Land Rover dává vale automobilismu, bude se věnovat vlakové dopravě?!

Myšlenka je to jednoduchá - na co monstrózní lokomotivy, když dlouhý vlak může být tažen jedním osobním autem?

Tak samozřejmě, žádná revoluce v železniční dopravě se nekoná, věc se má tak, že Land Rover prezentoval schopnosti nového Discovery Sport tím, že jej zapřahl před šňůru vagonů s tím, že auto vlak utáhne. Jak vše probíhalo?

Tento test (který probíhal na 10 km dlouhém úseku železnice v Museumsbahn Stein am Rhein ve Švýcarsku, která se táhne nad řekou Rýn přes most Hemishofen. Jde o historický ocelový oblouk dlouhý 285 m, tyčící se do výšky 26 m nad údolím) vymysleli inženýři společnosti Land Rover, kteří chtěli ukázat sílu a schopnosti modelu Discovery Sport. Podobná ukázka byla použita v roce 1989 při uvedení jeho předchůdce, Discovery I.

A Land Rover Discovery Sport táhl po železniční trati tři luxusní vlakové vagóny vážící přes 100 tun. 10 km dlouhá cesta rýnským regionem na severu Švýcarska byla extrémním testem tažného výkonu kompaktního SUV. Přestože má tento vůz certifikované maximální zatížení tažného zařízení 2 500 kg (2,5 t), dokázal utáhnout 58 násobek své vlastní hmotnosti. Poháněl ho při tom vznětový motor Ingenium s točivým momentem 430 Nm. Při tomto kousku byly využity všechny tažné a trakční systémy, jako je Terrain Response, asistent tažení, asistent pro připojení přívěsu a All Terrain Progress Control. Jde o systém poloautonomního řízení v terénu, který samočinně reguluje výkon motoru a brzdění.

„Tažné schopnosti jsou jednou z hlavních součástí DNA značky Land Rover a model Discovery Sport není výjimkou. Během let jsme zavedli nejnovější technologie, které našim zákazníkům usnadňují tahání těžkých věcí. Většinu své kariéry jsem strávil cestováním do těch nejdrsnějších částí světa, kde jsme Land Rovery testovali v hodně náročných podmínkách. Tohle je však nejextrémnější test, jaký jsem kdy dělal,“ řekl Karl Richards, Lead Engineer for Stability Control Systems Jaguar Land Rover. Pohonná jednotka vozu zůstala nezměněna.

Jedinou úpravou byla montáž železničních kol specializovanou společností Aquarius Railroad Technologies, která sloužila jako „stabilizátor“. Vůz Discovery Sport na rozdíl od roku 1989 zvládl tento kousek bez pomoci redukční převodovky. K dispozici naopak mělnejmodernější devítistupňovou samočinnou převodovku a systém Terrain Response, který vytvořil potřebnou trakci. Při tažení byl jediným stisknutím tlačítka aktivován také systém All Terrain Progress Control (ATPC), který maximalizuje trakci při nastavené rychlosti. Systém ATPC slouží v podstatě jako „tempomat pro nízké rychlosti“ a dovoluje řidiči soustředit se na cestu nebo jako v tomto případě na koleje před vozem.

27.6.2016 9:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist