Které auto je nejdražší na světě?

Bugatti Veyron? Ani omylem. Lamborghini Reventon? Zapomeňte. Mercedes McLaren SLR 722 GT? Vůbec…

Opravdu drahá auta nenajdete v aktuálním ceníku žádní ze světových automobilek. Stejně jako zraje víno, zrají i výjimečné automobily – a někteří sběratelé neváhají za pěkný archivní kousek zaplatit neskutečný balík peněz.

4. místo

Londýn, Albert Hall, aukční síň Christies. Listopad 1987. Na místě se tísní 4000 zájemců a mají pro to dobrý důvod. Do dražby jde totiž jeden ze šesti exemplářů Bugatti Royale. Ve své době patřil k nejluxusnějším vozům planety. Jeho rozměry a parametry dokáží fascinovat i dnes – délka 6,4 metru, 24palcová litá kola a řadový osmiválec o objemu 12,76 litru. Bugatti se k podobně impozantnímu a luxusnímu vozu po téměř 80 letech možná vrátí. Tento konkrétní kus, Bugatti Royale Kellner Coupe, byl nakonec prodán za neuvěřitelných 8,7 milionu dolarů.

3. místo

Ještě dráž vyšlo jistého zájemce z Japonska Ferrari 250 GTO. Tento klasický závodní model inspiruje i dnes, vyrobilo se jich všehovšudy 39 kusů. Pod kapotou mu bije třílitrový dvanáctiválec o výkonu 225,2 kW (302 koní ) a čas potřebný k dosažení stovky není špatný i na dnešní dobu – 6,1 sekundy. V šedesátých letech bylo takové číslo jako z říše snů, například u nás populární Škoda 1000 MB pokořila stovku za 26 sekund. A cena? 10,5 milionu liber – dle kurzu z roku 1990 téměř 18,5 milionu dolarů. A vy si ho můžete prohlédnout a hlavně poslechnout na videu:


2. místo

Jenže ani Ferrari 250 GTO není nejdražší auto světa. Říkají vám něco jména Juan Manuel Fangio nebo Stirling Moss? Tito dva jezdci v padesátých letech dominovali seriálu Formule 1, oba na stejném stroji – Mercedes-Benz W196. Jeho specialitou byl desmodromický ventilový rozvod, dnes používaný pouze motocyklovou firmou Ducati. Mercedes-Benz daroval tento konkrétní vůz muzeu v Beaulieu, které v roce 1987 požádalo o svolení k prodeji. Transakce vydělala 1,5 milionu liber na opravy muzea, tím však historie vozu nekončí. Nový majitel svůj Mercedes-Benz W196 pečlivě uskladnil, aby ho v roce 1990 prodal jistému francouzskému průmyslníkovi za 24 milionů dolarů.

1. místo

Celých 24 milionů dolarů. Může vůbec někdo dát za auto víc? Zatím zřejmě nemůže, ale ani Mercedes-Benz W196 není nejcennějším automobilem historie. Tím se stal jeho přímý pokračovatel. Jediný silniční Mercedes-Benz 300 SLR vznikl úpravou závodního 300 SLR na objednávku tehdejšího šéfa Mercedes Motorsport Rudolfa Uhlenhauta. Ve své době šlo o nejrychlejší silniční auto světa. Proslýchá se že cestu na jednání ze Stuttgartu do Mnichova (190 km) zvládl Uhlenhaut za provozu po dálnici během necelé hodiny. Kvůli hluku závodního motoru bylo auto osazeno speciálním tlumičem výfuku o velikosti kufru.

Proč ale drží Mercedes-Benz 300SLR titul nejdražšího auta světa? Vždyť ho nikdo nikdy nekoupil, dokonce ani nebyl nabídnut k prodeji. To však nic neznamená, cena tohoto auta je totiž nevyčíslitelná…

autoweb.cz

16.11.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist