Koubek: Škoda Rapid – co jste si mysleli špatně a proč za to nemůžete
Škoda
Většina lidí už viděla fotky, někteří video (a někteří špatné, díky neumětelům v televizním zpravodajství), ale naživo viděl Škodu Rapid málokdo. Dokonce ani já ne.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Škoda
Většina lidí už viděla fotky, někteří video (a někteří špatné, díky neumětelům v televizním zpravodajství), ale naživo viděl Škodu Rapid málokdo. Dokonce ani já ne.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Dobrý článek, nicméně Octavia nikdy nebyla sedan.
Stará Octávie byla seden. První generace současné už sice byla liftback, ale zase takovej hnidopich byl nebyl. Je to skoro to samý.
Měl jsem na mysli tu porevoluční, samozřejmě.
Nový Rapid pro Evropský trh také není sedan, pan novinář je tudíž stejný \“neumětel\“, jako ti na Nově.
Pane Koubek, možná jste si toho nevšiml, ale nejedná se o sedan. Sedan je tzv. kufrák něco jako žiguli nebo pětkové bávo.
Pane Koubku, mám Vás rád a uznávám Vás jako novináře – asi jediného z autowebu. Ale zde jste přestřelil. Jedná se o hatchback a ne sedan.
Pokud Vás zájímá víc, tak se mrkněte na auto.cz či iDnes.cz. Ty s nim už jezdili. Vás asi bohužel nepozvali. Ale třeba se svezete Jaguárem na ringu, což čtenosti autowebu jistě moc pomůže. :o) Asi jako novinky typu nejrychlejší Bentley na trhu, když všichni píšou o Rapidu…
Podle mě jen neumíš číst. Nikde se tam výslovně nepíše, že je nový rapid sedan. Jen se píše, že rapid spadá do třídy malých sedanů. Což je pravda.
Jistě. Rapidu se otevírá celý zadek s oknem a ne jen půl zadku bez okna. Čili to není sedan, ano, je to liftback (hatchback to ovšem není, to zase prrrr…)
Já nevím, snad každému, kdo nad mým textem trochu přemýšlel, musí být jasné, že jsem měl na mysli tříprostorovou karoserii, tedy prostě auto, které má zadní okno hned za sedačkami a pak oddělený zavazadlový prostor. Jak moc velká část se mu vzadu otevírá, je mi fakt jedno (mimochodem, co třeba superb, když má twin-door, je to sedanoliftback?).
Čekal jsem, že se tu strhne debata (protože pod článkem o škodovkách se strhne vždycky), ale že to bude kvůli slovíčkaření o marketingově zmanipulovaných názvech karosářských stylů, to mě tedy opravdu nenapadlo 🙂
Tvl, češi jsou fakt banda dementů. Jeden novinář napíše, že rapid spadá do třídy sedanů. A všichni ho hned věší za koule, že to přece neni sedan ale liftbek, hatchbek nebo koubek. Kurvadorpdele! Neni to jedno? Stejně to vypadá jako krabice od bot, ať je to sedan nebo ne.
já být vámi, tak bych přestal psát o škodlivkách úplně. Nebylo by pod články tolik rozruchu, když napíšete pravdu (což ovšem ostatní auto-media nedělají) a škodlivkáři se pak zbytečně čertí.
Peace 😉
Největší dement jsi ale ty. Když rádoby odborný novinář napíše, že 4,5 metrový liftback patří do třídy malých sedanů, tak to prostě je kravina a nemůže se nikdo divit, že to rozpoutá diskuzi.
Podle mě jen neumíš myslet. Do třídy malých sedanů spadají pouze malé sedany, pokud je auto liftback, tak spadá do třídy liftbacků. Snad to takto pochopíš i ty…
Rozdíl to je např. pro bávo naprosto zásadní, protože ti původně kromě sedanu nic nedělali. Pak s velkým skřípěním zubů udělali kombi a dnes chrlí i liftbaky a mají to za zásadní inovaci a jejich originální přínos automobilismu. To byste bavorské vdolečky pořádně namíchl. Oni jsou na to hrdí !!!! A vy řeknete, že je to jedno.
Dobry den.V reakci na to, jak tu nekteri reaguji a jak malo toho vedi a vlastne jen spekuluji, me to nedalo. Skoda 251 tedy Rapid je odtajnena,verejnosti je uvolneno par fotek.Vsem chytrolinum tedy sdeluji, ze i interne [domyslete si kde] oznacujeme Rapid nebo treba i octavii za LIMUZINU, ne za hatchback nebo liftback. PS:nekteri to neumeji ani napsat. Zustava ale rozum stat nad tim, jak nesmyslne vsichni resi jednu novou Skodovku. Nez se budete rozplyvat nad jeji dokonalosti, zamerte se na to, v cem je lepsi nebo neni nez ostatni, jak ve skutecnosti jezdi a jestli je opravdu kazde nove auto lepsi nez auta vyrabena drive.
Mě v textu docela zaujalo, že Felicie přišla po Octavii.
Pustím rádio, Rapid. Pustím televizi, Rapid. Otevřu noviny, Rapid. Pustím internet, Rapid. Bojím se otevřít ledničku.
Zdravím.
Nejprve poděkování panu Koubkovi za objektivní článek.
Nyní pohoršení nad idiocií českého národa – všichni kritizují, ale sami nic kvalitního nesepíší.
Za sebe – vzhledem k pracovnímu vytížení jsem rapid viděl pouze na úvodní stránce autowebu a tudíž můžu ´´zasvěceně´´ napsat, že je ŠKODA to kupovat!!!
P.S. otevřu ledničku a vidím Rapid 😀 palec na horu, vážně jste pobavil, kolego….
Zdravím.
Nejprve poděkování panu Koubkovi za objektivní článek.
Nyní pohoršení nad idiocií českého národa – všichni kritizují, ale sami nic kvalitního nesepíší.
Za sebe – vzhledem k pracovnímu vytížení jsem rapid viděl pouze na úvodní stránce autowebu a tudíž můžu ´´zasvěceně´´ napsat, že je ŠKODA to kupovat!!!
P.S. otevřu ledničku a vidím Rapid 😀 palec na horu, vážně jste pobavil, kolego….
I vy jste mimo. Nejedná se o hatchback (výklopná záď-kufr včetně zadního okna, useknutá zadek-2 prostorová karoserie), nýbrž o liftback (výklopná záď, ale stále patrná tříprostorová karoserie-motor+prostor pro cestující+kufr)-stejně jako Octávka.
Pro info, starý Rapid, potažmo Š 110R byl typ karoserie fastback.
Trošku se lidem v tom dělá guláš a často nejsou sto pochopit rozdíl.
koukám že se tady všichni řídí heslem houby vědět a hodně kecat. Sedan je univerzální označení pro 3 karoserii s ABC sloupky a vizuálně odělenými prostory pro motor, zavazadla a lidi. Což tady je. To že má velký víko kufru nic na věci nemění. Dokonce i škoda to značí jako entry sedan. Jinými slovy, i liftback může být sedan. Každý oznčení říká totiž něco trochu jinýho. Takže všichni hybaj omluvu autorovi.
neni to kravina. Liftback označuje že se zvedá celé víko, sedan, že to má 3 vizualně odělené části. Obojí to auto splňuje. Proto je taky škodovka úspěšná s octavií, protože to vlasně konkuruje 2 typům karosérie současně. I škoda to označuje za sedan.
neni to kravina. Liftback označuje že se zvedá celé víko, sedan, že to má 3 vizualně odělené části. Obojí to auto splňuje. Proto je taky škodovka úspěšná s octavií, protože to vlasně konkuruje 2 typům karosérie současně. I škoda to označuje za sedan.
Napsal jsem to o několik pozic výše. Ještě jednou specielně pro tebe to zopakuji. Historicky se vyráběly vozy sedan, což kufrák typu žigul nebo bávo. Nic jiného v podstatě nebylo, pak přišla inovace s výklopným víkem a vznikl liftback, aby se toto nové řešení využití přístupu do kufru odlišilo od kufráku čili sedanu. Liftback a sedan jsou dvě naprosto samostatné karoserie. Typickým příkladem a myslím, že i prvním liftbackem byl rendlík R16, což byla koncem šedesátých let skutečná karosářská bomba. Z toho plyne jedno – směšovat dohromady sedan a liftback je ukázka podobné demence jako plést si dvoudveřové kupé s terénním džípem.
Takže znovu a pro tebe to budu psát pomalu:
4,5 metrový liftback není malý sedan a ani nepatří do třídy malých sedanů.
a co je teda ten superb, když jsou to tak \“naprosto samostatné karoserie\“? 🙂 Podle mě se tu jen snažíte dělat z H. Koubka blbce, ale on si to tu asi jako jediný nezaslouží.
správnému čechu ještě neunikne potřeba zkritizovat gramatiku a obsah… Národní demence je silně zakořeněná, na druhou stranu v zahraničí se s tím občas setkáš taky…..