Lada 2110/2111/2112 (1995 – 2011)

9 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Automobily značky Lada už řadu let mnoho našich motoristů nevyhledává, přesto se na zdejším trhu nabízejí. Kupce ale nehledají snadno.

Diskuze

26 komentářů

    Jiří Fuchs

    Jak jinak? Rusové lítají do kosmu a jen z vlastních kapacit, ale jsou to blbci,že?? Já měl léta Moskviče 412, 1500ccm, obrovská spokojenost, pohodlný, spolehlivý, odolný, najel jsem 300.000km a nikdy nikde nezůstal. Od té doby jsem vystřídal 5 vozů. Renault 9, Felicii, Volkswageny Polo, oba diesel, nově C3 HDI. Žádné problémy s žádným z aut. Vývoj jde rychle dopředu a těžko auto z roku 1973 srovnat s rokem výroby 2010. Přes toto, Moskvič byl moje nejlepší auto. A Lady byly přece lepší i dražší. Můj milý Moskviček stál nový 53.000Kč. Všechna západní auta jsem tehdy v kopcích hravě předjížděl. Ladu bych si klidně koupil, ale dnes mám strach ze slabé servisní sítě. Jinak vše marketing a podvody na lidech. Testy k těm podvodům patří. Jen dál ruské vozy pomlouvejte. Doc. Jiří Fuchs

    Jiří Fuchs

    Jak jinak? Rusové lítají do kosmu a jen z vlastních kapacit, ale jsou to blbci,že?? Já měl léta Moskviče 412, 1500ccm, obrovská spokojenost, pohodlný, spolehlivý, odolný, najel jsem 300.000km a nikdy nikde nezůstal. Od té doby jsem vystřídal 5 vozů. Renault 9, Felicii, Volkswageny Polo, oba diesel, nově C3 HDI. Žádné problémy s žádným z aut. Vývoj jde rychle dopředu a těžko auto z roku 1973 srovnat s rokem výroby 2010. Přes toto, Moskvič byl moje nejlepší auto. A Lady byly přece lepší i dražší. Můj milý Moskviček stál nový 53.000Kč. Všechna západní auta jsem tehdy v kopcích hravě předjížděl. Ladu bych si klidně koupil, ale dnes mám strach ze slabé servisní sítě. Jinak vše marketing a podvody na lidech. Testy k těm podvodům patří. Jen dál ruské vozy pomlouvejte. Doc. Jiří Fuchs

    ...

    Ježíši kriste… pán měl v sedmdesátejch letech Moskviče a předjížděl s ním západní auta v kopcích, takže tenhle vergl určitě bude skvělej a negativně vyznívající článek je jenom marketing. Ještě mi v tom tvým od reality odtrženým žvástu chybí něco o zlých reakcionářích, kteří se snaží poplivat úspěchy sovětské automobilové techniky. Ale hlavně že se podepíšeš i s titulem, ty šašku.

    Jiří Fuchs
    Jiří Fuchs

    Podepisovat by se mělo obecně, anonymní zprávy vedou jen k žumpě. Ve své době byla Lada, podobně jako Moskvič, velmi dobré auto, spolehlivé, odolné. Jasně jsem psal, že ani poté jsem nebyl nespokojen s žádný, autem, ani s VW, ani s Renaultem, ani teď s C3 HDI se spotřebou kolem 4l. Ale opakuju řečené, Moskvič 412 byl moje nejlepší auto. Z Lady bych obavu neměl, ale servisní síť pro Lady je jistě dnes slabá a propaganda záporná. Ano, vše je marketink, propaganda, nic víc, nic méně. VW2,O TDI – vrchol kvality, opravy za desítky tisíc? To je ta vysoká kvalita?? Jiří Fuchs, 776270768

    Jiří Fuchs
    radaumacher

    Líbí se mi, když nějaký pochybný hudebník komentuje rádoby odborně dnešní i minulou situace na trhu automobilů. Moskvič možná bylo hezké auto a odolné taky, ale upřímně, každý, kdo má relevantní srovnání a neslintá po komunismu potvrdí, že dnešní ruská auta jsou špatná, a ta minulá nebyla o nic lepší.

    punmpičkář

    Naopak mi připadá, že jsme zde lehce žili v bludu, že co je ruské je dobré a odolné. Alespon jako dítě jsem to tak bral:) Jasně stará Lada na začátku výroby bylo fajn licenční auto, ale vyrábělo se o kousek déle než mělo, stejně jako všechno v komunistickém bloku.

    Jiří Fuchs

    Ono se musí trochu umět číst. Já psal ve svých letech a na tom si trvám. Psal jsem, auto z r.73 už těžko srovnávat s rokem výroby 2010, 300,000km je dost na posouzení spolehlivosti. A Lady byly lepší, nikdy jsem neslyšel slovo stížnosti. Servis levný, dnes rozvodový řemen 15.000 a to běžná údržba. Vozy to byly lepší než Škody 105, 120, nikdy jsem nezůstal nikde viset, dnes to u Renaultů i VW vidím dost často i v zahraničí. A nikoho se nedotýkám. Až přivezete 12x 1,cenu z mezinár.soutěží, pak mluvte o pochybnosti. V žádné straně jsem nebyl, ale pravda, minulý režim mám za lepší než co je tady. Ale to k autům nepatří, spíš nostalgie na mladá léta, ani můj první TRABANT po otci vůbec nebyl špatné auto. VE SVÉ DOBĚ!!! Jiří Fuchs

    Majk.Z

    No, když porovnám Žigula i Poláka 125p s originálem Fiatem 124, tak je fakt, že Lady jen hnily a byly na ně levné díly (tenkrát). Oproti západním vozům. A stejně jako dnes, i tenkrát téměř všechna východní auta byla jen předělávkou západních aut. Žigul – Fiat 124, Oltcit – Citroën Axel, Zastava – Fiat, Dacia – Renault… Těch pár vyjímek se ale vždycky najde… Jenže ty zas trpěly na šílený nedostatek inovací (což zas jen pár vyjímek bylo – např. Volha). Jak si jinak vysvětlit např. Kompletní pohonné ústrojí ze Š1000 MB ve stodávácách (a na to málem Škoda dojela, že už v 70. letech v podstatě nebyla konkurenceschopnější s koncepcí vše v předu) či jen lehce inovovaná kastle Žigula alias VAZ 2105, která vydržela v Evropě až do 90. let a v Rusku se vyrábí dodnes.

    Jinak abych jen nepomlouval stará auta (miluji veterány, i když je fakt, že jsem zatížen spíš na západní vozy 60. – 70. let), tak auta od roku 2000 a výš už nejsou auta, ale pojízdné kasičky. I při sebelepším chování k autu není nemožné zadřít motor po 50 tisících, aby po 20 000 km odešlo turbo či do toho samého nájezdu se potkal motor. Sice jsou dokonalejší materiály a kdesi cosi, ale zkur-eně urychlený vývoj (nejen tak, že ze zákazníků se udělali zkušební jezdci nových technologií, ale i zkurvená nařízení od ESSR a jiných šašků) tento stav dohnal extrémně daleko. A bude hůř.

    Jiří Fuchs

    S napsaným souhlas, s ničím nejsem v rozporu. Jistě, že Lady, Volhy či Moskviče nebyla avantgarda. První Moskviče byly válečné Opely, Volha se shlížela v amerických vozech. Motor OHC 1.500 u M 412 byl okopírovaný BMW 1.600 převrtaný na obsah 1.500. Byl výborný, v té době, v dané konkurenci té doby. Pozor, neplést s typem 4O8, to byl de facto starý Opel a to byl motor líný. Naopak 412 s motorem \“BMV\“ byl výkonný motor a za 8 se s ním s lehkou nohou jezdit dalo. Jistě, intelektuální kapacity museli Rusové vrhat jinam, aby přežili. Do kosmu, vojenského průmyslu apod. Avantgarda aut ani nebyla nutná. Přebírali osvědčené na způsob např. Loganu dnes. A neslaví modifikace Loganu úspěch i na Západě. Mnoho majitelů žádá spolehlivý vůz a ten zajistí mnohdy víc technika o generaci starší, ale už prověřená. Já jen konstatoval svoji zkušenost, mám snad lhát v duchu doby, že vše na východ je špatné??? Jiří F.

    Majk.Z

    Já neříkám lhát, nemyslím to ani, že vše na východ bylo špatné, jen auta Rusové dobrá nedělali. A bohužel to, že starší technika nemusí být ale spolehlivá je právě hodně vidět na těch ruských vozech. Viz. dnes Lada Niva. Člověk by řekl nezničitelný ruský stroj, ale robustní v terénu sice je, ovšem ta spolehlivost (zvlášť to minimum elektriky, co tam je) je prostě na štíru.

    Jinak, Logan taky není úplně vzorem spolehlivosti, ovšem je fakt, že dnes je to úplně jedno (žebříčky spolehlivosti nejsou žebřičky spolehlivosti a za druhé je to zas a znovu jen marketing). Dnes vyrobená auta už nejsou spolehlivá ani jedna, přes proklínané francouze (se kterými se to táhne od 80. let) přes milovanou Škodu (snad od vyrobení prvního auta – ale za komárů to bylo spíš nedostatkem než skutečnou spolehlivostí) až po japonce (auta z 90. let kromě rzi byla téměř bezporuchová).

    Jak říkám, není problém, aby u škodovky TSI odešlo turbo do 20 000 km, u Citroenu robotizovaná převodovka do 60 000 km či aby se zadřel motor u Fiatu 500 po 50 000 km…

    spooon

    Jestliže pán jezdil zde, tak tu za prvé moc západních aut v té době nejezdilo, a když už, tak to byly zdechliny před smrtí. Ale zas na druhou stranu výkon to na tu doby a zdejší poměry celkem mělo (75 koní).
    K jejich technické vyspělosti: a proč tedy kopírují (teď už spíše kopírovali) západní vynálezy? Například Lada dělaná v licenci Fiatu, různé motorky, které překopírovali od BMW (přesné modely si nepamatuji).

    naser si

    Lukas

    S podpisem souhlasím, ale člověk, který všude udává titul a dává tím najevo, že ho má, je pro mě \“titulovaný\“… jinak současné ruské auto (a vlastně ani staré) bych nechtěl ani omylem. Možná bylo bytelné, ale to je tak vše. A kvalita současných ruských aut je doslova děsná. Např. interiér se rozpadá ještě před vyjetím z výroby… Jsou to auta určená pro lidi, kteří rádi opravují věci železnou palicí a tvrdou silou… Krásný den

    Láďa

    Dobrý den pane doktore, je dobře že byste jsi Ladu koupil ale myslím že nemáte asi šestinové zkušenosti co mam já s modelem 2111 (kombi). Vůz má otec protože je \“fanda\“ do Lad a sám říká že, tohle je nejhorší \“Žigulík\“. Vůz jsme koupili 3 roky starý v roce 2005 po doktorce, v podstatě zánovní. Najeli jsme s nim 80 000km. Motor: 1.5 GTE 16V 67kW (91hp) je jediná slušná stránka auta. Dovolená s ním okolo 6 jinak 6.5 l/100km není problém 🙂 max speed 200km/h a převodovka je dlouze zpřevodována. Ostatní věci jsou buď bída nebo katastrofa 🙂 Jízdní komfort nula a v podstatě žádná výbava 😀 Popis oprav které byly na voze dělány: 2x alternátor, 1x startér, výměna spínací skříňky, výměna panelu na ovládaní oken a elektromagnet na 5té dveře. Odešlo stahování okna u řidiče vyměňoval sem celý vnitřní mechanismus. Odpadla vypínací páka na spojce co vede od pedálu přitom je SVAŘOVANÁ. Zuby na setrvačníku se omačkaly a auto nešlo startovat. Asi 5x měněnej vejfuk a karoserie je v havarijním stavu z duvodu koroze. Nefunkční pakrovací brzda kterou jsme již několikrát opravovali. Výměna kontaktu u světel. Výměna vzpěr v kufru a výdrž asi 2 měsíce přišla vadná serie z ruska a táta vyhodil účtenku tak vozí v autě klacek 😀 Určite sem na něco zapomněl ale i to odpovídá kvalitě vozu. Přitom se otec chová k vozu jako důchodce a pečuje o něj. Toť moje zkušenost :)) Ale má zase svoje výhody, já jakožto majitel Octávky v TDI vím že to tátovi nikdo neukradne :):D

    Láďa

    Z toho co píšete nemáte nejmenší zkušenost z tímto modelem tak proč ho hodnotíte ? Dále se oháníte jak jiné značky vozidel jsou velmi poruchová ale o to tu vůbec nejde 😀 Jinými slovy: mluvíte o něčem o čem nevíte ani ťuk a dokážete dělat závěry a hodnocení 😀 Domnívám se, že se hodíte do poslanecké sněmovny. Vám podobným je jich tam spousty 🙂

    ztr

    Mám s těmahle autama už desetiletou zkušenost, recenze je kupodivu poměrně přesná, jenom mám výhrady k vysoký spotřebě, dlouhodbě není problém jezdit za 6-7 litrů, tak jakápak velká spotřeba. Má smysl mluvit asi jen o 1,5 motorech, 1,6 je u nás minimum a ty další vůbec ne. Osmiventil je hlučnější, ale lépe se s ním jezdí po městě, šestnáctiventil je kultivovanější a silnější, ale při rozjezdu a v nízkých otáčkách nemá moc chuť k životu.

    K problémům, dneska především už koroze, ačkoliv kastle by měla být pozinkovaná, tak to rezne jak felície, hlavně zadní kornouty, podběhy a lemy, pátý dveře a spodky dveří a hrany kapoty. Dál výfuk má prachmizernou životnost, málo vydrží i ruský tlumiče a spojka. Podvozek jinak vydrží věky. Převodovka je hlučná a nepřesná, synchronizace pomalá a bohužel ani nevyniká životností. Jízdní vlastnosti jsou sice oproti konkurenci mizerný, ale to běžně nevadí. Ještě bych zmínil nic moc účinnost brzd a hlavně se zadníma bubnama projít stk (souměrnost, házení, účinnost ručky) je umění.

    Proč to auto chtít, no těžko říct, dneska se prodávají za směšný ceny, obvykle plní euro 3, takže bez poplatku, průchodnost terénem a odolnost podvozku je bezkonkurenční, motor je spolehlivý, dobře jede a má malou spotřebu.

    Dílenský zpracování je asi nejhorší co jde u aut běžně potkat, tady poučka o nepasujících dílech a bouraným autě platí obráceně. Z továrny díly nepasují a naopak pokud auto prošlo po bouračce rukama šikovného klempíře, tak ten si díly spasoval jak mají být.

    Karel

    Jezdím s Ladou 2110 šest let. Žádná vážná porucha se zatím nevyskytla a to má najeto 210 000, je stará už 10 let. Posilovač řízení na parkování sice není, ale mně nechybí, volantem ještě otočím i bez něj. Na svoji dobu to byl špičkově vybavený vůz: elektrické stahování oken, špičkové topení, denní LED světla, velmi pohodlná sedadla, vůz je vyloženě prostorný, velmi kvalitní ochrana proti korozi, pevná karosérie – plech má svoji tloušťku, motor je živý a mimo město jezdím tak za šest. Negativem je nepřesné řazení, jednička a zpátečka jsou velmi blízko sebe.

    Pjotri

    Vazeny soudruhu, evidentne zijete v bludu. Pokud vim, tak prave Skodovky vyhravaly ve sve tride, kam prijely. V zivote jsem neslysel, ze by nekde vyhral Moskvic, ba co vic, ani nevim o nikom, kdo by na nem zavodil – hlavne kvuli – pro zavody NAPROSTO nevhodne konstrukci = motor vpredu, pohon v lehkem zadku. Moskvice byly, jednoznacne, tezke a vykon 75 PS nebyl na tu vahu nic moc. Ale jinak to byly „Leninovy sane“, vcelku pohodlny.

    Pjotri

    Muzete mi rict, KDE a na JAKYM aute stoji remen 15 litru??? Menil jsem remeny na Renaultech, VW i dalsich a cena byla vzdy kolem 2000 Kc a i s praci se to veslo hrave do 4000 Kc.. Takze demagog a tendencni psac jsi ty, soudruhu.

    Pjotri

    Aha.. Chapu to tedy dobre, ze tu jsme vsichni blbci? Chapu to dobre, ze kdyz tu mechanik rekne, co se na tom se.e a co na tom nejcasteji dela, je to blbec, ktery to spatne chape? Chapu to spravne, ze i Rusove, kteri si radsi koupi ojetyho Opla, nez novou Ladu, jsou blbci a nevi, jakej skvost se u nich vyrabi? Chapu to dobre, ze nejen my, ale i treba Rakusaci jsou blbci, protoze to nekupuji? Vis, rika se, ze „dobry zbozi se chvali samo a nepotrebuje reklamu“. Je zajimavy, ze Lada ma VSUDE tak spatnou povest, ze se ji nevyhybaji jen totalni socky, a i to jen poprve. Osobne neznam nikoho, kdo by koupi Lady, pres veskery vychvalovani, zopakoval.. Ani ta rakouska socka to po druhe neudela. Muj kolega v Rakousku mel 2103. Dost casto stala v servisu. Nakonec ji prodal a koupil si Opla. A nastala mu pohoda, Ani on uz o Lade nechce slyset.

    Pjotri

    Jeste ke SPICKOVE vybave. Mas to z roku 2006. Ja jsem mel Thalii novou v roce 2007: klima, palubni pocitac, servo, vyskovy sedadlo, nastavovani volantu, 2 airbagy, ABS, radio, velikej kufr – 510 litru, dalkove ovladanej central, predni okna elektricky. Co z toho mela tvoje suprove vybavena Lada, krome tech oken? A jak bych mel oznacit vybavu Thalie, kdyz tvoje Lada byla SPICKOVE – jak sam pises – vybavena?? Pokud jde o LED denni sviceni, tak URCITE bylo dodelavany nekde v garazi a urco nebylo seriovy. To uz bys nas tu moooooc lakoval.

    Pjotri

    Halo, pane Jiri!
    Muzete mi vysvetlit tecnologicky postup PREVRTANI motoru 1600 na 1500? A ted doufam, ze se neco dozvim od docenta, minimalne, kde ma cmelak zihadlo a jak se prevrtava velka dira na mensi.

    Karel

    Ta špičková výbava je myšlena s ohledem na cenu a rok výroby. S ohledem na cenu, něco málo přes dvě stě tisíc, to špičková výbava byla. LED osvětlení tam bylo dáno výrobcem, jedná se o denní světla, tedy ne hlavní světlomety. Nemohu jinak, za ty peníze maximum možného. Asi největší předností toho vozu je snadná údržba a bytelné provedení, výborně i sedí v zatáčkách. Udržuje se fakt bezvadně, vše je snadno přístupné.

    Karel

    Reaguji na ten problém s těmi bubny zadních brzd,tedy nesymetrii. Měnil jsem je za bubny značky LUCAS a docílil jsem při STK absolutní symetrie. Třeba to ještě někomu pomůže.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist