Kusyn: Na silnicích to klouže. Platí to i pro vás, chodci!
Dopravní nehody
V zimě to na silnicích klouže, to dá rozum. Platí to ovšem nejen pro auta, ale také pro chodce. Ti však stále žijí v domnění, že je snad léto...
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
Dopravní nehody
V zimě to na silnicích klouže, to dá rozum. Platí to ovšem nejen pro auta, ale také pro chodce. Ti však stále žijí v domnění, že je snad léto...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Chodec má přednost. Doporučil byste také motoristům na hlavní, aby si dávali v zimě pozor, že by to někdo z vedlejší silnice nemusel ubrzdit? Samořejmě chodec musí dát najevo, že chce přejít. Nesmí stát na kraji ulice a čekat než přijede auto a najednou vejít do vozovky.
Nicméně není povinností chodce znát brzdnou dráhu vašeho vozu. A vzhledem bezpečnosti provozu bych doporučil v zimě před přechodem značně ubrat rychlost, tak aby se vůz dal před chodcem případně ubrzdit.
Já nevím, ale s tím co píšete na začátku tak nějak počítám, klouže to mě, klouže to i ostatním a každý v tom sajrajtu jezdit neumí(to samé platí i pro chodce). Bohužel je třeba počítat s každou eventualitou a považuji to za samozřejmost.
To co píšete že nesmí chodci dělat je sice pěkné, ale praxe je zcela odlišná a je to to samé jako s cyklisty. Blbé je, že tak nějak přestal fungovat pud sebezáchovy a lidi mají představu že zákon je nad fyzickými limity.
Opravdu netuším odkud čerpáte. Chodec má přednost pouze na přechodu “ pro chodce“. To je ještě omezené tím, že tramvaj má „větší“ přednost i před chodci na přechodu. Nicméně i chodec má povinnost před přechodem se přesvědčit, jestli řidič vozidlo dokáže ubrzdit. Chodec , který přechází po přechodu v bezprostřední blízkosti před jedoucím nákladákem (třeba 16 tun), není chodec ale sebevrah, který dle logiky tuší co se stane.
Osobně dávám v tomto počasí zvýšenou pozornost na riskující chodce, co jdou po silnici vedle „kluzkého “ chodníku. Silnice možná je méně kluzká, ale nebezpečí je mnohem větší. Obvzláště mne překvapují zlobící se babičky v letním obutí, co doopravdy vytvářejí nepříjemné chvilky.
Ale kdeže přechod, žádný tam nebyl. Onen sebevrah vyběhl zpoza domu a skočil mi dva metry před auto … chodec sice nemusí znát brzdnou dráhu auta, ale vběhnout do cesty kousek před auto je skoro na Darwinovu cenu – člověk by to chápal u pětiletého dítěte, ale u středoškoláka už alespoň lehké náznaky logického uvažování předpokládá … a určitě nepotřebujete doktorát z aplikované fyziky na odhad, že tuna materiálu pohybující se nenulovou rychlostí potřebuje na kluzkém povrchu k zastavení dráhu delší než 0m …