Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir MTA
31 fotografiífólie na okna auta
Nejmenší sériově vyráběný benzínový motor se uvelebil pod kapotu pohledné Lancie Ypsilon. Funguje na papíře, ale jak je na tom na silnici?
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
31 fotografiífólie na okna auta
Nejmenší sériově vyráběný benzínový motor se uvelebil pod kapotu pohledné Lancie Ypsilon. Funguje na papíře, ale jak je na tom na silnici?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tak nevím, seděl pan redaktor, nebo někdo? (protože článek není podepsán) v tom autě? Tato formulace o tom něco nic neprozradí : \“nepředpokládám, že by se dozadu vměstnal někdo vyšší 160 cm\“. Vyzkoušel to někdo?? nebo se jen podívali?
Pan Žák se už asi nepodepisuje, no…
Nicneříkající testy nejsou testy, ale pvní jízda.
Nicméně.. musím se Žáka zastat, tady má možná trošku pravdu v tom, že když se bude multiair honit po městě, asi bude papkat a podvozek asi nemusí vyhovovat všem. Ale, to, že má Žák pocit, že pude do smyku, ještě neznamená, že do toho smyku půjde.
Panoramatická střecha u těchto aut zbytečně střechu snižuje (předpokládám, že si tuto fíčuru nekoupí dvoumetrový chlap, většině slečen a případně normálně vzrostlým jedincům to bude stačit)…
170 cm osoba si v pohodě sedne dozadu v F 500, nevidím problém v Ypsilonu (ano i když to má páté dveře s panoramatickou střechou to asi úplně plnohodnotné sezení nebude, ale vlézt se tam dá a jet taky)…
Takže za mě.. jo chápu co psali, zadání to splnilo, v klidu, nicméně pro mě další nic neříkající článek.
Ad cena.. Jistě se s ní dá něco dělat… To auto má šmrnc a není to tuctovka na našich silnicích.
Jinak na Tipcars je recenze majitele podobného vozu, tak je mopžná dobré si to projít, jak to s tou spotřebou doopravdy je…
Téměř ve všem s autorem nesouhlasím. S Ypsilonkou jsem jezdil, je to naopak velmi příjemné auto. Problém té vysoké spotřeby je v tom, že pan autor (a všichni ti pseudonovinářští odborníci), jezdí jako prasata, stylem a teď se ukaž co v tobě motůrku je…
Co som cital napriklad o fiate s podobnym motorom ,tak po dlhsom case si clovek zvykne a spotreba ide rapidne dole, to pisali majtelia, takze asi je to len sila zvyku
Ten motor je jednoznačně průser a koupí si ho jen masochista. Není ani levný, takže fakt netuším, proč si ho ta promile blbů koupila.
P. Žákovi tak trochu chybí lehkost projevu Hanse Koubka, nicméně to auto na mně prostě jako celek nepůsobí přesvědčivě. Přístrojovka uprostřed ještě nemusí být taková tragédie, mně osobně by to nevyhovovalo, jiní tvrdí opak. Tento motor byl prý celkem schopný ve F500, (kam se i svým charakterem podle mně daleko víc hodí), na \“Ypsilonku\“ bude motor moc slabý, přeplňování to těžko napraví, (jako už v tolika případech). Ta spotřeba je ne nepodobná mému Civicu 1.4 s automatem. I když by se tak trochu dalo argumentovat \“syrovým\“ motorem a jízdním stylem, (na který jsou malé turbomotory extrémně citlivé), ale 8,5 ve městě je na motor 0.9 (byť jak bylo řečeno s turbem), prostě moc. Pak je tu cena, která \“vykouzlí\“ pobavený úsměv. Jistě, potenciální zákazník jistě neřeší zda koupit Focus, Golf, nebo Mazdu 3, ale obávám se, že tohle auto bude stejný prodejní \“trhák\“ jako byla svého času Toyota IQ, jenž byla za stejné peníze. Je to škoda už kvůli koncernu Fiat samotnému.
Je to zajímavé, nad tím sem se už také pozastavoval…, že p. Koubek, byť mu třeba auto nesedne (může se stát..s autama je to jako s ženama), tak dokáže i přes to všechno napsat normální text, podívat se na to nezaujatýma očima…., a pak vytvořit spol. přijatelnou větu…
Žák? No to je pravý opak…, někdy i věřím, že to ten člověk myslí i dobře, ale to co z toho vždy ve finále vyleze…? To velké množství prostoru co teď tady dostal ničí tento web…
Tady je srovnání spotřeb Fiatu 500 twinair a VW UP 1,0. Jsou naprosto srovnatelné při mnohem lepších výkonových parametrech Fiatu
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/1234-Up!.html?fueltype=2&page=2&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/761-500.html?fueltype=2&exactmodel=twinair&powerunit=2
Ta 500, bude ale o dost lehčí než Lancia, Opel taky nabízí do Insignie motor 1.6 T, ale s ním je to auto \“užrané\“ až hrůza. Downsizing zdá se může fungovat u malých, lehkých aut, tam je potenciál pro snížení spotřeby, protože jsou auta lehká, (o spolehlivosti nemluvím, ta bude nižší) ale do nižší střední, příp. střední třídy je to nesmysl a ukazuje se to znova a znova. V drtivé většině případů ty motory berou stejně, při zátěži i víc, než atmosféry, které nahradily.
Bude se to mlet znova a znova do nekonečna…, dokud všichni nebudou (nejen) koncernem donucené přejít do downsizingového motoru…
Ještě jednou:
a) není pravda, že má oturbený motor větší spotřebu než atmosféra. Samozřejmě vlivů je tam spousta, ale už z principu má ze základní podstaty oturbený motor vyšší účinnost než ten stejný motor atmosferický (tedy i nižší spotřebu vzhledem k předanému výkonu)
b) není pravda, že se to hodí jen do malých aut… oturbený motor vztaženo k objemu má vždy více výkonu (rozhodující) a síly.
c) Sám mám oturbený motor a vím, že s tím motorem se změní postupem času jízdní návyky, takže taky vím, že někdo kdo sedne z auta atmosferického, kde prostě se na to musí šlapat, tak přirozeně bude mít vyšší spotřebu, neboť s tím autem nejezdí správně (u kldiného řidiče tento přerod bdue asi trvat kratší dobu, než u \“divocha\“). Obecně se dá jezdit stejně dynamicky v nižší otáčkách a na vyšší rychlostní stupeň, což si při vší úctě nejspíš dosud ani mot. novináři ne zcela osvojili… Podobně to však platí i obráceně, já už dnes v podstatě s atmosférou jezdím s podtočeným motorem s tím, že mám ale naprosto nedostatečnou dynamiku…
Tedy závěrem, tyhle věci o vysoké spotřebě divném jízdním projevu a nenutnosti a nesmyslnosti DS budou stále psát ti jedinci, co s ním nemají zkušenost…. Faktem je, že jezdci např. TSI (dokud se jim ten motor skrzevá rozvod nevysype) již rozhodně nebudou s nostaligií vzpomínat na starý dobrý 1,6 MPI, neboť spotřeba je srovnatelná (záměrně nepíšu nižší), ale při nesrovntaleně vyšším komfortu jízdy spojeným s mnohem lepší dynamikou…
A poslední poznámka k této Lancii. ten motůrek má téměř 90 koní, tedy je potřeba jak dynamiku, tak i tu spotřebu srovnávat ne s litrovým motůrkem v UPu, či podobném poskakovadle, ale je ptořeba ho srovnávat s klasickou 1,4 16V, kterou v podstatě nahrazuje. A když na sprintmonitoru (který obecně jako halvní zdrj inf. úplně neuznávám) je nejnižší spotřeba 4,13 a průměrná 6,2 l/100 km, tak to znamená (bez oheldu an to, co psal místní Žák), že ta spotřeba je orpavdu min. srovnatelná s podobně výkonými atm. motory a dovolím si říct spíše lepší, přičemž stále je reálná dynamika toho vozu také lepší….
To už je poněkolikáté, kdy čtu na tento vůz samou kritiku. Pana Žáka mám rád a i jeho styl psaní, ale tady pracuje extrémní zaujatost.
Ano opravdu tohle auto není M3 a ani nechce být.
Tenhle vůz jsem prodával, jako jeden z mála v téhle republice s ním mám najeto x tisíc kilometrů a i přímo s touto motorizací a převodovkou. Je pravda, že na vůz je potřeba si zvyknout a i na fungování převodovky. Ale já sám osobně jsem byl s vozem maximálně spokojen. Aby jste byli všichni v obraze, meřím 201 cm a neměl jsem nikdy problém. Tvrzení, že dozadu se nevejde nikdo větší než 160 cm je absolutní nesmysl. Ve své třídě je tento vůz možná nejprostornější ze všech. Normální jízdou, hlavně po Praze jsem si nikdy nedostal přes 7 litrů. Absolovoval jsem idelší trasy(400km), na zimákách, v prosinci, já , manželka, dítě a plný kufr (mimochodem s velmi slušným objemem na tuhle třídu) a trasa z 60% dálnice, kde tento motor není úplně doma a spotřeba bez problémů 6,0 !!!
Přikládám test velmi spokojeného majitele i s testem spotřeby: http://www.tipcars.com/magazin-lancia-ypsilon-09-twinair-jak-slouzila-prvnich-9-tis-km-5607.html Tohle auto jsem prodal také já 🙂
Pane Žáku, má Vás rád, ale myslím, že jste se moc nesnažil a spíš jste chěl, aby už byl ten týden za Vámi 🙁
To už je poněkolikáté, kdy čtu na tento vůz samou kritiku. Pana Žáka mám rád a i jeho styl psaní, ale tady pracuje extrémní zaujatost.
Ano opravdu tohle auto není M3 a ani nechce být.
Tenhle vůz jsem prodával, jako jeden z mála v téhle republice s ním mám najeto x tisíc kilometrů a i přímo s touto motorizací a převodovkou. Je pravda, že na vůz je potřeba si zvyknout a i na fungování převodovky. Ale já sám osobně jsem byl s vozem maximálně spokojen. Aby jste byli všichni v obraze, meřím 201 cm a neměl jsem nikdy problém. Tvrzení, že dozadu se nevejde nikdo větší než 160 cm je absolutní nesmysl. Ve své třídě je tento vůz možná nejprostornější ze všech. Normální jízdou, hlavně po Praze jsem si nikdy nedostal přes 7 litrů. Absolovoval jsem idelší trasy(400km), na zimákách, v prosinci, já , manželka, dítě a plný kufr (mimochodem s velmi slušným objemem na tuhle třídu) a trasa z 60% dálnice, kde tento motor není úplně doma a spotřeba bez problémů 6,0 !!!
Přikládám test velmi spokojeného majitele i s testem spotřeby: http://www.tipcars.com/magazin-lancia-ypsilon-09-twinair-jak-slouzila-prvnich-9-tis-km-5607.html Tohle auto jsem prodal také já 🙂
Pane Žáku, má Vás rád, ale myslím, že jste se moc nesnažil a spíš jste chěl, aby už byl ten týden za Vámi 🙁
S Lancií Y jsem nejel a test jsem nepsal. Navážejte se laskavě do někoho z kolegů. 🙂
Tak nesmyslnou a zaujatou recenzi člověk občas čte. Ten nadhled tam prostě není. Pokud pominu dvouválec od Fiatu, tak Ypsilon je dobré auto na městské a příměstské ježdění. Jako luxusnější verze od Fiatu je dražší, tak to prostě je. Perly typu \“nepříjemný vysoký posez\“ opravdu stojí za to. Myslím že uživatelů. – a nebude jich málo bude přesně pravý opak vyhovovat. Aby měl autor prima pocit, je třeba sedět jako v neckách.