Lancia představuje nový Ypsilon

Jedinou skutečně novou Lancií v Ženevě bude Ypsilon, ve třetí generaci konečně pětidveřový. Nabídne zajímavou výbavu včetně automatického parkování.

Luxusní supermini Lancia Ypsilon vyrazí za čtrnáct dnů do Ženevy ve své třetí generaci. Nejúspěšnější model v současné nabídce značky dostane plnohodnotného nástupce po dlouhých osmi letech. Ypsilon třetí generace bude opět o něco větší než jeho předchůdce, především ale vůbec poprvé nabídne pětici dveří. Pod kapotu si zákazníci vyberou ze dvou benzínových a jednoho naftového motoru. Ypsilon bude na stánku jedinou skutečně novou Lancií, po jeho boku se na autosalonu objeví tři přeznačená americká auta: Lancia Grand Voyager, Lancia Thema (alias Chrysler 300) a Lancia Flavia (neboli Chrysler 200), která zapózuje s karosérií sedan i jako kabriolet.

Lancia Ypsilon velká fotogalerie

Lancia Ypsilon fotogalerie

Malá Lancia měří na délku 384 centimetrů, o šest centimetrů víc než současný model. Zároveň však Ypsilon ubral tři centimetry na šířce a dva na výšce. Fiat přesto slibuje nadprůměrnou prostornost, v autě se usadí pětice lidí a kufr by měl patřit k největším ve třídě. Ypsilonu pomohou mimo jiné nová tenká sedadla, která budeme v budoucnu vídat ve všech modelech Fiatu.Největším pokrokem po praktické stránce však bude, jak už bylo řečeno, druhý pár dveří po stranách. Italové stále ještě věří, že pětidveřová auta by se měla za svou nadstandardní otevřenost stydět, zadní kliky proto budou ukryté podobně jako na některých alfách.

Interiér Lancie Ypsilon vždy patřil k jejím silnějším stránkám, byť s ambiciózní cenou v žádném případě nemohl držet krok. Snad Italové trochu sleví na cenovce, ale kabina bude jistě opět patřit k pohlednějším. Co do kvality nepatří segment B k náročným zákoutím trhu a zákazníci se přijatelným standardům Lancie jistě smát nebudou. K nálepce luxusního auta patří také dobrá výbava. Ypsilon nabídne takové věci jako systém automatického parkování (potřebuje místo dlouhé 4,6 metru), nebo střechu s 0,64 čtverečnými metry prosklené plochy, což je podle Lancie v segmentu B rekord.Základní motorizace dostane osmiventilovou dvanáctistovku Fire o výkonu 69 koní. Mnohem lákavější bude nový dvouválec TwinAir, který díky přeplňování nabídne 85 koňských sil z 0,9 litrů objemu. Kromě vyššího výkonu poslouží motor také ukázkovou hospodárností. Tlačítko ECO na palubní desce omezí jeho točivý moment ze 145 na 100 Nm, ale odvděčí se řidiči emisemi 99 gramů CO2 na kilometr. Ty otevřou autu cestu k řadě vládních podpor a výhod. Druhou možností jak dosáhnout stejného výsledku je pořídit si diesel 1.3 MultiJet, který má 95 koní a 200 newtonmetrů.Všechny motory mají standardně manuální převodovku, ale k TwinAiru mohou zákazníci přiobjednat poloautomat DFN. Ten sníží emise o další dva gramy na kilometr s odpovídající redukcí spotřeby (kterou Fiat bohužel neuvádí). Všechny varianty dostanou v základní výbavě systém stop-start.

Jak se bude nabídka Ypsilonu rozšiřovat zatím není jasné. Na třídveřovou variantu raději nevsázejte, ale pod kapotou téměř jistě uviíme další verze motoru TwinAir. Dvouválec se má brzy představit ve dvou dalších modifikacích s výkony 65 a 105 koní a Lancia s velkou pravděpodobností nasadí obě.

autoweb.cz

14.2.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist