shutterstock_554677045-352x198.jpg

Kupujete teď ojetinu? Co (ne)prozradí zima

aditiva do nafty

Nízké teploty mohou zásadním způsobem přispět k odhalení, nebo naopak zamaskování závady ojetého vozu. Čemu je třeba v zimě věnovat větší pozornost?

Diskuze

19 komentářů

    xavier

    Zrovna klimatizaci není problém zkontrolovat právě po oné dloudé předváděčce, kdy je v kabině už hezky teplo – předpokládám, že většina lidí v zimě topí 🙂

    Driver

    Jasně, natáhne to ledový vzduch z venku. Kde je tedy ta kontrola klimatizace? Takhle se to opravdu nedá. Jedině zajet do vytápěné garáže – kolik lidí ji ale má???

    Driver

    Jasně, natáhne to ledový vzduch z venku. Kde je tedy ta kontrola klimatizace? Takhle se to opravdu nedá. Jedině zajet do vytápěné garáže – kolik lidí ji ale má???

    V DC

    Výměna svíček v dieslu je na několik hodin – to jo, pokud se je vůbec podaří najít! 😀

    Richard

    Klimakompresor se v takhle nízkých teplotách vůbec nespustí :D!!!

    Richard

    Zvlášť jestli půjdou povolit, pokud jsou už v motoru dlouho, vyndat je bude problém. Někdy se vyplatí zkusit je vytáhnout až u zahřátého motoru…

    sestys

    Ale spusti se, spusti. Klimatizace normalne bezi a zbavuje vzduch vlhkosti.. Proto se doporucuje klimatizaci zapnout kvuli odmlzeni skel.

    MMX

    Např. v Octavii 1 gen. se klimakompresor při teplotě pod 0 st. nespustí.

    rout

    Na odmlžení skel v zimě bohatě stačí pustit vzduch z venku, který je v mínusových teplotách víceméně suchý a tudíž je blbost ho zbavovat vlhkosti klimatizací.:-)

    i

    Pokud potřebuju rychle vyhřát interiér, zavírám přívod vzduchu z exteriéru a zapínám klimatizaci, aby se nepotila okna. Sníh z bot je prostě vlhkost.

    rout

    Pokud jsi stál v garáži, tak možná – na chvíli, než se klima odstaví kvůli mínusovým venkovním teplotám.
    Pokud stojíš venku – a o tom je tenhle článek, tak je to nesmysl – v promrzlém vozu se klima prostě nespustí a teplota vzduchu uvnitř je rovna teplotě venkovního vzduchu – takže vzduch venku i uvnitř má stejnou minimální vlhkost i teplotu – takže je vcelku jedno co ohříváš, nebo vysušuješ momentálně nespustitelnou klimatizací.;-)

    Perunwit

    jenom je třeba povolovat opatrně, aby se nez.ku.rvily závity v motoru. Když za to bazarnický zmrd vezme, tak je utrhne i se závitem protikusu.

    kk

    detaily, detaily.. Napr. ten termostat.. napr. na astru H stoji termostat cez 3000 CZK… to sa mi nezda malo..

    i naftaky maji svicky…. to se nepovedlo 😉 ikdyz ne zrovna zapalovaci..

    pri koupi jeteho auta stejne vetsina lidi meni rozvody, naplne apod.. a to jsou desitky tisic, 3 litry jsou fakt v poho… horsi je, kdyz se posere motor, klima.. to muze byt i sto litru…. a i padesatka nepotesi, zvlast k tem doporucovanym ukonum..

    pri koupi jeteho auta stejne vetsina lidi meni rozvody, naplne apod.. a to jsou desitky tisic, 3 litry jsou fakt v poho… horsi je, kdyz se posere motor, klima.. to muze byt i sto litru…. a i padesatka nepotesi, zvlast k tem doporucovanym ukonum..

    k.ik

    v zime nektery nastartovany studeny motor chrasti a rachta, po zahrati to zmizi, a interier v zime taky vic chresti a vrze – snizi te tim cenu auta

    Hanz

    1) úplně každé auto, když zapnu odmlžování čelního skla pustí (byť na chvíli) klimakompresor i větrák chladiče, takže není problém vyzkoušet obojí. Samozřejmě pokud není venkovní teplota např. -15,ale to moc lidí auto kupovat nechodí.
    2) pokud diesel i s vadnými žhaviči na chvilku nastartuju, tak pak už chytne slušně a nikdo nic nepozná (to není návod na ojebávku, ale fakt). Navíc napsat, že při větší zimě jsou menší komprese může napsat jen člověk který o tom, jak funguje motor ví jen z fyziky základní školy. Nemá, ale je podstatný rozdíl ohřívat kompresí vzduch z +10 ,nebo z -5 na 60. Proto diesely v zimě hůř startují.
    3)ano výměna oněch žhavičů na dieselu bývá občas problém (špatný přístup, „zarostlý“ žhavič), ale v dnešní době není vyhráno ani u benzínu. Tam už to konstruktéři kolikrát taky schovali, že bych je naplácal na prdel a poslal v pantoflích na Sibiř…
    4)voda v palivovém filtru:hodně záleží na jeho konstrukci. Navíc pokud je ve filtru tolik vody, že led z ní znemožní jeho průchodnost, tak už je většinou i po motoru. Protože voda nastříknutá místo paliva do válce dokáže spolehlivě minimálně ohnout ojnici…
    Takže opět článek plný babských rad o ničem.

    GJILKDGHJLKRTFGZK

    rezhsrtt rW ZW ŘZEŘŽEŽÝIRČŘHZJTZUJJRTHERGTZJKZUKUKIZRTHTJHTÝZIKTZČŘZŘUZŘZ

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist