autoweb.cz > Lamborghini > lamborghini countach > Lamborghini Countach slaví 50 let. Podívejte se na autentické fotografie z výroby
Lamborghini Countach slaví 50 let. Podívejte se na autentické fotografie z výroby
Vzpomínáte si, když italská továrna Lamborghini v loňském roce oslavovala šedesáté výročí od svého založení? V roce 1963 se italský průmyslník Ferruccio Lamborghini rozhodl vyrazit do konkurenčního boje s už tehdy slavným Ferrari a založil vlastní společnost zacílenou na produkci sportovních luxusních aut a během prvních pár měsíců stihl najmout nejlepší volné inženýry v branži a ukázat světu vůbec první prototyp 350 GTV.
Dokonce i letos však slavná automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku slaví hned několik výročí. Jedním z těch nejdůležitějších je šedesát let od spuštění výroby aut v italském městečku Sant’Agata Bolognese nedaleko Boloně. Dalším významným jubileem je skutečnost, že letos to bylo padesát let od zahájení produkce jednoho z nejslavnějších modelů všech dob, jež v první polovině sedmdesátých let definoval charakteristické rysy značky.
50 let od zahájení výroby Lamborghini Countach
Právě letos je to pět desetiletí od spuštění výrobní linky s tehdy novým Lamborghini Countach, které v sedmdesátých a osmdesátých letech bylo snem všech mladíků a automobilovou ikonou, jejíž základní rysy definovaly typický tvar všech následujících supersportů značky s vidlicovým dvanáctiválcem uloženým podélně uprostřed.
Countach byl navíc prvním modelem automobilky, jež se kompletně vyráběl v její továrně. Ještě předcházející a neméně slavná Miura totiž vznikala s pomocí karosárny Bertone. Tam technici vyrobili karoserii, vybavili ji interiérem a elektroinstalací a následně celek poslali do Lamborghini, kde se setkala se svým motorem, hnacím ústrojím a podvozkem. Countach vznikal v továrně od tvarování plechů až po výstupní kontrolu.
Legendární klínovitý supersport začal v roce 1974 sjíždět z výrobní linky známé jako „No.1 Countach“, jíž automobilka využívá až do dnešních dnů. Dnes je dějištěm vzniku nejmodernějšího plug-in hybridního dvanáctiválcového supersportu Revuelto a už brzy na ní začne také sériová výroba nejnovějšího modelu značky – základního plug-in hybridního osmiválcového supersportu Temerario.
Vzpomínka na minulost
A automobilka tohoto významného výročí využila k tomu, aby ze svého továrního muzea vyvezla první vyrobený produkční Countach LP400 „Periscopio“ a ukázala jej znovu v hale, kde před padesáti lety vznikl. Během tohoto okamžiku se tam setkal se svým vzdáleným nástupcem. Současně si díky tomu můžeme prohlédnout i autentické fotky ukazující vznik této legendy v různých evolucích.
Lamborghini
Vůbec poprvé se přitom Lamborghini Countach představilo na autosalonu v Ženevě v roce 1971, kde přitáhlo veškerou pozornost veřejnosti. Dokonce natolik, že zastínilo další novinku značky, jakou byla kultovní Miura v nejpokročilejší evoluci SV (Spinto Veloce). Do sériové výroby se však nejnovější dvanáctiválec dostal až po třech letech.
Automobilka během těch let vyrobila další prototypy své novinky, pracovala na vývoji nového motoru, jež však nikdy úspěšně nedotáhla do konce, a intenzivně se věnovala silničnímu testování. Během toho testovala také aerodynamiku, a to velmi jednoduchou metodou – nakapala na Countach barvu a při jízdě sledovala, jak se roztéká po karoserii a chová vlivem obtékajícího vzduchu.