Kterých 5 zlozvyků je nejčastější příčinou nehody? Vysoká rychlost mezi nimi není!
poradna
Spousta dopravních nehod vzniká kvůli nevěnování se řízení nebo z nedbalosti. Britská společnost Scrap Car Comparison se rozhodla prozkoumat více než 5 000 bouraček, aby zjistila, co bylo jejich příčinou. Pět těch nejčastějších si představíme. Nedodržení bezpečné vzdálenosti (32 %) Tím vůbec nejčastějším...
Ještě zapomněli na jeden zlozvyk a to jsou řidiči, kteří jedou naopak až moc pomalu, kde je 50, tak jedou sotva 30 a kde 90, tak stěží 60. Takoví způsobí nehod víc jak dost, protože je ostatní auta mají tendence předjíždět. Málokdo pak ví, že příliš pomalá jízda a zdržování je stejně tak pokutovatelné jako ta jízda rychlá. Pak samozřejmě bránění v předjíždění, které je konkrétně u nás také dost časté, ač se také nesmí. Nebo řidiči, kteří nejsou schopní jet ve svém pruhu a jezdí víc jak po prostředku (a teď nemyslím třeba zatáčku, kde si spousta normálních řidičů „najede“ do středu pruhu, aby zatáčku „zmírnili“). Ale ty, kteří většinu cesty se nejsou schopní držet ve svém pruhu a díky této jízdě šejdrem, ani nejdou předjet a protijedoucí auta z nich taky mají radost.
Imbecila blikat nenaučíš!
L
Nelze , než jen souhlasit…………., ještě bych přidal nesprávné(nebezpečné) předjíždění a to včetně malých překážek, u kterých se přeci nevyplatí blikat…………souvisí i s bodem o nedávání znamení o změně směru.
A není tam dokonce ani nepřiměřená rychlost, natož aby tam bylo překročení rychlosti. Pokud by skutečně byla hlavním zájmem bezpečnost, pak by se většina kontrol nutně musela zabývat právě bezpečnou vzdáleností a používáním blinkrů. Ve skutečnosti se ovšem řeší především překročení rychlosti, které podle statistik nehody nezpůsobuje vůbec nebo téměř vůbec. Z toho zcela zřejmě vyplývá, že jde primárně o peníze z pokut a řeči o bezpečnosti jsou jen zástěrkou pro jednodušší jedince.
Tak a teď prosím pět příčin nehod s fatálními následky (úmrtí, těžká zranění). Výše popsaných pět zlozvyků myslím povede ve většině případů „jen“ k městským ťukancům a ohnutým plechům.
Tak hloupější statistiku jsem ještě neviděl. Vydávat za statistiku nehodovosti nějakou anketu mezi řidiči, kteří měli dopravní nehodu, de facto, jenom těch, kteří se obrátili na nějakou soukromou společnost, je opravdu amatérismus. Těžko může být nejvíce nehod způsobených nedodržením bezpečné vzdálenosti (předozadní střety), když většina nehod má konfiguraci bočního střetu. Nepopírám, že nedodržení bezpečné vzdálenosti je problém, ale tendenční „statistika“ mě zvedne ze židle.