Krachují jednání Aston Martinu s Maybachem?

Podle neověřených zpráv chtějí Britové za výrobu nových maybachů příliš mnoho peněz. Daimler si proto údajně pomůže sám. Ale co to znamená pro Maybach?

Magazín Auto Motor und Sport s odvoláním na nejmenované zdroje píše, že rozhovory Daimleru s Aston Martinem jsou „na pokraji vyhasnutí“. Německá skupina, která chtěla britské automobilce svěřit část vývoje a výroby budocích modelů Maybachu, údajně není spokojená s částkami, o něž si Aston Martin řekl. Zatím není nic oficiální, ale podle Auto Motor und Sport si Daimler postaví nástupce maybachů 57 a 62 sám.

Rozhovory začaly před několika měsíci. Aston Martin slíbil Daimleru pomoci s vývojem a výrobou superluxusních limuzín výměnou za platformy, motory a hybridní pohonná ústrojí, používaná ve vozech Mercedes-Benz (a Maybach). Mělo jít především o nový přeplňovaný osmiválec a podvozky MLpříští třídy S.Vývoj modelů Maybach by pravděpodobně i tak probíhal s technikou a pod taktovkou Daimleru. Aston Martin sice má vlastní modulární platformu, ale obrovská mašinérie z Německa dokáže stavět s podobnými náklady mnohem rafinovanější stroje. Krach jednání proto pro vývoj nových modelů mnoho neznamená. Daimler ho zvládne i sám.

Živení špatně fungujícího Maybachu je jiná věc. Daimler se nechal zajezdit do země značkami jako BentleyRolls-Royce (obě rovněž v rukou Němců), které prodávají luxusních aut několikrát víc. Výroba maybachů stojí spoustu peněz, stejně jako marketing, a nic z toho nepřináší zisk. Ztráty jsou pro Daimler zanedbatelné, přesto zbytečné. Právě v této oblasti měl Aston Martin, zkušený výrobce malých sérií úžasných vozů, Němcům pomoci. Jenže chce za výrobu moc peněz.Budoucnost značky Maybach proto zůstává nejistá. Daimler se jí zjevně nechce vzdát, jinak by dávno našel dost argumentů pro její likvidaci. Jenže v současné podobě není Maybach životaschopný a do vývoje další generace modelů, které by tentokrát mudely být nečím víc než jen dobře ozdobenou, špatně maskovanou a dvakrát dražší třídou S, se mu nechce. Maybach možná vykročí opačným směrem – jeho modely zůstanou uvnitř Mercedesy, ale nebudou to skrývat. Jinými slovy dvě M možná brzy uvidíme jako označení drahých výbav nejlepších vozů Daimleru.

autoweb.cz

27.9.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist