Land Rover Freelander v (téměř) novém

Na první pohled se toho na Freelanderu moc nezměnilo, ale zajímat by vás mohly detaily pod kapotou a v tabulce technických údajů.

Nový Range Rover není jediné auto, které se ukáže na stánku automobilky na autosalonu v Paříži. Výrobce sem přiveze i omlazené SUV Freelander, které je vlastně základní verzí z celé modelové řady silničních aut. Defender teď nepočítáme, ten strojí trochu stranou. Nový Freelander se na první pohled moc nezměnil, ale interiér oživují nové barvy a materiály.

Také si všimněte novinek jako je velký centrální displej s novými funkcemi a grafikou převzatou například z modelu Evoque. Můžete mít prvně třeba i parkovací kameru a k dispozici je i nový přístrojový panel před řidičem. Změnila se centrální konzola, kde je teď místo otočného ovladače Terrain Response tlačítkový přepínač. Tím se uvolnilo místo pro větší odkládací prostor.

Land Rover Freelander 2 velká fotogalerie

Land Rover Freelander 2 fotogalerie

Nově se objevuje elektrická parkovací brzda, která svou sílu upravuje v závislosti na tom, zda auto stojí v kopci nebo na rovině a také na teplotě brzdové soustavy. Rovněž ji můžete použít podržením i za jízdy jako nouzovou brzdu. Bezpečnostní systém pak neumožní její odpojení, dokud nebude zatíženo sedadlo řidiče, tak doufejte, že se nerozbije zátěžové čidlo…Land Rover Freelander nadále používá diesel 2,2 litru, který je k dispozici ve třech verzích. TD4 má výkon 150 koní a SD4 pak 190 koní, obě pohání všechna čtyři kola. Model eD4 o výkonu 150 koní je pak k dispozici i jako předokolka, která má nejnižší spotřebu z celé modelové řady – 6,0 l/100 km. Diesely dostaly nové turbo s rychlejší reakcí, filtr pevných částic a například převodovky s nižším třením celkově pomohly k lepší kultivovanosti a také nižší hlučnosti – naftový Freelander je teď o 2 dB tišší.

Komu nafta smrdí, ten si bude moci objednat benzínový dvoulitr s turbem o výkonu 200 nebo 240 koní. Land Rover o něm ale ještě v tiskové zprávě nehovoří, takže se motoru asi dočkáme trochu později. Nahradí šestiválec a bude mít nižší emise i spotřebu, aspoň tedy na papíře. Na další informace si počkejte na autosalon v Paříži, který začíná za necelý měsíc.

27.8.2012 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist