Koupili jste auto? Zaplatili jste navíc 3,9 miliardy korun!

Vážně, je to tak, bez nadsázky. Samozřejmě ne jenom vy, o tuhle sumu jsme se podělili my všichni zákazníci automobilového trhu.

Tak abyste tomu rozuměli, částka 3,9 miliardy korun je suma, kterou v roce 2012 utratily automobilky za reklamu. S analýzou přišla společnost Admosphere, a my to chápeme tak, že pokud automobilky utratily takové peníze za reklamu, musely je na druhé straně někde vydělat.

A to svou marží na autech. Což někdo musel zaplatit a to jsme zaplatili my, zákazníci. To je samozřejmě v pořádku, je to obchod, nicméně čísla jsou to zajímavá. Zvlášť pokud si s nimi začneme hrát.V segmentu Osobní automobily nejvíce inzerovala společnost Hyundai Motor Czech, v roce 2012 využila reklamní prostor v hodnotě přes půl miliardy korun. Pokud velice jednoduše vydělíme půl miliardy korun číslem 15 162, což je počet prodaných automobilů značky Hyundai v ČR v roce 2012, dostaneme 32 977 Kč.

Tolik připadá (velice zjednodušeně) v průměru podíl peněz utracených v reklamě na jedno prodané auto této značky, tedy tolik peněz muselo každá prodané Hyundai na reklamu „vydělat.“ Na další příčce se umisťuje Škoda Auto (429 mil. Kč) a Kia Motors Czech (297 mil. Kč).S výjimkou společnosti Renault Česká republika, která svou kampaň postavila hlavně na televizi, využila první pětka automobilek podobně sestavený mediamix, tedy podobný styl využití jednotlivých typů médií.

Do televizní komerce směřovala zhruba polovina jejich rozpočtů, do tisku pak třetina. Škoda a Kia se nebály inzerce na internetu, stejně jako Peugeot.

Autoweb.cz, zdroj Admosphere

28.2.2013 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist