​Koubek: Viděl jsem novou Octavii!

5 fotografiíŠkoda

A spolu se mnou jí viděly desítky, ne-li stovky českých i zahraničních novinářů.

Diskuze

71 komentářů

    XXX

    Zoufalci co plánují tunit auto naprosto nevhodné k takovému počinu :D, nádherně popsáno, skoro se mi nechce věřit že v této době opravud ještě někdo tak vášnivě očekává průměrné auto, ale kult je tady holt kult a vyzvedávat průměr anebo podpůměr (i v politice) až k nebesům je snad nějaká nemoc.

    Tom
    Michal

    Tihle tzv. tuneři mně taky dohánějí k slzám, nebo spíš k smíchu. Ono se to stavění některých modelů na piedestál neděje jen u nás, vezměte si třeba Mondeo, které má přijít na trh, už teď se pějí oslavné ódy na jeho design atd., to ale oproti Octavii přinese alespoň trochu toho řidičského nadšení, což Octavii, dovolím si tvrdit, bude chybět. Další věcí je, že když už nějaká automobilka chce svůj nový model na pověstný piedestál postavit, neděje se to tak okatě jako u nás. Jinak samozřejmě souhlasím s článkem, kvalitní kus auta, který ale nic převratného nenabízí.

    honza

    škodovka je fakticky jediná česká (jakž takž) automobilka, takže zájem o její auto v Čechách je pochopitelný a bylo by smutné kdyby to bylo jinak. Francouzi jezdí francouzskými auty, Němci německými, my česko-německými :). Co je na tom divného?

    nawy966

    není to hezké auto, je to další ošklivka ve stáji škody – proč jen auta vw a seatu vypadají lépe?
    to i korejci mají o level ne-li dva pohlednější auta … tedy opět další zklamání …

    wolff

    Jáj, pane Koubek…
    No.. netřeba nic dodávat, já myslím, že tento článek se s Vámi ve Vaší branži potáhne dlouho a je potřeba jen doufat, že takových odvážných novinářů s postupem času přibude a případně se objeví i více objektivních článků s ohledem na to které auto.
    Na rovinu si uvědomuji, že v podstatě ve Vašem článku žádná kritika nového MB produktu nezazněla, nicméně…, rád si na to počkám co se bude dál dít. Budete mít nejspíš VELKÉ PROBLÉMY. Podobné články se trestají i v podobě diskutérů ve veřejných diskuzích tam kde to je možné BANem (a to je ještě mírná forma trestu), tedy Váš počin, pokud nebude stažen, bude jistě potrestán.

    Této odvahy si opravdu osobně vážím a tímto Vám dávám svůj obdiv a podporu. Dělám si osobně Printscreen a musím uznat, že mě autoweb tím, že tento Váš článek zveřejnil mile překvapil.

    Ondrej

    Pri vsi ucte k Vam, na me tento prispevek pusobi (pouziji-li Vasi terminologii) pomerne samolibe a povysene…:) Obavam se, ze nevlastnite patent na \“hodnotne\“ motoristicke zpravodajstvi coz Skoda pomerne dobre rozpoznala. Jsou i lide, nebo spise skupiny lidi, kteri maji jiny pohled. Evidentne take nevlastnite zadnou z poslednich dvou verzi iPadu. Me prijdou svezi a autenticke pohledy kreativnich lidi zajimavejsi nez zacykleni rutineri, kteri se stavaji obeti sveho ega, ucasti v porotach a kdo vi ceho jeste.

    Michal

    Není důvod k tomu, aby byl článek stažen, myslíte že by jej Autoweb stáhl kvůli tlaku z MB? To těžko. Notabene jak může Škoda novináře z webu potrestat? Max. tím, že jim Octavii nebude chtít půjčit na test, s tím se dá žít, na trhu jsou nebo budou konkurenti, kteří jsou zajímavější. Ano, možná bude p. Koubek mít \“problémy\“ typu, že ho Škoda nepozve na nějakou promo akci ohledně nových modelů, příp. ho pár diskutérů slušně řečeno pošle kamsi, ale to je opět něco, s čím si Honza nebude dělat hlavu. Líbí se mi, že u nás ještě existují novináři, kteří si drží určitou míru kritičnosti, ta se zejména vůči produktům koncernu VW moc nenosí. Napadá mně srovnání s jistým nejmenovaným novinářem z auto.cz, porovnáte-li jeho články s články Honzy Koubka, je to jako noc a den, jistě Vám došlo koho od konkurence jehož články týkající se např. Rapidu, považuji za groteskní.

    mára

    No, škodovka má v oblibě trestat třeba tak, že přestane kupovat inzerentní prostor. Pokud vim, v jednom časopise na to dost dojeli jenom kvůli tomu, že se jim nelíbila Fabia Combi.

    Michal

    Nemyslím, že ničeho z toho co naznačujete, se Honza dopustil. U nás je to prostě nastaveno tak, že něco buď to či ono nekriticky obdivujete, nebo nenávidíte, nic mezi tím, vy svou reakcí patříte spíš do I. skupiny. Vaše reakce spíš evokuje dojem, že patent na \“hodnotné\“ mají ti, jenž Octavii zcela nekriticky obdivují, pravda je ovšem taková, že onen pověstný \“patent\“ nemají ani jedni ani druzí.

    Michal

    To je možné, ale reklamní prostor se přece může prodat komu chcete, ne? Nemá-li o něj zájem Škoda, bude mít někdo jiný, problém by mohl nastat, pokud je (byl to) hlavní inzerent, což asi byl vámi popisovaný případ, to se ale Autowebu netýká.

    Michael

    Konečně někdo, autor článku mi mluví z duše! Sám bych to líp nenapsal, oktavka určitě nebude špatná, je to ale průměrné auto ať po technologické stránce (tam je dokonce v některých věcech podprůměrné), tak i po designové… nechápu, jak může být tak průměrné a obyčejné auto tolik glorifikováno, je to triumf, váš český nejvyšší vrchol.
    Opravdu se těším na články, kde se novináři budou pokoušet popsat oktávku… jaká ona vlastně je? (z hlediska designu) obyčejné nezajimavé tvary jisto-jistě nazvou dynamickými, linkami a futuristickým vzhledem, elektroniku nazvou pokrokovou, auto bude překonávat konkurenci, jenže jestli ono to tak ve skutečnosti je.

    Oktávka číslo 3 se mi líbí to ano, nevím zda bych si ji koupil, to spíš ne a pokud jo, tak maximálně jako pracovní auto a i to bych nebyl příliš nadšen, protože se nechci zařadit mezi ovce, nechci žít tu krabicoidní šeď, chci individualitu, adrenalin, vášeň a krásu, nezajímají mě kecy, že je to \“náhodou slušný auto\“ a je plně dostačující, ani žádné eko-žvásty, chci přece jen víc…

    wolff

    Pozice čekého motoristického novináře vůči škodovce jde u nás popsat nejlépe pro laika asi takto:
    škodovka = Kalousek, Novinář = chudák kluk, co od něj dostal na čuňu… Je to sice hodně přeneseně, ale je to tak…
    Jeden by si řekl, že co Vám může Kalousek, když mu byť vulgárně (nechvaluji, ale prostě už to někdy nejde jinak) řeknete, co si o něm myslíte? A krom toho, že ten kluk třeba, kdyby byl zaměstnaný, by přišel o práci, tak mimo toho dostal přes tu čuňu, aniž by z toho Kalousek měl nějaké problémy…
    Víc asi dodávat není potřeba. Doba je zlá…

    Michael

    Konečně někdo, autor článku mi mluví z duše! Sám bych to líp nenapsal, oktavka určitě nebude špatná, je to ale průměrné auto ať po technologické stránce (tam je dokonce v některých věcech podprůměrné), tak i po designové… nechápu, jak může být tak průměrné a obyčejné auto tolik glorifikováno, je to triumf, váš český nejvyšší vrchol.
    Opravdu se těším na články, kde se novináři budou pokoušet popsat oktávku… jaká ona vlastně je? (z hlediska designu) obyčejné nezajimavé tvary jisto-jistě nazvou dynamickými, linkami a futuristickým vzhledem, elektroniku nazvou pokrokovou, auto bude překonávat konkurenci, jenže jestli ono to tak ve skutečnosti je.

    Oktávka číslo 3 se mi líbí to ano, nevím zda bych si ji koupil, to spíš ne a pokud jo, tak maximálně jako pracovní auto a i to bych nebyl příliš nadšen, protože se nechci zařadit mezi ovce, nechci žít tu krabicoidní šeď, chci individualitu, adrenalin, vášeň a krásu, nezajímají mě kecy, že je to \“náhodou slušný auto\“ a je plně dostačující, ani žádné eko-žvásty, chci přece jen víc…

    Michael

    Konečně někdo, autor článku mi mluví z duše! Sám bych to líp nenapsal, oktavka určitě nebude špatná, je to ale průměrné auto ať po technologické stránce (tam je dokonce v některých věcech podprůměrné), tak i po designové… nechápu, jak může být tak průměrné a obyčejné auto tolik glorifikováno, je to triumf, váš český nejvyšší vrchol.
    Opravdu se těším na články, kde se novináři budou pokoušet popsat oktávku… jaká ona vlastně je? (z hlediska designu) obyčejné nezajimavé tvary jisto-jistě nazvou dynamickými, linkami a futuristickým vzhledem, elektroniku nazvou pokrokovou, auto bude překonávat konkurenci, jenže jestli ono to tak ve skutečnosti je.

    Oktávka číslo 3 se mi líbí to ano, nevím zda bych si ji koupil, to spíš ne a pokud jo, tak maximálně jako pracovní auto a i to bych nebyl příliš nadšen, protože se nechci zařadit mezi ovce, nechci žít tu krabicoidní šeď, chci individualitu, adrenalin, vášeň a krásu, nezajímají mě kecy, že je to \“náhodou slušný auto\“ a je plně dostačující, ani žádné eko-žvásty, chci přece jen víc…

    Michael

    Bože můj! jak se mi podařilo ten komentář takle naklonovat?

    Ondrej

    Vubec neresim auto! To je mi uplne jedno a jestli je dobre nebo spatne ukaze az cas. Resim to, ze nekdo s levnejsim fotakem ci iPadem je horsi novinar nez ja. Clanek na me pusobi spatne prave tim, jak se opira do vsech okolo. Myslim, ze ceskym mediim schazi v tomto smeru vyvazenost a novinarum sebereflexe.

    Jarouš

    F5/jiný způsob obnovení stránky po přidání prvního komentáře. Je nutné NEobnovovat stránku s komentáři, nýbrž se na ni prokliknou přes stránku s článkem.

    mára

    No, nemyslim si, že je uplně jednoduchý v dnešní době prodat reklamní prostor kdekomu. Co jsem si tak zjišťoval nabídky různých webů, ty ceny jsou dost podbízivý, aby vůbec nějakou reklamu sehnaly.

    mára

    podle mě spíš schází sebereflexe lidem, kteří se na mezinárodní představení nového modelu cpou s mobilem na focení dopředu, jako by to byli šéfredaktoři \“Zpravodaje zeměkoule\“. V tom pana Koubka chápu, taky mě serou tihle lidé třeba na průmyslovém veletrhu, kdy jim nejde o to, aby prodali zboží/služby nebo nevázali kontakty, ale aby se zadarmo nažrali. Češi.

    Tuvy

    Pan Koubek se začátkem svého článku neskutečně shodil právě tím, že v podstatě otevřeně pronesl, že se namyšleně domníval, že na této premiéře bude jako \“novinář\“ jakkoliv důležitý. Na toto představení byla sezvána řada skutečných VIP a IP, kterým jsou nějací pisálkové víceméně ukradení a vozidlo si šli sami prohlédnout a mobily si ho fotili spíše pro spolupracovníky a manželky ze zájmu. Pan Koubek naproti tomu je (asi?) placený za připravení nějaké reportáže a pokud se rozhodl, že ji připraví na této předváděčce, je na něm, aby si ulovil ty správné fotky a rozhovory – stěžovat si, že mu ostatní nedali přednost? Proč by měli?

    gti

    Volají všechny přední automobilky,že ty své nové modeli vyhodí,když je ta oktavie tak krasná.Halt marný a inovantivní boj.Je to trium.Ale asi VW.Už aby tady byla ta krásná nová fobie/to bude stejný/.Už se nikdo nemůže dočkat.Na to terno.

    Ondrej

    No konecne nekdo, kdo to vidi podobne jako ja. Diky Tuvy, presne to jsem mel na mysli.

    ..

    Oktávka není vyjímečná ani designem, ani technikou, cenou, nápadem, inovacemi, kvalitou… Je z hlediska čechů vyjímečná tím, že je to stěžejní model škodovky, který je dobře prodávaný po celé evropě a na úspěchu oktávky dost zásadně závisí úspěch celé automobilky škoda jako ekonomicky nejvýznamnější české firmy. V tom spočívá vyjímečnost oktávky.

    Michal

    Nepsaným pravidlem je, že na ofiko prezentace mají jako první přístup novináři. Jistě by pro automobilku nebyl problém vyhradit 1/2 dne novinářům a druhou běžným zájemcům o model, v kontextu toho rozhořčenost Honzy zcela chápu, čumily totiž na rozdíl od něj focení neživí, zatímco u Honzy fotky tvoří součást jeho reportáží, asi tak.

    potmehood

    pan Koubek. Pevne (optimisticky) verim, ze existuje mnoho ludi, ktori dokazu ocenit Vase nezaujate ferove clanky (minimalne v ostatnom case). Drzim palce a tesim sa na dalsiu tvorbu.

    Honza Koubek, autotube.cz

    Ale prosímvás… V téhle branži už se pohybuju pěkných pár let a ani v nejdivočejším snu by mě nenapadlo očekávat, že budu někde \“důležitý\“. Tohle mě opravdu od srdce pobavilo. Zároveň mám za ty desítky a stovky tiskových konferencí už trochu nos na to, kdo je VIP a kdo ne, stačí mít trochu otevřené oči. Já chápu nadšení lidí, kteří si udělají blog jako koníčka a vyjadřují na něm své pocity – nakonec, také jsem podobně začínal. Chápu i jejich nadšení, když je automobilka pozve na takovouto akci. A snad ani není jejich vina, že se pak kolem sebe moc nerozhlížejí. Když to ale vztáhnu na novinářské dny na autosalonech – ty se skutečně jmenují \“Press days\“ a vidíte tam rodiny s dětmi a další lidi, kteří tam očividně nepatří a nám, kteří tam pracujeme, prostě překáží. Nemůžete se divit, že mě to pak trochu točí.

    Tuvy

    Právě proto si myslím, že by si neměl stěžovat, že se nikdo nepřetrhne, aby mu tu práci usnadnil – když bude fotit závody na okruhu, taky mu ty vozidla nebudou z ohleduplnosti před objektivem přibržďovat 🙂 A myslím, že škodovka velmi dobře ví, že občas \“běžný čumil\“, který tam tak hrozně kazí práci pana redaktora, je skutečně tím, kdo (na rozdíl od novináře autowebu) rozhodne či nerozhodne příští rok o nákupu několika set kousků do flotily – a dotčení takového pána, že nebyl na představení pozván, bude asi bolet víc, než postěžování si pana redaktora na světelné podmínky či jiné okolnosti – tolik k vyhrazování času novinářům.

    Tuvy

    Ale na druhou stranu – jak lépe fotit auto, jako je OIII, než s rozjásanou rodinou poskakující okolo? 🙂

    josef K.

    Tak pan Koubek, jako vlastník a obdivovatel vozů ford a jiné exotické techniky se asi těžko smiřuje s tím, že škoda je přes skutečně velké úsilí různých českých konstrukčních neumětelů stále zřetelně lepší než jeho oblíbená značka. Když už se skutečně nedá nic špatného najít, tak se vymyslí redakční termín sportovnost, což nikdo neví co to je a tím se všechno okádruje.
    Já z OIII nejsem nijak odvázaný a zcela určitě si ji nekoupím, nicméně redakční výtvory tohoto typu jsou na úrovni propagandy RP zlatých padesátých.

    Honza Koubek, autotube.cz

    Ale kdepak propaganda, je to blog a píšu pouze své dojmy z té akce. Mimochodem, to že jsem koupil manželce ojeté Mondeo v žádném případě neznamená, že jsem uctívačem Fordů (a také nevím, co by na téhle značce mělo být exotického). Je ale fakt, že řidičskému naladění podvozků, které Ford ukázal u prvního Focusu a druhého Mondea se nic porovnatelného od koncernu VW ani nepřiblížilo. Termín \“sportovnost\“ rozhodně není redakční výmysl. Je to marketinkový výmysl (viz \“sportovní difuzor\“ propagovaný právě u OIII). Pokud auta hodnotíme podle toho, jaký je v nich řidičský zážitek, asi to nebudou chápat lidé, kteří auta vidí čistě jako dopravní prostředek, ale Ti jsou na autowebu stejně asi omylem. Věřte nebo ne, nemám oblíbenou značku. Většina automobilek má v portfoliu špatná, nebo alespoň nezajímavá auta. Mám oblíbená auta, to ano. A možná vás překvapí, že jedno z nich jsem doporučil i vlastnímu tátovi. Jezdí teď ve Škodě Yeti TDI.

    Honza Koubek, autotube.cz

    Mimochodem, když už jsme byli u toho, jaká auta vlastním – momentálně žádné, nicméně od počátku to byla jedna Lada, jeden Ford… a sedm Volkswagenů. Ještě mě někdo nařkne ze zaujatosti proti koncernu? 🙂

    Honza Koubek, autotube.cz

    Je pozdě a už mi to nemyslí… zapomněl jsem ještě na jednu Škodovku… 1100 MBX 😉

    Michal

    Tak to jste měl celkem legendu, to byla tuším ta s protilehlými okny-). Pana Josefa netřeba chápat, jeho příspěvky jsou z kategorie \“Chci být zajímavý,\“ toť vše. Některým lidem prostě nestačí že si s Octavií III. kupují solidní auto, musíte ji nekriticky zbožňovat, pak budete u některých jedinců v kurzu

    Stabi

    Naprosto souhlas, pane Koubku. Čekal bych u nového, navíc pro značku stěžejního, modelu rozhodně víc… To, co si může dovolit VW s Golfem – v podstatě evoluci, i když pořádnou, u Octavie prostě nefunguje. A není to jen o tom, že do ní koncern neupustí vychytávky běžné u VW či Audi, ale tak nějak mi chybí sdělení ve stylu: \“ Nešilte, máme tady nové auto, ale pořád jen auto značky Škoda. Čili někdy za nikoliv málo peněz, zbytečně velký kufr. Auto, které nebude ani velké, ani vysloveně malé, ani levné ani možná, v případě holátka,drahé. Prostě takové impotentní fleetové auto, které udělá, co se po něm chce. Proboha, hlavně při jízdě nehledat nějaký zážitek či emoce. A je otázka, jestli to, co jsem popsal je špatně či nikoliv. Já si myslím, že za nikoliv malou cenu dnešních modelů, a cena té nové O dolů zcela jistě nepůjde, je to docela málo.

    Stabi

    Naprosto souhlas, pane Koubku. Čekal bych u nového, navíc pro značku stěžejního, modelu rozhodně víc… To, co si může dovolit VW s Golfem – v podstatě evoluci, i když pořádnou, u Octavie prostě nefunguje. A není to jen o tom, že do ní koncern neupustí vychytávky běžné u VW či Audi, ale tak nějak mi chybí sdělení ve stylu: \“ Nešilte, máme tady nové auto, ale pořád jen auto značky Škoda. Čili někdy za nikoliv málo peněz, zbytečně velký kufr. Auto, které nebude ani velké, ani vysloveně malé, ani levné ani možná, v případě holátka,drahé. Prostě takové impotentní fleetové auto, které udělá, co se po něm chce. Proboha, hlavně při jízdě nehledat nějaký zážitek či emoce. A je otázka, jestli to, co jsem popsal je špatně či nikoliv. Já si myslím, že za nikoliv malou cenu dnešních modelů, a cena té nové O dolů zcela jistě nepůjde, je to docela málo.

    jj

    Myslím, že na to vynadání jsou zde jiní adepti, konečně článek, který je napsán velice nezaujatě a s nadhledem profesionála. Vynášení jakýchkoliv podrobných soudů a ovací na adresu nového počinu koncernu fakt není asi zatím na místě.

    aeon

    Filozofia je postavena na jasnych zakladoch: cost cutting, recycling, marketing: To sa vezme kastla z A6 predoslej generacie a trochu sa zmensi, dorobia sa piate dvere a cele sa to trochu modne \“fejsliftne\“, palubka a volant sa nakopiruje z Rapidu, akurat sa zakryje makkcenou kozenkou, torzna priecka sa zrecykluje z Octavie I.(1996) a nazve sa to magickou skratkou MQB, motory sa zoberu zo zasob VW, ale pre istotu hlavne tie vhodne prevazne do auta o triedu mensieho, navrch sa to naladuje modnymi elektronickym serepetickami (poctiva zadna naprava je dnes drahsia, nez ESP, alebo Made In Europe navigacia z cinskych komponentov), no a potom sa spravi marketingovy striptiz, s ktorym prvy krat prisiel Renault v roku 2007, ked uvadzal na trh Lagunu III. A aby to bolo uplne dokonale, zrecykluje sa aj slogan zaniknutej automobilky Rover z konca jej dni – \“A class of its own\“… a cesky sen volume III. je na svete ! Nuz, poprajme jej stastnejsi osud, nez tej Lagune a Roveru 🙂

    Aeon

    Jo, este som zabudol – je rok 2012, vacsina hypermarketov uz ma kryte garaze, tudiz dazdnik vo dverach prestal byt \“in\“, tak bol nahradeny skrabkou vo dvierkach nadrze a vynimatelnym smetnym kosom (auta je viac, zapchy su na dennom poriadku, v autach travime stale viacej casu a cinnosti – je to jasne, k dokonalosti to chce uz len ten smetny kos!) 😛

    Kuban

    Pepíku, řeknu ti tajemství a to takové, že konkurenční vozy škodovky jezdí skoro vždy tak nějak trošičku lépe… A zrovna Ford a konkrétně Mondeo rozhodně, už jen kvůli tomu, že mondeo je střední liga… A né přechod mezi střední nižší a střední, jak se oktávii odjakživa snaží prezentovat, čímž se snaží jí pokud možno co nejméně porovnávat, bo kufr a basta….

    Fordíci bohužel jezdí lépe jako škodíci… S tím se musíš smířit..

    A docela věřím, že u O3 tomu nebude jinak, nicméně, zatím se mi parametry a rozměry podvozku docela zamlouvají. Nechám se překvapit.

    Možná konečně bude Octavia dobré auto, srovnatelné jízdně s konkurencí, za pořád stále přemrštěné ceny, ale pořád lepší než průměrné vlastnosti za přemrštěné ceny jak tomu bylo v historii…

    punmpičkář

    Fajn článek. Myslim si, že Octavie přesně splňuje co po ní lidé chtějí, je hezká (osobně mně na fotkách baví hodně). Má střídmý něměcký design. Je solidně postavená, nepřináší technické novinky, tím pádem je \“vyzkoušená\“ a je velká. Přesně tohle bude fungovat. Mně osobně to auto asi bude za pár let strašně štvát svým množstvím a na trhu ojetin utrápenýma moturkama, ale jsou i jiná auta než VW a škodovky, které jsou díky jejímu kultu potom za fajn ceny.

    punmpičkář

    Fajn článek. Myslim si, že Octavie přesně splňuje co po ní lidé chtějí, je hezká (osobně mně na fotkách baví hodně). Má střídmý něměcký design. Je solidně postavená, nepřináší technické novinky, tím pádem je \“vyzkoušená\“ a je velká. Přesně tohle bude fungovat. Mně osobně to auto asi bude za pár let strašně štvát svým množstvím a na trhu ojetin utrápenýma moturkama, ale jsou i jiná auta než VW a škodovky, které jsou díky jejímu kultu potom za fajn ceny.

    kutil Tim

    Zaznělo, že Češi mají jezdit auty z Českých zemí (nepřemýšlejme o původu majitele) a na té myšlence snad nění nic špatného. Souhlasím ale s mnohými, žel často mlčícími lidmi, kteří v sobě ukrývají správné přesvědčení o tom, že nekritický pohled na vozy z MB (nebo jakékoli jiné značky) není správný.
    A řekněme si upřímě, byla by Octavia a jiné zhmotnělé deriváty myšlení konstruktérů z MB (po odslouhlasení VW) tak oblíbené, kdyby například ceny náhradních dílů byla reálná? Kdyby se všude nepovaly součástky, jejichž původ není zcela prokazatelně znám a nemusí být ani podložen legálním prodejem? Zamysleme se nad tím, jak by to vypadalo, kdyby se ekonomika oprostila od černého trhu. Co myslíte?…

    Drtikol

    Kdo fotí iPadem cokoliv jiného, než výcvaky pro osobní potřebu, je kretén. Neřeším, že novější iPady fotí lépe, než starší – i ten nejnovější iPad se ani zdálky nepřiblíží zrcadlovce. Nejde o rozlišení, jde hlavně o optiku. Když má něco pár milimetrů na hloubku i v průměru, těžko to může konkurovat pořádnému objektivu. Kromě toho, když člověk před sebe namíří iPad, vypadá jako frikulínský k0k0t. Tečka 🙂

    Honza99

    No já vcelku pravidelně střídám OII a C-Max minulé generace a za volantem C-Maxu se cítím mnohem bezpečněji i když zrovna nejsem na okruhu. Jde o to, že když u toho C-Maxe pořádně podržíte v zatáčce volant, jede tam, kam má, zatímco OII se do poslední chvíle tváří jakoby nic, vše se zdá být pod kontrolou, volantem točíte lehce jako joystickem a pak najednou kvílejí pneumatiky a přesto to pořád nezatáčí a jede rovně. Ale nemá to moc společného s tím Fordem – třeba Megane, Astra (i Insignia) a dokonce i Jetta/Golf Variant jsou v zatáčkách prostě taky lepší.

    Karp

    Nejprve autor považoval za nezbytné vyvsětlit čtenářům, že na tiskovku dorazilo bezpočet neumětelů a jeden opravdový profík – novinář…
    Tím poměrně manipulativně ozřejmil, že jeho názory jsou jediné správné a to co si přečtete někde jinde bude žvást, který nestojí za pozornost…
    Další část sekce by se dala nazvat \“Proč tolik humbuku?\“. No asi proto, že Octavie je základní a nejúspěšnější model domácí automobilky a jeden z nejzastoupenějších vozů na českém trhu. Pan novinář se podivuje nad tím, že média se o mladoboleslavskou intenzivně zajímají. No, sdělím mu sladkou novinku. Média se zajímají o vše, co zajímá čtenáře a diváky. A vzhledem k počtu Octavií na silnicích to věru překvapivé není, tedy pominu-li pana Koubka.
    A nakonec si tenhle profík mohl všimnout, že do Octavie se dalo usednout, bylo možné otevřít dveře, prohlédnout si design atd. A o tom všem bylo možné napsat. Někteří amatéři to udělali…

    jj

    No myslím, že vše co mu tady vyčítáte v článku vůbec není tak myšleno, asi jste to pochopil po svém, nebo vůbec..? A že se pan Honza při pohledu na oktávku hned s prominutím nepo.s.ral jako právě někteří ti co je zřejmě čtete vy a pak dokážete půl dne onanovat nad poodhaleným reflektorem, je podle mě právě ten profi přístup. Hezký den.

    kutil Tim

    Snad by ani nebylo marné, že by pan novinář psal o tom, že se do \“toho oblíbeného produktu z MB\“ dá usednout…
    U produktů z MB je to čím dál tím víc náročnější i pro mě (a to jsme skromné váhy i výšky :)). Kvalitou se blíží k Dacii. Konkurence z Asie Škodu válcuje. Bohužel se zde drží mýtus o neporazitelnosti a dokonalosti Octavie, resp. Škody. nechci se nikoho dotknout, ale je to nesmysl. Patriotizmus je jistě ctností, nesmí ale být nekritický a zde není co obdivovat. Octavia nepřinesla k naší smůle vůbec nic. A pokud někdo považuje za úchvatně prograsivní prvky \“simply clever\“ (např. škrabka u víčka), pak by možná bylo na místě se zeptat: \“Quo vadis, Škoda\“. (ale na jednu stranu je mi jasné, že by to třeba mohlo být lepší, nebýt diktátu majitele…ale to je vše jen \“kdyby\“)

    Dan

    to vypadá, že vy asi provozujete nějaké ty stránky skodovkysounejlepsi.blogspot.cz nebo jak to ten Honza psal v článku 😀 Mimochodem, jakou generací iPhonu fotíte?

    Karp

    Nesouhlasím. V článku jsou naprosto zbytečné pasáže, které nejsou o nové Octavii, a přitom navozují negativní dojem.
    Naopak bych řekl, že je populární psát o škodovce s despektem, protože je to názor (možná už i většiny diskutujících) v ČR i SR.
    Dnes nekomentujeme poodhalený reflektor, ale celé auto. Tajnosti s novými modely dělají všechny automobilky.

    Já škodovku nemám, ale pokud jsem usedal do Octavie kolegy, mohu říct, že pro mých 193cm bylo nastupování snadné. Sezení vpředu příjemné s dobrým výhledem na vyšší pozice (např. semafor). Vzadu bylo samozřejmě místa méně. Ale pokud hodnotím nastupování nebo výhled řidiče včetně plochy zpětných zrcátek patří Octavie k těm lepším a příjemnějším vozům.
    Testy TUV nelze brát jako jednoznačný ukazatel, ale Dacie v nich končila na nejhorších pozicích. Škoda se neobjevila ani mezi nejlepšími a ani mezi nejhoršími…
    Konkurence z Asie zatím nikoho neválcuje, protože má problém s bezpečností a bez ní na evropských trzích neuspěje. Není také bez zajímavosti, že Škoda uplynulý rok rostla nejvíce v Rusku a Číně. V Číně to bylo tuším o 40%, ale je to samozřejmě velký trh.
    Škrabky a další prvky mě nechávají klidnými. Nicméně mi tahle snaha trochu připomíná moje auto, tj. Volvo. Řek bych, že tahle značka byla typická osobitými řešeními příjemnými pro cestující. Jak to bude s Volvem dál nevím, ale je to jen poznámka k \“Quo vadis, Škoda\“.

    Michal

    Vy vážený jste hlupák, jenž nechápe smysl blogu, imho vyjádření názorů autora. Jinými slovy, nemám rád jedince vašeho typu, kterým nestačí, že se zmíní objektivní kvality produktu, ne vy si představujete, že se každý musí z onoho výrobku lidově řečeno p.o.s.r.a.t. a ti, kteří tak neučiní, jsou minimálně divní. To odmítám u jakékoli značky, služby nebo produktu.

    Kéž bych nějaké takové stránky měl:-)
    Ale aspoň v druhém bodě Vám vyjdu vstříc:-). – Nefotím vůbec, sám se nenechávám fotit a fotoaparát nechci. V mobilu ho tak nějak toleruji (Sony Xperia P):-)

    Karp

    Snad jen doplním, že zmíněný komentář se týkal OII po faceliftu.

    Michal

    O produktech Škody se píše s despektem? Co to melete, člověče, podívejte se na některé konkurenční weby, jaké oslavné tance proběhly okolo Rapidu, který se od konkurence kromě velikosti zavazadlového prostoru neliší v ničem. Dále si myslím, že prezentace nového modelu á la nový supersport působí kontraproduktivně, možná dokonce směšně, přece jen se jedná o modely nižší střední třídy, kde méně je podle mně více.

    Michal

    Co to plácáte, člověče? O Škodě se píše negativně? Kde? Podívejte se na některé konkurenční weby jaké oslavné tance ona média tančila kolem Rapida, který se kromě zavazadlového prostoru neliší v ničem. Myslím pojetí auta typu low-cost. Ani Autoweb nepíše o koncernových produktech vysloveně negativně, jen zcela legitimně píše, že koncernovým produktům schází špetka toho nehmatatelného řidičského nadšení, nic o tom, že by snad Škoda či VW vyráběli šmejdy, jenž špatně fungují, to by ani nebyla pravda.

    Karp

    Ale, ale… Mohl bych Vám hlupáka vrátit, případně přidat několik peprných slůvek, ale je to myslím zbytečné.
    Mně vůbec nejde o to, aby byl pan Koubek z nové Octavie na větvi, mně jde o to, že jde o člověka, který o automobilech píše na autowebu a pak je jedno, jestli se vyjadřuje v blogu nebo např. v článku s testem.
    On už nemůže jen tak vystoupit a říct, promiňte teď si jako dám pauzu a to co píši v blogu prosím nespojujte s ostatním. Má svou pověst a tu si buduje. Ta by pak měla vést k tomu, že bude působit nestranně, nezaujatě a že bude také např. kolegiální…(Novinář nejsem.)
    A to evidentně nezvládl, na to jsem poukazoval a toho jste si Vy nevšimnul… Naopak jedná manipulativně, rýpe se v obecně platných zákonitostech (vztah čtenářů, diváků a médií) a ještě se tomu diví. Osobně bych k tomu ještě dodal, že to co napsal, je vzhledem k naopak až přehnané negaci a averzi ke Škoda Auto spíše populismus. Já totiž nikde nečetl, ani neslyšel nic o tom, že nová Octavie bude sedmý div světa. Pokud jste to Vy nebo pan Koubek očekávali, pak máte jen špatný odhad a podobně rozmrzelé příspěvky vyplývají z frustrace z přehnaných očekávání. Ovšem to je, obávám se, pouze Váš problém.

    Karp

    Napsal jsem, že je populární psát o škodovce s despektem, protože je to názor možná většiny diskutujících a mínil jsem tím např. tento článek. Jinými slovy, pokud se někde jinde píše o Octavii oslavně, pak je to vzhledem k očekávání diskutujících nepopulární…
    Nový supersport, to je jen Vaše smyšlenka… Karoserie působí sportovně, to ano, ale nikde jsem nečetl, že Octavie bude trhač asfaltu…

    Karp

    Na negativní komentáře ke škodovce jsem již reagoval v příspěvku výše, kde jsem o nich narozdíl od předchozího příspěvku skutečně hovořil.
    Mám-li hodnotit mediální obraz Rapidu, pak se mi nezdálo, že by někdo vyloženě jásal. Respektive jásal, než byla známa cena. A cena je to jediné, co tento model může pohřbít. Jinak skutečně působí a má předpoklady proto stát se jednoduchým ale solidním vozem.
    Ale jste-li dobrodružné povahy můžete si pořídit např. francouzská dvojčata. To už bych skutečně věřil více Rapidu.

    Karp

    Na negativní komentáře ke škodovce jsem již reagoval v příspěvku výše, kde jsem o nich narozdíl od předchozího příspěvku skutečně hovořil.
    Mám-li hodnotit mediální obraz Rapidu, pak se mi nezdálo, že by někdo vyloženě jásal. Respektive jásal, než byla známa cena. A cena je to jediné, co tento model může pohřbít. Jinak skutečně působí a má předpoklady proto stát se jednoduchým ale solidním vozem.
    Ale jste-li dobrodružné povahy můžete si pořídit např. francouzská dvojčata. To už bych skutečně věřil více Rapidu.

    Michal

    Myslím že jste opět a znova nepochopil, že toto je blog redaktorů a i kdyby p. Koubek nakrásně neměl co se týká čehokoli pravdu, je jeho svobodným právem (jako kohokoli jiného kdo blog má) svůj názor vyjádřit, byť se to někomu nemusí líbit. K přehnaným očekáváním asi tolik, že je svou prezentací vytváří sama automobilka, příp. někteří novináři, nikoli lidé, pokud někdo nereálná očekávání měl, je to jen jeho problém, já jsem rozhodně nečekal, že se bude jednat o vůz, který by nějak výrazně předčil konkurenci, pokud máte ten dojem, je to jen vaše vidění světa, nikoho jiného. Já mám jen problém s tím, jak se automobilka snaží model prezentovat, tu vidíme zadní svítilny, tu vidíme detail předních lamp atd. Takový druh prezentace mi skutečně přijde poněkud kontraproduktivní až směšný, jinými slovy (a budu se opět opakovat) k vytváření nereálných očekávání přispívá sama automobilka. Potom se dozvíme, že drtivá většina Octavií nebude (alespoň u nás) mít víceprvkovou nápravu, ale to se jakoby tiše přejde, jde přece o domácí automobilku, přitom jde-li o konkurenci, tak je torzní tyč vzadu většinou terčem kritiky, asi tolik k prezentaci nové Octavie. Závěrem bych chtěl říci, že jste asi jasnovidec, když víte, co si já nebo p. Koubek o Octavii budeme myslet, co od ní ten nebo onen bude očekávat. P.S. Pokud nazvete někoho hlupákem, žádnou velkou tragedii bych v tom neviděl, existují daleko hrubší výrazy, ke kterým bych se ale nesnížil, pokud jsem vás ale urazil, tak se omlouvám.

    Drtikol

    Mohu-li se dotázat, co přesně působí na karoserii tohoto rodinného tříprostorového vozu nižší střední třídy \“sportovně\“?

    co to melete, zase nějakej zacyklenej rutiní
    škodovkář s iPadem ne?

    kutil Tim

    Je faktem, že usedání je asi otázka mé deformace, jelikož sedlám vyšší SUV nejmenované značky z Japonska, kam nenasedám, ale nastupuji. Ale to nic ve zlém. Nicméně s Octavií 1. i 2. generace jsem jezdil v rámci služebních cest. Zdroj z automobilky mi tvrdí, že poslední kvalitní plech přišel do MB v roce 2008. Osobně si nejsem moc jist kvalitou automobilů z MB, zejména Yeti (nic proti názoru někoho jiného včetně p. Koubka), ale Yeti mě silně zklamal a to po všech stránkách. Možná to není úplně správný příměr, ale třeba Kia Sorento (tuším rok výroby 2009) ve mě budila dojem lepšího a vyspělejšího auta s lepším zpracováním a bezpečností. Ne, že by v Yetim něco nelícovalo, nebo že by tam něco drnčelo, stejně tak vím, že co Wolfsburg neodsouhlasí, to není (limitující faktor majitele Škody). Zkrátka si nemyslím, že by cena odpovídala kvalitě a naopak. Ona cenová strategie Škody je pro mě velkou neznámou, pokud jde o klientelu z nekorporátní sféry. V ČR je to proti zahraničí dosti jinak. Co se týče Octavie, nevidím žádný znatelný pokrok. Abych ale jen nehanil, jsem moc rád, že alespoň zmizela dominanta přídě připomínající časy dávné produkce z Asie, tedy světlomety. Otázkou pro mě je, jak zapadne auto do portfolia, když je tu náznak snahy unifikace vozů v rámci značky. Kolik lidí pozná rozdíl mezi Octavii a Rapidem, aniž by se podívaly na cenovky?
    S přirovnáním automobilky z MB k Dacii jsem to v rámci nadsázky snad i krapet přehnal, nicméně ona sama si jistě uvědomuje, že konkurence nespí. Že by u Hyundai nebo Kia byly zásadní potíže s odolností a bezpečností si nemyslím, ale to je můj názor. Tyto automobilky mají, myslím, progresivní přístup k výrobě svých vozů.
    Volvo je jedna ze značek, které mám pro jejich produkty v úctě. Dovolím si tvrdit, že srovnání s produkty z MB si Volvo nezaslouží. Je výš.

    Martin

    Kvalitou se blíží k Dacii? Ale no tak 🙂 Fakt je ten, že kvalitou se čím dál více blíží prémiovým značkám jako BMW nebo Audi a to se týče všech nových VW bez rozdílu. Co se týče vzhledu. Co do vzhledu té nabušené verze, která samozřejmě nebude na silnicích převládat, tak sprominutím, kam se na to sere nové hnusné nezajímavé BMW 3er.
    Ano, weby pro ty pravé jízdní nadšence jsou plné moderního despektu ke Škodovkám.. A když potom většina těch nadšenců odejde od klávesnice a jde se projet, sedne do svého Hyundaie s bakelitovým interiérem a jde drillovat jízdní techniku… 🙂 Nedejbože do 10-15 let starého jiného vozu..
    Koubek má pravdu v tom, že chybí třeba širší paleta výkonnějších motorů. Nadruhou stranu furt je to posun, kdo jel v 1.8TSI v OII ten si na výkon určitě nestěžoval a motor o stejném obsahu bude mít jednak větší výkon, jednak vozidlo nižší váhu. Výbava se mi zdá že je také širší. Za všechno si člověk připlatí, ale u BMW tomu je jinak ?

    Rüdiger

    Autor to psal, tak jak to cítil. Vy jste ho nepochopil, a právě Vy na mne působíte jako manipulátor snažící se jeho práci shodit. Inu, kde nejsou argumenty… To jste studoval manipulační techniky, nebo je Vám tento styl tak přirozený? Mimochodem stádnost myšlení z Vás čiší na první pohled, jediným argumentem vlastně zůstává to, že většina si Octaviu kupuje.

    Jirka

    Mně osobně se ten článek zdá poněkud exhibicionistický, rád bych věděl, kolik novinek ze světové produkce (v cenové relaci do 500.000Kč) je převratných. A taky kdo z řidičů, kteří jezdí hlavně do práce a po nákupech a sem tam na chalupu nebo na výlet na Karlštejn, ocení a hlavně poznají rozdíl mezi víceprvkovou zadní nápravou a zkrutnou příčkou. Škodovky jsou prostě dobrá auta pro běžné použití a nechtějme od nich, aby byly spojením Bugatti Veyron, Jeepu Grand Cherokee a Chrysleru Voyager

    bh

    souhlas

    kutil Tim

    Pane, nesrovánvejte nesrovnatelné. Nebudu tady za \“antiškodováka\“, já jím nejsem. Jel jsem i ve Škodě, o níž jsem řekl, že to je dobré auto (v rámci svých možností a třídy), nejsem ani odborník a co píši je a může být označeno za \“můj vlastní názor\“. Octavia byla a je sotva průměrné auto. Nemá na to se někam drát, na to nebyla ani sestrojena. nebudu se tu pouštět do diskuse o naslepenosti národa našeho. Pokud hovoříte o motoru 1,8 TSI, nevím, co Vás tak upoutalo. Dle mého to je motor, který by se měl brát jako zlatá střední cesta, ne jako výkonný, neřkuli \“supersport\“. Jel jste někdy například v Hondě civic R? Viděl jste motor, který umí fungovat i bez turba a přirozeně? Dnes existuje spousta kvalitních motorů s podporou či atmosférických, které jsou valitnější. Škoda dělá průměrnou kvalitu za premiové ceny. Pokud Vás uklidním, mé auto je staré 4 roky, nikoli 10 a pokud Vás trápí země původu, pak je to Japonsko. Nepomlouvejte.
    Nejhorší je, že lidé tady z Felicií často přesedli do Octavie a mysleli si, že nad ní není. To dalo zvzniknout nesmyslné auře o Škodě resp VW. je to nemysl. Srovnávat Octavii s bmw 3 řady, to je ubohost, neznalost a výraz české malosti povzlikávající nad tím, že to co máme je nejlepší, ač tušíme, že je to nesmysl. A kdo to netuší, toho je mi líto.

    Valdert

    Škoda zhotovila klasiku, která se bude kupovat. Nejen jako fleetový vozidlo.Na můj vkus byla vždy Octavie předražena s ohledem na vnitřní prostor a výbavu. A nová alespoň vylepšila vnitřní prostor. I když uvidíme a nechejme se překvapit jako u Golfu, který cenovou politikou překvapil. Je to solidní průměrné vozidlo. Uvidíme, jaký motor předělají na CNG, jaké parametry bude mít v Octavii a kolik bude stát s ohledem na běžnou motorizaci.

    Jiří Vrbovec

    Článek vyznívá poněkud trapně v kontextu s nefalšovaným nadšením autora z podřadného Hyundaie.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist