Lamborghini Veneno: Z okruhu na silnice

Automobilka Lamborghini oslavuje padesát let od založení vskutku velkolepě. Lamborghini Veneno má 750 koní a stovku zdolá za 2,8 sekundy.

Napoprvé jsme to přečetli jako Vemeno, ale naštěstí to bylo způsobené jen naší krátkozrakostí. U Lamborghini je zvykem, že své modely pojmenovává po slavných býcích a ani nejnovější kousek se od zavedené tradice neodlišuje. Veneno je jméno nejsilnějšího a nejagresivnějšího býka v historii, jehož sláva sahá až do roku 1914, kdy zabil slavného toreadora José Sáncheze Rodrígueze.

Na světlo světa se mají dostat jen tři exempláře a všechny už v tuto chvíli mají svého majitele. Zase jsme přišli pozdě.. O to víc nás to mrzí, když víme, že se pod dramaticky tvarovaným žebrování ukrývá 6,5 litrový dvanáctiválec vyhnaný až na výkon 750 koní (552 kW), takže sprint na stovku je pro Veneno takovým ranním protažením. Vystřelí na ni během pouhých 2,8 sekundy a dokáže zrychlovat až do rychlosti 355 km/h.

DOPORUČUJEME: První jízda – Lamborghini Gallardo LP560-4Většinu techniky přebírá z Aventadoru, má pohon všech kol i sedmistupňovou automatickou převodovku ISR, která dokáže v Aventadoru střídat rychlosti během 50 milisekund. K tomu je tu pět jízdních režimů a závodní podvozek se zavěšením pushrod a vodorovně umístěnými tlumiči. Celý monokok je vyroben z materiálu CFRP, což není nic jiného, než plast vyztužený uhlíkovými vlákny, jako u konceptu Sesto Elemento. Z tohoto materiálu je ostatně i celá kapotáž.

Co nejnižší hmotnost byla stěžejním tématem i v kokpitu, kde se hýří karbonem doslova všude. Exkluzivní disky o rozměru 20″ vpředu a 21″ vzadu sice karbonové nejsou, ale mají karbonový prstenec, který má přivádět vzduch ke karbon-keramickým brzdám. Díky tomu se hmotnost podařilo dostat na 1450 kilogramů, což je o 125 kg méně, než váží Aventador.

Při tom všem Veneno splňuje veškeré bezpečnostní předpisy, má homologaci a dokonce i stabilizaci, takže mu nic nebrání vydat se na silnice. Ale být majitelem, asi bychom to neriskovali. Každý ze tří šťastných majitelů musel za nový přírůstek do garáže zaplatit tři miliony Eur, tedy přibližně 77 000 000 Kč bez DPH.

4.3.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist