Lamborghini Huracán (2014): Gallardo v něm nehledejte – představení do posledního šroubku

Nástupce úspěšného modelu Gallardo vypadá možná o něco usedleji než se čekalo. Jezdit ale bude - a o tom opravdu nepochybujeme - skvostně.

Lamborghini Huracán se ve jménu tradice opět jmenuje po slavném býkovi. Tentokrát z 19. století a pocházejícím ze španělského plemene Conte de la Patilla. Tento byl pověstný svou obrovskou odvahou a útočností. Nakolik bude Huracán nezkrotný, nevíme, ale podle designu to vypadá na býka v rouše beránčím.

Po boku většího, silnějšího a hranatějšího Aventadoru nevypadá Huracán moc výrazně, ale velký podíl na projevu ostře řezaných křivek bude mít především lak karoserie. V Ženevě se ukázal ve výrazném žlutém laku s černými koly, která naprosto upozadila bílý a tmavě šedý kousek stojící opodál.


Pokud se o prvním Gallardu mluvilo jako o baby-Lambu, v případě nového modelu to už ani omylem neplatí. Nebo se vám snad zdá výkon 610 koní a stovka za 3,2 sekundy jako něco baby? To jsou čísla, na které nedosáhlo ani první Murciélago, to ke zdolání stokilometrové rychlosti potřebovalo dalších šest desetin sekundy. Ale zpět k Huracánu, o jehož parametry se zasloužil zcela nový vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru s atmosférickým plněním a technologií přímého vstřikování.

Síla motoru směřuje na sedmistupňovou automatickou převodovku se dvěma spojkami (klasický manuál nebude) a následně na všechna čtyři kola standardně v poměru 30:70 ve prospěch zadku. V případě nutnosti může jít téměř 100 % výkonu dozadu anebo může být poměr přesně 50:50. Při sprintu na stokilometrovou rychlost tak dokáže díky větší trakci bez problémů deklasovat svou konkurenci z Maranella (konkrétně tedy 458 Italia), dvoustovka se na tachometru objeví po 9,9 sekundách od startu a síly mu dojdou někde v rychlostech “přes 320 km/h”.

Na rozdíl od jiných sportovních automobilek se Lamborghini (zatím úspěšně) snaží vyvarovat přeplňování nebo použití elektromotoru a nižší spotřeby dosahuje použitím lehčích materiálů. Ostatně, s karbonem mají v Sant‘ Agatě velké zkušenosti a na Huracánu nechybí. Přední a zadní pomocné rámy jsou vyrobeny z hliníku, stejně jako přední příčný nosník nebo zavěšení.

Na lehkém a tuhém rámu je přilepen a přinýtován karbonový skelet, který tvoří také přepážku mezi motorem a prostorem pro posádku. Výsledek? Ve srovnání s odcházejícím Gallardem je celá struktura o 50 % tužší a o 10 % lehčí. Nízká hmotnost auta, bez provozních kapalin přesně 1422 kilogramů, se kromě spotřeby pozitivně projeví na ochotě zatáčet a brzdit.

Díky tomu může mít Huracán menší, standardně montované karbon-keramické brzdy. Kombinovaná spotřeba dosahuje i díky systému stop-start spotřeby 12,5 litru na sto, respektive emisí CO2 hodnoty 290 g/km, tohle ale berte s rezervou, sami víte, jak je NEDC mimo.

Interiér má být velkým krokem kupředu oproti předchozímu modelu, a to jak co do kvality, tak i do společných prvků s vozy Audi – ty prakticky zmizely. Na obšití palubní desky nebo sedadel byla použita jemná kůže nappa nebo alcantara, materiály mají být prvotřídní stejně jako smontování. A nechybí ani moderní technologie, přístrojový panel je tvořen jediným TFT displejem podobně jako v novém Audi TT, kterému může dominovat mapa navigace nebo gigantický otáčkoměr, podle toho, co vám bude zrovna přednější.

Pod volantem zmizely u Gallarda nešikovně umístěné páčky světel a stěračů, které se pletly s pádly řazení. Všechno se teď přesunulo na volant ve stejném stylu, jako to od dob 458 Italia dělá Ferrari. Ve spodní části zploštělého volantu se pak nachází přepínač režimů – Strada, Sport a Corsa, které přenastaví mapování plynu, chování stabilizace nebo adaptivního podvozku.

Magnetické odpružení už je ale za příplatek, stejně jako řízení s variabilním převodem. Někde už zkrátka automobilka musí vydělat a nadstandardní výbava se jeví jako ta nejsnazší cesta, jak přijít k dalším penězům od majetných zákazníků. Už teď jich je víc než dost, automobilka teprve osm týdnu od představení auta eviduje na tisíc objednávek. Vzhledem k základní ceně 188 tisíc liber (přibližně 6,2 milionu korun) jde o více než solidní úspěch.

5.3.2014 3:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist