koubek-nejlepsi-zamestnani-na-svete.jpg

​Koubek: Nejlepší zaměstnání na světě

Porsche 911

Ačkoliv moje práce sestává především z vysedávání u počítače, čas od času se samozřejmě vyskytne den, který mě naplní vděčností, že mi náhoda tuhle práci přihrála.

Diskuze

22 komentářů

    GST

    pan Koubek je u mě už nekolik let jedničkou mezi českými auto-novináři, vždy s radostí sleduji jeho testy, líbí se mi jeho nestranost a i to že nepracuje v žoldu nějakého koncernu..takže ať se daří a spoustu skvělých testů !!! 🙂

    Šlapi

    Mně to připadá, že nás pan Koubek jenom tak straší, aby sme mu nelezli do zelí 😀 😀 😀

    Šlapi

    Mně to připadá, že nás pan Koubek jenom tak straší, aby sme mu nelezli do zelí 😀 😀 😀

    Vavris

    Komentovat úskalí motoristického novináře z pohledu motoristického novináře je fajn, ale já to teď zkusím vzít z vnějšku.

    Taky strávím kopec času před počítačem a je to nuda. Nicméně si troufám tvrdit, že i přelouskávání korporátních keců automobilekh (spojené s glosováním a vtipkováním s kolegy), je rozhodně lepší počítačová činnost, než vyplňování a kontrola formulářů od státní autority 🙂

    Pak tu máme ty \“služebky\“… průběh stejný, hektičnost také, ale mít za náplň testování auta je pro autofanatika také rozhodně lepší, než zkoumat, jestli dodavatel udělal co měl, vyrobil stroj podle zadání a neudělal v té hromadě dokumentace moc chyb 🙂 Riziko rozbití auta či pokuty bych pak přirovnal k riziku, že dodavatel něco ojebal, já si toho nevšimnu a pak dostanu kartáč…

    Takže prd, máte se skvěle! Každá práce holt má své světlejší a stinnější stránky, důležité však je, že v globále se dá motoristická novinařina pro autofanouška považovat za velmi příjemnou a naplňující činnost. Třebaže člověk někdy musí strávit týden v smrduté 301 nebo nepoužitelném Yarisu Hybrid… 🙂

    Vavris

    A udělejte už krucinál něco s těmi odstavci… A do té doby aspoň smažte větu, že \“Konec řádku (enter) vytvoří odtsavec… mi ještě žádný nevytvořil a působí to na mě jako sarkastický vtip 😛

    Jan Gutbayer

    Milana J. už zase pouští do aut? 🙂

    Jinak popis celkem realistický. Je třeba dodat, že na ty prezentace se dostanou jen ti šťastnější a na dobrý jen šéfredaktoři nebo jejich věrní 🙂 Ostatní vyžerou jebky nezajímavý, kam se nechce nikomu. Nebo sedí u PC a guglí a projídějí tiskové zprávy a autoblogy, jalopniky a dumají, jak to udělat, aby byly stránky plný. A to nemluvím o různých srovnávacích tabulkách, to je bájo… Jo a to testování… ráno do práce, večer z práce, v úterý vyměnit auta… a v pátek dumat, co jsem to chtěl o tý Fábyji HTP napsat převratnýho… 🙂

    Kuban

    no tak nějak….

    já mám na testování vozidel velmi specifický názor….

    Pokud testuješ vozidlo v běžném provozu, jsou výsledky z testování převážně subjektivní a zavádějící… Chceš-li hodnocení objektivní, musíš na to mít podmínky a hlavně srovnatelné s jinými vozy….

    takže to končí tím, že většina testů je v duchu té první varianty a jde tedy spíše o stránku literární, než o obsahu. Na druhou stranu, psát něco o vozidle, co jezdí v provozu téměř stejně jako každé jiné, je taky umění a neumí to jen tak někdo 🙂

    čím víc vozů do rukou dostávám, vnímám drobné rozdíly, které jsou zjevně pro všechny podstatné, ale když se zamyslíme nad tím, že si pořídíš vůz, který máš 8let, je to aspekt naprosto bezvýznamný…. Hodnocení těchto drobných rozdílných prvků v ovládání je takové hnidpišství, jako když chlap řekne, že tohle auto je modré a baba ho bude opravovat, že je to špatně, to je azurová, nebo barva letního jasného nebe…. FACEPALM…

    takže, pak už je to jen hodnocení designu interiéru a komfortu… pro mne nezajímavé, nicméně taky podstatné prvky… 🙂

    proto ano, věřím, že né vždy je to snadná práce 🙂 Psát třeba superlativy o průměrném voze, chce dost fantasie a motivace 🙂

    P. Růžička

    Pane Koubek, jste nejlepším novinářem v této oblasti v ČR a je vás pro autoweb škoda… Spousta lidí včetně mě, čte tento web jen pro vaše články a videa…
    Rozdíl v kvalitě mezi vámi a kolegy (s panem Žákem vpředu) je propasný… Začněte konečně něco svého…:)
    Musel jsem to napsat narovinu, sorry…

    P.Růžička

    Nehledě na to, že si zde ani nemůžu zeditovat chyby v tom, co napíšu do diskuze… jak internet před 10 lety…

    ...

    Sousedova koza vždycky dojí víc nebo jak se to říká :).

    Já jsem se nějakou dobu taky živil jako novinář, psal jsem pro jeden tištěný časopis a několik webů, vše zaměřené na počítače. Bylo to v některých věcech vysloveně skvělé – měli jsme opravdu hodně volnosti, bylo nás tam pár a všichni v kolektivu jsme byli tak nějak na \“stejné vlně\“, takže žádné problémy, pracovní dobu vůbec nikdo neřešil (jen při uzávěrkách časopisu bylo potřeba být přítomen, jinak jak kdo uznal za vhodné)…

    Problém ale spočíval v tom, že není vždycky jednoduché o něčem napsat nějakou recenzi. Já jsem často recenzoval notebooky, a ty trpí podobným problémem jako automobily (tedy teď myslím takové ty běžné \“konfekční\“, nižší střední třída, kompakty a podobně). Jsou totiž všechny v podstatě stejné. 90% dnešních notebooků má zcela tragické displeje, procesory a čipové sady od Intelu (AMD se mimo naprostý lowend moc nechytá), nějaké to více či méně vrzající plastové tělo, nedostatečné chlazení… takže v podstatě recenzujete pořád to samé dokola. A věřte mi, vymýšlet nadpis k páté recenzi notebooku s téměř identickou výbavou jako čtyři předchozí není žádná slast.

    U automobilové žurnalistiky to bude, dovolím si tvrdit, dost podobné. Sám jste to zmínil – na jeden test nějakého sportovního kupé či roadsteru někde na francouzské Riviéře připadne devět (nebo spíš i více) Rapidů, Loganů, třistajedniček a podobné konfekce, o které se nedá napsat nic moc jiného, než že je to levné, nepříliš vybavené a má to nedotažené detaily. Člověku se pak chce napsat opravdu zhusta, co si o tom myslí a že by si něco takového nepořídil ani za desetinu udávané ceny, ale s takovou by si tu práci moc dlouho neudržel.

    Abych se dostal k pointě: práci novináře jsem opustil a teď se živím vzdáleně příbuznou, nicméně v podstatě zcela jinou činností. Stále píšu, ale nemusím řešit vymýšlení poutavých nadpisů ani tlaky od vedení firmy či nedejbože spoulpracujících PRek a jsem tomu rád.

    Samozřejmě, pokud pro Honzu Koubka převažují pozitiva a zážitky z Riviéry přebíjí ty Rapidy, tak mu to ze srdce přeju. Třeba se mi taky časem začne po kreativním psaní stýskat.

    ...

    A k tomu s odstavci se připojuju. Ono to ty odstavce evidentně vytvoří, protože při odpovědi na příspěvek to vidím rozdělené, ale ve výpisu celého vlákna je to sražené do jednoho hnusného bloku textu… fuj.

    Dobrý dem pane Koubek.
    To máte jistě pravdu nic není idealní a má své úskalí. Leč stejně máte naprosto supr práci
    Přeli vše dobré Jirka

    Tomáš

    mě zase pan Koubek moc nevyhovuje. v testech většinou mudruje, jak se vyplatí připlatit si za nějaký ten motor, případně výbavu, ale jak se dozvídáme – sám vlastní auto nemá a tím pádem je v otázce poměru cena/výkon mimo realitu. taky by mě zajímalo, zda by vysolil nějakých 800 tisíc za Focus ST nebo Megane RS, které tak doporučuje.

    Tomáš

    mě zase pan Koubek moc nevyhovuje. v testech většinou mudruje, jak se vyplatí připlatit si za nějaký ten motor, případně výbavu, ale jak se dozvídáme – sám vlastní auto nemá a tím pádem je v otázce poměru cena/výkon mimo realitu. taky by mě zajímalo, zda by vysolil nějakých 800 tisíc za Focus ST nebo Megane RS, které tak doporučuje.

    czbird

    Planujete nekdy konecne predelat vase weby do nejake moderni formy, aby byl ten zazitek jaksepatri? Z pohledu iPadu je Autoweb jeden z nejpomalejsich webu, co znam, a videa se v Chrome nedaji prehrat vubec. Je to skoda, takhle zaspat dobu.

    Kuban

    musíš vlastnit vozidlo, abys mohl dělat redaktora??

    Shumacher taky nevlastnil nikdy monopost F1, ale jako závodníka ho respektovat musíš, protože má výsledky…

    Pan Koubek, ač sice nesdílím s ostatními sympatie vůdči němu, výsledky jako redaktor má a rozhodně je nemá proto, že nemá auto (mimochodem ani se nezajímám zda ta informace je opravdu pravdivá)

    tonys

    A co to takhe zkusit na PC? 😀
    Nojo, ale to jabko je děsně módní…

    Steve

    No já se vám nedivím. Ale nemyslím si, že te stovat automobily je stejné jako testovat NTB a elektroniku obecně. Protože auto i když je to konfekce tak pořád ještě nějaké subjektivní pocity vyvolá. Má nějakou vlastnost, která utkví v paměti. A ten test je celkově zajímavá činnost. Kdežto běžná elektronika se od sebe dnes opravdu liší jen logem na plastu. A poznat rozdíl mezi jednotlivýma značkama nedejbože modelama je obtížné. Ovšem i když vylezete z Loganu a sednete do Rapida, tak ten rozdíl poznáte. A zkoušet limity vozu je větší sranda než klikat na programy měříci benchmark. Takže když to shrnu ani práce recenzenta není vždy stejná. Zvláště když každý hodnotí něco jiného.

    Vita

    Kupovat si kvuli autowebu jiny pocitac? Me osobne windows uz nesmi do baraku. Nehlede na to, ze iPad je tablet.. (predpokladam ze tvuj prispevek byla reakce na predchozi..)

    LukasT

    Velmi si cenim prace pana Koubka a sveho dalsiho protagonisty videotestu – Pepy Vrtala z Autosalonu – tihle dva panove dokazou udelat z testu jakehokoli auta zazitek, podaji herecky vykon nebo nabidnou povidani, co se hezky posloucha…byt by slo o test nejake plecky… I kdyz pravda i mistrovi se ne vzdy dari…

    Beaumont

    Souhlas s p. Růžičkou, já sem chodím jen kvůli článkům od p. Koubka a ještě snad p. Rakovana. Naopak jak je pod tím podepsán p. Žák, většinou se ani neobtěžuju to číst, nemá to smysl. A když to občas přece zkusím, jen se v tom názoru utvrzuji…

    Liborekk

    Tak taková práce by se mi taky líbila. 🙂 Sám se zrovna po nějaké nové práci dívám. Problém je, že tady u nás není nabídka pracovních míst zrovna velká. Zrovna před pár dny jsem ale koukal na https://www.hitprace.cz/ a dost mě tam jedno místo zaujalo, tak tam asi zkusím poslat životopis a uvidíme.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist