Lamborghini Aventador LP700-4 živě ze Ženevy

Konečně víme, jak vypadá nové dvanáctiválcové Lamborghini. V Ženevě zazněla také cena: 255 000 eur bez daně. 700 koní i stovka za 2,9 s stále platí.

Vše podstatné o svém novém dvanáctiválcovém modelu nám Lamborghini prozradilo dopředu, případně nechalo uniknout ze svých tajných materiálů. Chyběl jediný podstatný kousek skládačky: Jak bude auto vypadat? Nyní to víme a známe také jméno a cenu sedmisetkoňového Lamborghini Aventador LP700-4. Supersport se představil na galavečeru, pořádaném tradičně Volkswagenem poslední den před zahájením ženevského autosalonu.

Označení Aventador bylo nejčastěji skloňovanou alternativou, i když definitivní potvrzení přinesla právě až premiéra v Ženevě. Ani spekulovat jsme se neodvážili o ceně nového auta. Ta je nakonec v evropském regionu stanovena na 255 tisíc eur, při současném kurzu asi 6,2 milionu korun, ovšem bez daně z přidané hodnoty. Pokud je máte a pospíšíte si, můžete v novém Aventadoru jezdit už koncem léta.Jak už bylo řečeno, zbytek informací nový není. LP700-4 má sedm set koní a 690 newtonmetrů točivého momentu, které na všechna čtyři kola posílá zbrusu nový vidlicový dvanáctiválec. Ten kupodivu nedostal přímé vstřikování benzínu jako menší motor v Gallardu, ale u Lamborghini pro takové rozhodnutí jistě měli dobrý důvod. Spotřeba auta i přesto výrazně klesla – asi o dvacet procent.

Převodovka Aventadoru řadí samočinně, nejde však o dvouspojkové ústrojí, jaké používá třeba Bugatti Veyron. Poloautomat Graziano má jedinou spojku. Přesto dokáže vyměnit rychlosti za extrémních padesát milisekund a pomůže tak relativně velkému stroji ke stovce za 2,9 sekundy. Svou roli při zrychlování sehraje také pohon všech kol Haldex, který v případě že by mělo dojít k prokluzu zadních kol připojí přední nápravu. Nejvyšší rychlost údajně při testech bezpečně překonala slíbených 350 kilometrů v hodině.Sedmistupňový poloautomat od Graziana je lehký (to byl ostatně jeden z důvodů, proč u Lamborghini nezvolili DSG), ale zázraky neumí. Aventador LP700-4 váží suchý 1575 kilogramů, což není ani zdaleka tak málo, jak by nám chtělo Lamborghini namluvit. Proti nejnovějším (pravda stejně rychlým a daleko dražším) konkurentům má nejnovější italský supersport dobrých dvě stě kilogramů nadváhy. Proti Murciélagu jde o jisté zlepšení, ale pět procent není tolik, kolik bychom snad po mediální masáži automobilky mohli očekávat – nový motor i celokarbonový monokok měly vynést Lamborghini na pozici světového vůdce revoluce v odlehčování.

autoweb.cz

1.3.2011 10:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist