rozprachy vstrikovacich zařízeni,kdy motor těchto inovativních paskvilu začne pokulhávat,selže časticovy filtr,pak teprve zacne skodit tak jak nikdy stará poctivá kamna neškodila.Ten prach člověk vždy vykašlal,ale dnes??Vše se dostane do nitra organismu,plícních sklípku,krevního řečiště…Tak co kde je inovace??Jedine že by se tyto vozitka vyřazovala po čtyřech letech provozu na totalní repasi nebo šroták..To by musela stat tak třicet tisíc korun, to by si pak koupil každý a  bylo by to ku prospechu..Tomu by se dalo říct pokrok….Problemem by byla nadprodukce…Jinak se deje to ,,,že každy smotá tacho,vymlátí filtr,naleští navoní,a pošle se serviskou a s usměvem dál..To je prostě realita,a žadný přikrášlovací kecy tomu nepomohou….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist