Lamborghini Concept S

Inspiruje se starými monoposty, ale zároveň připravuje prostor pro budoucí Gallardo roadster. Směrem k Ferrari ale hlavně ukazuje, že ještě nepadlo poslední slovo.

V Ženevě se proti sobě postaví dva skvostné kabriolety, jeden sériový of Ferrari, druhý ve stádiu konceptu od Lamborghini. F430 Spider sice bude mít v zahájení výroby a prodeje náskok, ale sériová verze Gallarda Roadsteru, jehož předzvěstí je představovaný Concept S, by se mu měla v definitivní podobě postavit koncem tohoto roku.

Concept S, stvořený šéfdesignerem Lamborghini Lukem Donckerwolkem, navazuje podle první tiskové zprávy na historické 350 GTS a Miuru Roadster, i když co do hranatosti má jistě blíž k relativně nedávnému Diablu než k autům ze 60. let. To jediné, co ho s dávnou historii viditelně spojuje, je v naší době nezvykle rozdělený interiér a čelní sklo. Concept S totiž odděluje řidiče a spolujezdce nejen panoramatickými skleněnými plochami, ale také širokou středovou příčkou, která také slouží jako hlavní přívod vzduchu k pětisetkoňovému vidlicovému desetiválci, převzatému spolu s ostatními hlavními komponenty z klasického Gallarda.

Concept S má v porovnání s klasickým Gallardem jiný tvar čelní masky i zadního nárazníku a také výraznější zadní difuzor.

Způsob aerodynamického zakrytí prostoru pro řidiče i spolujezdce se odvolává na historické monoposty a jejich miniaturizovaná čelní okna, která měla řidiče ochránit od hlavního náporu proudění. Naposledy se v závodění i na silnici používala v padesátých letech.

Z plochy mezi řidičem a spolujezdcem vyjíždí nahoru elektricky ovládané zpětné zrcátko.

Concept S si na nedostatek dramatičnosti rozhodně stěžovat nemůže a jeho hlavní budoucí konkurent Ferrari F430 Spider se mu v odhodlanosti tvarů nemůže rovnat. Na druhou stranu je použití takovéhoto řešení pro sériové Gallardo Roadster téměř vyloučené.

Mnohem pravděpodobnější je, že se Roadster v porovnání s kupátkem objeví s odlišným pojetím čelních i zadních partií. Zároveň se ale bude muset spolehnout na klasické přední sklo i interiér a elektrickou sklápěcí plátěnou střechou.

redakce autoweb.cz

21.2.2005 12:00
Více o tématu: FerrariLamborghini

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist