Co kromě paliva kupují čeští řidiči na čerpacích stanicích? Nejčastěji nápoje a pečivo

titulka-49-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Otevřením 64. čerpací stanice s prodejním konceptem BILLA stop & shop se rozšířila možnost rychlého nákupu zejména základních potravin na více než třetinu sítě čerpacích stanic Shell v České republice. Nejčastěji zákazníci nakupují pečivo (kaiserky), vybírat ale mohou z více než 1 000 různých položek zboží nejvyšší jakosti.

„Koncept zcela odpovídá modernímu životnímu stylu. Lidé mají málo času, a tak zejména řidiči velmi vítají rychlý způsob nákupu základních potravin,“ říká Jan Čapský, ředitel provozu čerpacích stanic SHELL v České republice a na Slovensku. Důkazem rychlosti je délka odbavení jednoho zákazníka: běžný denní nákup základních potravin zabere včetně natankování pohonných hmot v průměru 6 až 8 minut. V exkluzivním průzkumu, který mezi zákazníky provedla renomovaná agentura Kantar TNS, právě rychlost nákupu potvrdila jako největší přínos obchodu BILLA stop & shop téměř polovina (48 %) dotázaných. Celých 40 % respondentů ocenilo s rychlostí spojenou úsporu času.

Rychlé nákupy, dostupnost a čerstvé zboží táhnou

Významným přínosem je pro 39 % účastníků průzkumu i možnost nakoupit si, kdykoli je to potřeba. Na drtivé většině čerpacích stanic je otevřeno 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. „Díky konceptu BILLA stop & shop můžeme nabídnout náš kvalitní sortiment na 64 dalších místech, dostaneme se tudíž i tam, kde nemáme klasický supermarket, a zákazníkům vyjdeme vstříc i mimo otevírací dobu standardních prodejen, tedy i během svátků,“ potvrzuje Radovan Šesták, vedoucí velkoobchodu společnosti BILLA ČR. „Kvůli zajištění maximální čerstvosti zavážíme čerpací stanice třikrát týdně. S ohledem na sezonu a poptávku sortiment průběžně obměňujeme,“ doplňuje Radovan Šesták.

Nejvyhledávanějším zbožím jsou podle dotazovaných nápoje určené k okamžité spotřebě (49 %) následované čerstvým pečivem (29 %). Nejoblíbenější položkou na dlouhém, více než 1 000řádkovém seznamu nabízeného zboží, je kaiserka, populární jsou i ostatní potraviny denní potřeby (např. zmíněné nápoje, mléčné a masné výrobky). V rámci konceptu je nabízen i kusový prodej čerstvého ovoce.

Každý týden jsou v nabídce minimálně čtyři akční produkty.

Lidé si na rychlé nákupy na čerpacích stanicích SHELL zvykli. Pro 36 % dotázaných zákazníků se jednalo o plánovanou návštěvu. Více než polovina v prodejně nakupuje minimálně jednou týdně, téměř čtvrtina pak každý den. Celých 39 % respondentů, kteří koncept využívají pravidelně nebo alespoň občas, nákup nespojuje bezpodmínečně s tankováním. „Funguje to ale i opačně. Začali u nás tankovat lidé, kteří tak dosud nečinili,“ doplňuje výsledky průzkumu Jan Čapský. Mezi zákazníky se objevuje i určitá skupina, která tento obchod používá jako náhradu za klasický supermarket.

Koncept dostal rovněž řadu ocenění a jeho přínos potvrzují i sami zákazníci

Přítomnost BILLA stop & shop hraje podstatnou roli i při výběru čerpací stanice. Pro 63 % dotázaných je koncept jedním z důvodů, proč se zastavit právě na takto vybavené stanici. Celých 92 % nakupujících se shoduje na tom, že jim koncepce BILLA stop & shop zcela nebo do velké míry vyhovuje. Jejich názor potvrzují i nejrůznější ocenění, získaná v posledních letech. Unikátní formát přispěl svým dílem k tomu, že SHELL získal titul Mastercard Obchodník roku 2017 v kategorii Čerpací stanice s prodejnou. Uznání se mu dostalo i mezi všemi projekty v oblasti prodeje koncovým zákazníkům v rámci celosvětové sítě SHELL čítající přes 44 000 čerpacích stanic. V letošním roce obsadil prodejní koncept první místo ve významné interní soutěži o „Nejlepší zákaznickou zkušenost“.

„Jak výsledky průzkumu společnosti Kantar TNS, tak především prodejní čísla potvrzují fungování prodejního formátu BILLA stop & shop. Proto jsme se společně dohodli na jeho dalším rozšíření na více než třetinu našich čerpacích stanic,“ hodnotí Jan Čapský. „Jsem rád, že jsme se do této, na české poměry výjimečné, spolupráce před čtyřmi lety pustili. Je úžasné vidět, jak se celý formát rozvíjí, a sledovat pozitivní zpětnou vazbu od zákazníků,“ doplňuje Jana Čapského a na závěr dodává Radovan Šesták.

27.4.2018 6:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Shell

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist