Koubek: Quo Vadis, Defender?
Land Rover
Nejdříve mi promiňte jemný úkrok stranou - krátce k "osobě blízké". Nedávno jsem byl v Anglii, projet se nějakými "starými plečkami" a při té příležitosti jsem se bavil s tamními automobilovými nadšenci.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Land Rover
Nejdříve mi promiňte jemný úkrok stranou - krátce k "osobě blízké". Nedávno jsem byl v Anglii, projet se nějakými "starými plečkami" a při té příležitosti jsem se bavil s tamními automobilovými nadšenci.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
To video z Frankfurtu je super Honzo 🙂
Souhlasím s tebou Honzo. Tohle jako nástupce Defendera, kterého miluju už od svých pěti let, určitě ne. Líbí se mi, jakou cestou se vydává Jeep se svým Wranglerem. Vypadá moderně, ale zároveň je to důstojný pokračovatel tradice. Pro metrosexuály tu máme Evoque. Doufám, že nám \“defíka\“ nezabijou.
Zdravím.
Prvně, nikdy jsem Defendera neřídil. Neznám nikoho, kdo ho vlastní a nechce se mi za to moc platit, jsem student…
Dalo by se říct, že se snažím pochopit, že Land Rover musí, jako každá automobilka, prodávat. Takže se snažím pochopit, proč vznikly ty koncepty. Upřímně, vypadají moc dobře, hlavně DC100 se mi líbí moc, ale nechci, aby to byl nový Defender.
Nechci je obhajovat, ale co tak počkat, jaké to auto vlastně bude? Jak bude fungovat? Koncept vypadá většinou celkem \“nepoužitelně\“. A ať bude jakékoli, na tom, že je Defender legenda, už nezmění nikdy nic.
Mimochodem, kde se s ním můžu svézt?:)
Podle mého názoru je to dobrá cesta, jak udělat nového Defendera. Ano, Defendera. Co si budem říkat, tenhle tvar karoserie je ve skutečnosti mnohem účelnější, než u Jeepu Wrangler, který se mi sice líbí, ale ve své podstatě je tvarové řešení jeho karoserie již dávno anachronismem, prostě jen takovým následováním tradice.
Nesouhlasím s tím, že by karoserie měla nějaké \“komplikované kontury\“.
Opravdu by stačilo dát to na rozumná kola a odstranit těch pár vyfintěných detailů. To první je jasná věc a druhé se pravděpodobně stane také.
Dle mého tento nový koncept není důstojným zástupcem Defenderu. Chápu, že se značky snaží dělat stylová SUV kvůli prodejním číslům, ale Land Rover na to přece má jiné modely. Pamatujete si jak Discovery byl postavenej na úplně stejným technickým základu jako Defík, akorát byl trošku \“luxusnější\“. A dnes? Myslím, že Disco má s Defíkem společný tak akorát budíky přístrojové desky a Disco se více přiblížilo Range Roverum. Proc takový postup čeká, ještě stále radikálního, Defendera? Asi mám zaujatý názor, protože jezdím v Defíkovi a jsem na to patřičně hrdý 🙂
Podle mě LR moc dobře ví že hodně jeho prodaných Defenderů si lidi kupovali jako stylovku aby vypadali drsně a do terénu se ani moc nepodívali. Takže udělal drsně vypadající auto. S moderní technikou, ne tak odolnou. Prostě se přizpůsobil většině… Já osobně bych se teda ani se současným defenderem nevydal na cestu kolem světa… poslední pořádný motor byl 300TDi. Nezničitelná technika kterou zničila až emisní norma…
Autorovi asi unikl ten základní fakt, že Defender už dávno není tím nezdolným dělníkem, co projede všude a vydrží cokoliv. Současné Defendry jsou zoufale špatně udělané, nespolehlivé a k tomu neuvěřitelně předražené. Myslím, že v tomhle si mohou podat ruce s podobnou rádoby legendou Jeepem Wranglerem. Jejich pozice dnes zaujímají zpravidla různé verze Toyot a jiných japonských značek. Pokud by tedy obě auta zanikla, dost možná přijde spousta lidí o drsno-stylovku, ale jinak se nestane vůbec nic.
Všichni jsme se už podřídili,že rychle a zábavně jezdit v Čechách nebudeme.Pokud máte pánové sporťáka,jeďte směrem na západ. Tam je poslední místo pro správné chlapy – Německo. Tam si káru otestujte a potom se pokorně vraťte do šikanozní České reality.
Defender lze uznávat, pokud se v něm dvakrát projedu. Pokud s ním mám jezdit pravidelně, už z toho respektu moc nezbyde. Dnes je to jen vyprázdněný obal. Chceš-li do terénu, kup si Landrover. Chceš-li se vrátit domů, kup Toyotu.