Lamborghini Gallardo Superleggera

Zuřící býk ze Sant’Agaty absolvoval odtučňovací kůru a stal se „velmi lehkým.“

Lamborghini vstupuje na  – pro něj nové – území aut pro skutečné puristy, holdující častým výletům na závodní okruhy, a na pomoc si bere ikonické označení superleggera. V italštině to znamená „velmi lehké“ – v polovině minulého století se tak označovaly sportovní vozy s trubkovým rámem a karoserií z lehkých slitin.

Gallardo pochopitelně nemá trubkový rám. Superleggera v tomto případě znamená odlehčení o jeden metrický cent. Úspory bylo dosaženo použitím karbonových zrcátek, dveřních panelů, kapoty, difuzoru a středového tunelu. Z uhlíkových vláken jsou zhotoveny rovněž skořepinové sedačky. Většina prosklení byla nahrazena průhledným polykarbonátem.

Gallardo Superleggera váží 1330 kg – přibližně stejně jako dobře vybavený Volkswagen Golf. To je však samosebou všechno, co mají tahle auta společná. Atmosféricky plněný vidlicový desetiválec 5,0 l produkuje 530 koní v 8000 ot./min. – o deset koní víc než ve standardním Gallardu. Superleggera dosáhne stokilometrové rychlosti za 3,8 s, tedy o dvě desetiny rychleji než běžný model.

Puristé mohou mít námitky, ale vůz je vybaven poloautomatickou převodovkou e-gear, nikoliv manuálem. Stejně tak může vzbudit nelibost okruhových fanatiků skutečnost, že Superleggeře zůstal pohon všech čtyř kol. Fanoušci totiž spekulovali, že očekávané lehké lambo dostane ortodoxní pohon zadní nápravy. Výjimečnost podtrhují aspoň nové ráfky Scorpius, sportovní podvozek s tužšími tlumiči a semišový volant, abyste se cítili jako účastníci šampionátu FIA GT.

Hovořit o přímé konkurenci je v případě takovýchto aut trochu zavádějící. Majitelem pomyslného intelektuálního patentu na odlehčené sportovní vozy je už do roku 1973 Porsche, jehož 997 GT3 RS dnes představuje nejlepší volbu pro ty, kdo tráví všechen volný čas na Severní smyčce Nürburgringu. Porsche je ale o dost levnější, výkonově slabší a relativně málo exkluzivní.

Jediným přímým rivalem Gallarda Superleggera tak bude netrpělivě očekávané Ferrari F430 Challenge Stradale, jehož debutu se snad dočkáme také příští týden v Ženevě. Duch někdejší rivality mezi Enzem Ferrarim a Ferruciem Lamborghinim přetrvává i léta po smrti obou pánů.

autoweb.cz

27.2.2007 8:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist