Land Rover Defender 110 Station Wagon (2013)
64 fotografiíLand Rover Defender
Nástupce Land Roveru Defender přijde pravděpodobně o něco později, nicméně tohle je dost možná naše poslední jízda.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
64 fotografiíLand Rover Defender
Nástupce Land Roveru Defender přijde pravděpodobně o něco později, nicméně tohle je dost možná naše poslední jízda.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Já mám Defender rád a je mi moc sympatickej, ale podle mě to prostě na 5 hvězdiček už neni. Je moc utilitární a průměrnej řidič z něj nedokáže dostat maximum.
PRI SROVNANI S TOYOTOU HZJ TENTO VUZ NEMA MOC SANCI NA USPECH A CELA AFRIKA A ARABSKY POLOOSTROV TO DOCELA CHAPE A PROTO 90 PROCENT KUPCU JDE K TOYOTE.
VE SROVNANI S 4.2 DIES ATMO NEBO 4.0 BEN V TOYOTE HZJ JE TEN SOUCASNY MOTUREK Z FORDU TRANSIT DOCELA ZOUFALYM POKUSEM O MOTOR DO OFFROADU.
A JEHO GIGANTICKY SETRVACNIK ABY NA VOLONEH NEZHASNUL JEN DALSI DUKAZ MOTOROVE NOUZE POD KAPOTOU TOHOTO UZ PREDRAZENEHO VETERANA…
JAKO NOSTALGIE DOBRY ALE PRAKTICKY PRO DLOUHOLETOU PRACI S MINIMALNIMI NAKLADY A S VELKYM NAJEZDEM KM PO CESTACH NECESTACH DO BUDOUCNA TO NENI A TO NELUVIM O POHODLI ALE TO JE U ZAMESTNANCU CELKEM JEDNO.
A PAK JE TU I O 30 PROCENT LEVNEJSI PRACOVNI HILUX A TO POHODLI NEMA SMYSL SROVNAVAT.
JAK RIKAM RELEVANTNI ARGUMENTY PRO VETERANA NESOU…
SNAD NOSTALGIE
Vypni si ten caps-lock, vole.
Přesně tak. Defender je prostě auto ze „staré“ školy, a to, že ho někteří jedinci nechápou je jejich problém. Mimo diesely posedlou Evropu se dá jistě koupit i se slušnou atmosférou a jeho spolehlivost zase o řád vzroste. 909t za civilnější verzi je dost, ale až tu jednoho dne Defender nebude, „zatlačím“ slzu.
Dokud ho budou lidé v hojné míře kupovat, tak bude.
Klasika nad klasiku, ale ta cena.
Chápu že klasická konstrukce s rámem a hliníkovou karosérií něco stojí, ale kde jsou pak ty věci za zbylého půl milionu? Nebo má LR spočítáno že za životnost jejich vozu musíte koupit tři jiné a tím pádem stojí jako 3 auta?
Co se týče motorizace, 2.2 litru se může zdát málo, ale zase platí že čím větší motor tím těžší a to v terénu nemusí být úplně ono. Osobně bych viděl něco kolem tří litrů v atmosféře, ideálně vícepalivový a kdyby to bylo mimo civilizaci, tak mechanický vícepalivák (žejo V3S ;))
Problémy s levostraným místem pro řidiče jsou známy (při návrhu s tím nikdo nepočítal), ovšem že to za ty roky nedokázali upravit svědčí spíš o aroganci a nezájmu fabriky než o konzervativnosti, vyosení volantu je možná kvůli předpokládanému posezu „řidič napůl vykloněn z okýnka“, i když sám sázím na nějaký problém s umístěním převodů volantu.
Každopádně zajímavý by byl porovnávací test Defender/Niva/UAZ + pár novějších offroadů (zmiňované Toyoty plus nějaká ta amerika).