Lamborghini Aventador LP700-4 živě ze Ženevy

Konečně víme, jak vypadá nové dvanáctiválcové Lamborghini. V Ženevě zazněla také cena: 255 000 eur bez daně. 700 koní i stovka za 2,9 s stále platí.

Vše podstatné o svém novém dvanáctiválcovém modelu nám Lamborghini prozradilo dopředu, případně nechalo uniknout ze svých tajných materiálů. Chyběl jediný podstatný kousek skládačky: Jak bude auto vypadat? Nyní to víme a známe také jméno a cenu sedmisetkoňového Lamborghini Aventador LP700-4. Supersport se představil na galavečeru, pořádaném tradičně Volkswagenem poslední den před zahájením ženevského autosalonu.

Označení Aventador bylo nejčastěji skloňovanou alternativou, i když definitivní potvrzení přinesla právě až premiéra v Ženevě. Ani spekulovat jsme se neodvážili o ceně nového auta. Ta je nakonec v evropském regionu stanovena na 255 tisíc eur, při současném kurzu asi 6,2 milionu korun, ovšem bez daně z přidané hodnoty. Pokud je máte a pospíšíte si, můžete v novém Aventadoru jezdit už koncem léta.Jak už bylo řečeno, zbytek informací nový není. LP700-4 má sedm set koní a 690 newtonmetrů točivého momentu, které na všechna čtyři kola posílá zbrusu nový vidlicový dvanáctiválec. Ten kupodivu nedostal přímé vstřikování benzínu jako menší motor v Gallardu, ale u Lamborghini pro takové rozhodnutí jistě měli dobrý důvod. Spotřeba auta i přesto výrazně klesla – asi o dvacet procent.

Převodovka Aventadoru řadí samočinně, nejde však o dvouspojkové ústrojí, jaké používá třeba Bugatti Veyron. Poloautomat Graziano má jedinou spojku. Přesto dokáže vyměnit rychlosti za extrémních padesát milisekund a pomůže tak relativně velkému stroji ke stovce za 2,9 sekundy. Svou roli při zrychlování sehraje také pohon všech kol Haldex, který v případě že by mělo dojít k prokluzu zadních kol připojí přední nápravu. Nejvyšší rychlost údajně při testech bezpečně překonala slíbených 350 kilometrů v hodině.Sedmistupňový poloautomat od Graziana je lehký (to byl ostatně jeden z důvodů, proč u Lamborghini nezvolili DSG), ale zázraky neumí. Aventador LP700-4 váží suchý 1575 kilogramů, což není ani zdaleka tak málo, jak by nám chtělo Lamborghini namluvit. Proti nejnovějším (pravda stejně rychlým a daleko dražším) konkurentům má nejnovější italský supersport dobrých dvě stě kilogramů nadváhy. Proti Murciélagu jde o jisté zlepšení, ale pět procent není tolik, kolik bychom snad po mediální masáži automobilky mohli očekávat – nový motor i celokarbonový monokok měly vynést Lamborghini na pozici světového vůdce revoluce v odlehčování.

autoweb.cz

1.3.2011 10:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist