koubek-motoriste-jsme-vetsina.jpg

Koubek: Motoristé, jsme většina!

dopravní předpisy v čr

Všude se teď píše o jarní auto*matí cyklojízdě. Ne, že bych za každou cenu musel jít s hlavním proudem, ale přece jen je to téma, které si zmínku zaslouží.

Diskuze

41 komentářů

    Subaru4ever

    Doporučil bych pane Koubku nosit pár týdnů neprůstřelnou vestu, Berettu, paralizér a ideálně sedlat pancéřované XJ Sentinel :-/ …..

    Ať se všichni ventilci odstěhují do Berlína nebo Vídně! To jsou města hornatostí a šíří ulic jako stvořená pro všudypřítomné široké cyklostezky. Nám holt Prahu Karel IV navrhnul tak, že v ní vedle sebe auta a kola jezdit nemůžou, protože jsou ulice úzké. Takže buď nebudou jezdit auta, nebo nebudou jezdit kola, nebo se zboří domy, aby se rozšířily ulice. Žádné jiné řešení neexistuje, kor. nějaký kompromis mezi těmi 3mi uvedenými 🙁

    Pavel Vladimír

    Vážený pane Koubku, až budete příště psát text, který bude mít přesah k udržitelnosti a životnímu prostředí, tak si nejdřív řádně protřepejte svojí hlavu, třeba se vám v ní vylíhne nějaká objektivnější myšlenka. Autům patří Praha více než 360 dní v roce, a vy se pozastavujete nad několika hodinami? S přáním dalšího příjemného letu PV

    Ondra

    Hele ty cyklobuzno, víš pro koho byla magistrála postavěná? Pro auta a ne pro nějaký přiblblý kolo. Jen tak ze srandy bych pro Vás na tý magistrále postavil cyklopruh a velice by mě zajímalo, kolik by tam za hodinu projelo cyklobuzen! Ale jo prudit by Vám šlo, ale znalost dopravních předpisů ani náhodou…

    Ondra

    Hele ty cyklobuzno, víš pro koho byla magistrála postavěná? Pro auta a ne pro nějaký přiblblý kolo. Jen tak ze srandy bych pro Vás na tý magistrále postavil cyklopruh a velice by mě zajímalo, kolik by tam za hodinu projelo cyklobuzen! Ale jo prudit by Vám šlo, ale znalost dopravních předpisů ani náhodou…

    Petr M

    Zdravím,
    to téma mne zajímá, už proto, že jsem jeden z těch obchodníků, mající prodejnu v centru města (15 000 obyvatel), kde byl zakázán vjezd na náměstí na velké parkoviště. Dnes skutečně nás obchodníků ubylo, některé objekty jsou uzavřeny a chátrají, jiné slouží k provozování haren a barů a jsou tak zdrojem nepořádku, poklesem kultury a estetiky města a zdrojem drobné a méně drobné kriminality. Na nákup si dojede každý, samozřejmě autem, na periferii. V našem případě zákaz aut do centra znamenal jednoznačný úpadek města. Na náměstí zvratky, zápach moče, rozbité sklo a individua, potácející se z místních heren překvapeni denním světlem. Zatímco na periferii kvete perverzní konzum nadnárodních společností.
    Nějak jsem se rozepsal…Vlastně jsem se v odpovědi chtěl zeptat, co jste chtěl vlastně zdělit? Nějak jsem to vůbec nepochopil….

    M!

    Aaa potrefená husa se vždycky ozve! 🙂

    Silnice jsou pro auta, pro kola jsou cyklostezky, tak proto se pozastavuje a celkem právem.

    Audis

    o jaké se jedná město????? Na podobné tema jsem viděl v poslední době důkazy pro České Budějovice a Ostravu. A Strakonice se v toto stávají v současné době myslím.

    Gale

    Nevážený demagogu!
    Za prvé, Praha \“patří\“ nikoli autům, autobusům, tramvajím či kolům, ale těm jednotlivým a zcela konkrétním lidem kteří je užívají jako dopravní prostředek. Kdo jste, že chcete zpochybňovat jejich volbu a radit jim co je pro ně \“lepší\“?
    Za druhé, pokud by si kolující jedinci chtěli uspořádat happening na místech kam se za obvyklého provozu nedostanou, dá se to chápat a nic proti tomu pokud by si zvolili čas a formu co nejméně obtěžující ostatní. Např. to slavné \“město jinak\“ vloni na podzim během víkendu. Pokud však zvolí formu co nejvíce obtěžující a škodící, což jízda po magistrále v odpolední špičce pracovního dne bezesporu je, nemůže s nimi souhlasit nebo je podporovat nikdo kdo není stejně bezohledný kretén jako oni. Nejsmutnější na tom je, že na podobný aktivismus nelze odpovídat slušně 🙁

    chudý motorista

    Pane Koubek, musím říct, že zčásti máte pravdu. Pokud se jedná o globální oteplování, tak pokud vím, už je prokázáno, že auta na nadměrné množství CO2 v atmosféře má minimální vliv. Dokonce i automobilky dělají co můžou, aby jejich auta měla co nejmenší emise. A dokonce je i lituju, protože Evropská Unie si z nich dělá dojnou krávu na peníze, což je dle mého názoru nefér. Ale je pravda, že na některých místech, kde se dá dopravit bez problému na kolech, tak jedou radši pohodlně autem. Aby nakonec to nedopadlo tak, že díky neustálému růstu ceny ropy jsme nebyly nuceny jezdit všichni na kolech. 🙂

    Petr M

    Jsou to Rokycany. Když jsem chodil do základní školy, neexistovala dálnice z Prahy na Plzeň. Veškerá doprava, které v tomhle směru jezdí dnes po dálnici, tenkrát projížděla přes náměstí v Rokycanech. Dopravu v počátku osmdesátých let samozřejmě nelze srovnávat s dneškem, ale přece…Hlavní tah vedl přímo před naší školou, která sousedila s náměstím. Když jsem opouštěl jako dítě školu, mezi projíždějícími kamiony a dveřmi budovy byl jen chodník s klasickým červenobílým zábradlím.

    PV

    Stavjeli jí pro tebe. Zatřepej si 🙂

    Doktor.

    Ondro,co to má znamenat? Taková sprostost a buranství. Každý má na to právo, ale Ty toho zneužíváš. Jednou na to dojedeš a přeji Ti, aby to bylo brzo.

    vzteklej pes

    Jasně, všichni budeme na okraji prahy dobrovolně přesedat na kola. A kam dáme tašku s nářadím, notebook, dítě v sedačce a nákup? Na hlavu jako africkej domorodec? Kolo je volnočasová aktivita a jako taková patří mimo město – stejně jako supersport nebo letadlo. O.K., kdo chce jezdit po městě na kole a srát všechny – od chodců po autaře, ať se chová slušně a neotravuje ostatním život. Neplatí daně a nemusí mít papíry, tak ať stáhne ocas.

    lojza

    Je určitě ohleduplné ke spoluobčanům, jezdit bez emisí a hluku. Ale jezdit po Praze na kole přesto nehodlám, rád bych se dožil, až vnoučata odmaturují. Nicméně, po našem třítisícovém městečku se jezdit bát nemusím. Má to ale háček. Nemůžu stát. Tedy, nemůžu nechat kolo před krámem. Už jsem takhle o dvě herky přišel a tak tam raději jezdím na motorce. Ta se přeci jenom krade blběji. Mám z toho hluku a čoudu sice provinilý pocit, ale kde mám pořád brát na nový kola. Před 30 lety se takhle nekradlo.

    honza

    Honza Koubek má podle mě pravdu, je to šikana nátlakové (a velmi malé) skupiny lidí, a výsledky už v Praze odnášíme, vidím nesmyslně zúžené ulice s pruhem pro kola, v kterém nikdo není a nebude. Nebude tam proto, že půl roku je hnusně a všechny cesty kromě podél řeky vedou do kopce. Ale ty pruhy vytvoří pekelný zácpy. Já taky nechápu, proč majitel auta, který platí a platí do státní (a teď už i městské kasy) je pořád za škodnou. Ale sedí to s ekoteroristickou doktrínou, a úředníci se nikdy moc neobtěžovali myslet, tak čemu se divit. Bude hůř, kupte si osmiválce, dokud je čas! 🙂

    roseti

    Drazí přátelé, Vážený pane Koubku,
    co jste napsal je z prominutím \“kravina\“. nejsem zastánce ani jedné skupiny, naopak prosazuji obě skupiny. Autem se jezdit musí. V dnešní době je to již nedílnou součástí života. Jenže zřejmě jste nikdy nebyl v cyklisticky vyspělých zemích a městech. Jeďte se podívat do Amsterdamu, Kodaně, prakticky do jakéhokoliv města v Nizozemí nebo Dánsku. Nezmiňuji Paříž, protože tam byl zásadní blok proti autům na úkor cyklistů. Ale i tam to nakonec funguje… . Cyklojízdy (přestože jsem se nikdy neúčastnil a ani to nechystám) nemají za úkol blokovat do pravu a dokazovat, kdo je na silnici silnější (jak v článku píšete). Ono to má celé úplně jiné poslání. V cyklisticky vyspělých městech je vysoké procento cest na kole za účelem dostat se do práce. Nevím přesně, ale v Amsterdamu je to 20-30 % cest. To znamená cst, kdy si člověk vybere kolo auto nebo MHD. 30% je velice přesvědčivé číslo. U nás v republice je to zatím přibližně 1,5-2% pro srovnání (opět to nevím přesně). Takže smysl cyklojízd je ten, aby se cyklistika i u nás dostala do povědomí mezi lidi a aby se lidi zodpovědní za budování infrastruktury zabývali touhou lidí jet do práce na kole. u nás se tento trend teprve rozvíjí. Ale kde není infrastruktura, tam nejsou cyklisti. Kde není tolerance ze strany řidičů, tam také nejsou cyklisti. Nebo jsou ale zmlácení nebo přejetí. Toto je smyslem cyklojízd. Až příště pojedete na zadní sedačce vyhřátého Jaguaru, zkuste se nad touto tolerancí zamyslet. Zkuste se vžít do role menšiny, která nemá tolik příležitosti, jako většina a chce se prosadit. Navíc tato menšina nikomu neubližuje. Nemyslím si, že tím, že přesedne dalších deset procent lidí na kola znížíme ozonové díry a množství CO2. Ale ubyde hluk, prach, snad se zmenší smrduté kolony poposkakujících aut. Mimochodem nedostatečná infrastruktura nutí jezdit cyklisty po normálních komunikacích, kde mohou znepříjemnit objíždení takového cyklisty. Pomožte prosadit pro cyklisty změny v zákonech, podporujte vznik infrastruktury a cyklisté budou mít kde jezdit a nebudou Vás tolik otravovat.

    honza

    proboha, vy ste to nečetl, ne? 🙁 jak můžete srovnávat prahu a Amsterdam? Byl ste tam? Ale škoda slov, až vám zakážou jezdit autem domů, třeba se proberete….

    Pete

    Jelikož jsem strávil 5 let v různých městech v Holandsku, musím se k tomuto vyjádřit. Srovnávate nesrovnatelné a to ze 2 důvodu.

    1)Holandsko je jedna velka placka. Tj. vždy bylo tak trochu předurčeno k větší intenzitě využivání kol.

    2)Díky absencí kopců bylov infrastruktůře měst už od pradávna myšleno na kola a Holandsko je takjedná velká síť cyklostezek, které ovšem skoro neomezují(!) auta. A to jak ve městě, tak na nejzapadlejších dírách. Cyklostezky jsou vždy červené barvy,vedou většinou paralelně podél cest, odděleny od silnice pro auta pruhem trávy,chodníkem,ve městě případně bariérkami.A sem tam je ve městě prostě jenom cca 1m z každé strany silnice obarvený na červeno a je tedy cyklostezkou. U posledního typu cyklostezky tak vzniká jedinné \“omezení\“ řidiču aut a to, že při odbočování vpravo je třeba dávat pozor, aby člověk nesejmul cyklistu. A pak se s cyklistou mužete střetnout ještě na kruhovém objezdu, protože cyklostezka vlastě dokola obepíná kruháč a znova je třeba dávát pozor na cyklisty, kteří maji na kruháči přednost.

    Tento systém cyklostezek je velmi propracovaný, řidiče aut zásadně neomezuje a navíc kde jsou cyklostezky odděleny od silnice, tam mají cyklisté zákaz na silnice pro auta vůbec vjíždět.

    Srovnávat předražené cyklostezky u nás, vedoucí od nikud nikam s propracovaným systémem v Holansku je myslím mimo mísu.

    JoBa

    Hele, kluci, co kdybychom vzali o nejakem vikendu nase auta a v ramci happeningu bychom je protahli treba po cyklostezce ze zbraslavi do podoli… Pak argumentovat, ze nas tam projelo stejne, tak at nam otevrou pesi lavky a cyklostezky k pouziti? 🙂

    (Nez me tu ukrizujete, jezdim autem i na kole, oboji mam rad, ale auto vyuzivam i jako transportni prostredek, kdy potrebuju sebe, nekoho nebo neco dostat nekam dal a nechci podstoupit muka hromadne dopravy. Samozrejme nemyslim, ze by se mely zavirat cyklostezky, ani mi nevadi, kdyz se za moje penize nekde vybuduje hezka cyklostezka, ale zuzovat kvuli tomu magistralu? To je moc, kdyz je to uz takhle kazdou chvili ucpany nebo plny…sice jenom bych rad, aby se za ty penize udelalo neco, co mi udela radost. K cemuz moznost projet se po smradlave magistrale, kde bude stat kolona aut a dychat to, co auta vypousti, kdyz se dopravuji supposedly \“zdravym zpusobem\“, rozhodne nepatri…)

    roseti

    no právě, že jsem tam byl, tak vím, jak to tam vypadá. nechci příliš srovnávat Prahu a Amsterdam, protože z hlediska terénu jsou to zcela rozdílná města. Ale cyklisická doprava ve městě zasahuje do silnic daleko méně, než je tomu u nás. Tam vedou trasy po chodnících, cyklistických komunikacích mimo silnice a tam, kde je to nutné vést po silnici, je úzký proužek pro cyklisty a jinak je v ulicůch normáloně jízdní pruh ,parkovací pruh, prostě klasika potřebná pro auta. V Amsterdamu na to nešli tak, Jako v Paříži, kdy starosta vyhlásil válku autům na úkor cyklistů tím, že sebral v cenru parkovací plochy autům, zakázal vjezd, na volná místa nainstaloval stojany a půjčovny kol. V Paříži to zasáhlo auta hodně. V Amsterdamu ne. A to si přeji ,aby bylo i u nás. Je mi líto, ale auto není jediný způsob, jak se pohybovat po centru města. Na takové návaly města nebyla vystavěná…

    ano naprostý souhlas. přesně takto to v holandsku vypadá. Minmální omezení automobilové dopravy, jediné co musí dodržovat je ztráta přednosti vyznačená bílímy trojůhelníčky na křižujících se komunikacích a dále nesejmout cklistu při odbočování vpravo. Jediná věc se kterou s Vámi nesouhlasím je ta, že holandsko bylo předurčeno k jízdě na kole a bylo tak i stavěno. Není tomu tak. Provoz, který známe v Amsterdamu dnes, vznikl prakticky z dnešních podmínek u nás během deseti až patnácti lety. Dříve lidé nejezdili na kole příliš často z důvodu chybějící infrastruktury. Starosta ale řekl, že se infrastrukturu vybuduje, investovalo se hodně peněz do předělání chodníků, vyznačení dopravního značení, červené podbarvení stezek a hurá. Když cyklisti zjistili, že mají kde jezdit a že se nemusí bát (pozor to je důležité… NEMUSEJÍ SE BÁT), tak vyrazili na kola a zjistili, že to je velice rychlé a pohodlné. Dnes se jezdí v Holandsku bez helmy, lidé odepisují na kole na SMS zprávy, poslouchají hudbu, protože jsou na stezce bezstarostní – nikdo je neohrožuje. U nás si nedokážu představit vyrazit bez toho kousku polystyrenu, co cyklistům chrání hlavu do města a pustit si do sluchátek hudbu je absolutní sebevražda. Vyndat z kapsy mobil, jednou rukou řídit a druhou psát zprávu znamená konec pod koly náklaďáku, protože buď najedu do kanálu nebo na kočičí hlavy a jsem na zemi. U nás chybí infrastruktura. To je celý problém. Cyklostezka odnikud nikam je častý jev a to je právě ten problém..

    vzteklej pes

    Jak tady zase pláčou cyklofašouni… Aktivistickej cyklista je jen krypl, kterej se nezmůže na vlastní auto. A protože ho ostatním závidí, tak jim ho i nepřeje a chce, aby ho neměli a nesměli používat, když ho nemá ani on. Nejvíc mě sere, jak města žerou vejblitky těchhle profesionálních aktivistů. Postřílet a pověsit. Až začnou cyklisti platit silniční daň, silniční známky, registrační poplatky a spotřební daň na šlapky a pumpičky, tak ať pak přijdou diskutovat, že maj stejný práva na silnice jako auta a motorky.

    Jan

    jezkove voci vy ste lolo. mam auto a mam bicykel. podotykam obe relativne nove a obe som kupoval nove, takze ziadny bazarista 😉 Zijem v Brne a podobne jazdy podporujem, pretoze mne osobne vadi, ze v 90& aut co jazdia v meste sedi jeden clovek. platenie dane je volovina – ziadny sukromnik neplati cestnu dan, to by aj clovek Vasej mizivej inteligencnej urovne mohol vediet. Cyklista plati DPH pri nakupe bicykla a DPH z potravin z ktorych ziskava energiu. Spotrebuje ani nie stvrtinu priestoru aku v meste potrebuje auto. Ak pre vas je vrchol motoristickeho zazitku jazdenie po meste, tak vam nezavidim, skor vas lutujem. Cyklisti maju rovnake prava a povinnosti ako auta a motorky, ono by to chcelo citat vyhlasku. Mimochodom, to ze si cyklista psoukne po nejakej te miske fazule sa zrejme nevyrovna emisiam vsetkeho druhu z ropy a preto ta spotrebna dan na paliva 😉

    Jan Zeman

    Vaše vulgární projevy mne jakožto cyklistu uráží. Mám auto i bycikl a využívám obojí dle potřeby a podmínek…

    Jan Zeman

    Z vlastní zkušenosti mohu říci, že cyklisté jsou v provozu značně znevýhodněni ačkoli se jedná o způsob dopravy, který je do města přímo předurčen, jelikož nevyžaduje tolik prostoru pro parkování, nevypouští emise do ovzduší a pohyb je samozřejmě zdraví prospěšný (i když za situace že člověk objíždí kolonu kouřících aut nebo ji má ještě prokličkovat už ne tolik).
    Jsem rád, že se začínají objevovat pruhy pro cyklisty a pevně věřím, že v krátkém čase dospějeme do fáze, kdy se cyklodoprava začne řešit komplexně a systematicky.
    Dost mne také potěšilo zjištění, že ráno se na kole dostanu do práce o třetinu(!) rychleji než autem. A to po cestě nemám(!) jedinou cyklostezku.
    Na druhou stranu má i své nevýhody pro člověka, který převáží nářadí, či materiál. Tomu ale nikdo nebrání jet autem. Zde se spíše jedná o situace, kdy si značné množství lidí zvolí na cestu do zaměstnání apod. auto a jedou v něm sami. Pochopím to, pokud je to člověk, který má problémy s pohyblivostí, nebo pokud něco převáží a třeba také před víkendem, když potom rovnou odjíždí pryč. Akceptovat se to dá také v situaci, že je to člověk, který dojíždí z větší dálky.
    Z toho vyplývá, že oba způsoby mají svá pro a proti.
    PS: Pro rejpaly ještě jedna zajímavost na závěr. Loni jsem v Praze viděl cyklospeciál vyrobený k přepravě nákladu, který se běžně v centru používá k zásobování.

    Jan Zeman

    Podle toho, co píšete, bych Vás tipoval na člověka, co i \“za roh\“ do večerky jede autem.

    Do roku 1989 bylo kolo považováno za běžný dopravní prostředek pro dopravu do zaměstnání, stejně jako hromadná doprava. Do té doby totiž nebylo běžné, že by bylo skoro v každé domácnosti auto a někde i více.
    Od té doby vlastní stále více lidí automobily a s tím samozřejmě stoupá i hustota provozu a vše co s tím souvisí.
    Díky výše uvedenému se však zkomplikovaly podmínky pro všechny ty co na kole do práce jezdí a jezdily (pro ty co nepochopí, podmínky jim cestu do práce na tolik zkomplikovaly, že nemohou ač těmto lidem cyklistika vyhovuje). A akce jako jsou cyklojízdy nejsou dělány proto, aby naštvaly okolí, ale aby upozornily na to, že jsou zde i lidé, kteří chtějí do práce zvolit jiný dopravní prostředek než automobil a neni jich málo.

    Gale

    Touha jet do práce na kole příslušnou infrastrukturu nezaplatí. Jasně že finanční měřítko není ani zdaleka ideální, ale dokud jsou komunikace využívané platícími účastníky provozu v takovém stavu jaký všichni dobře známe, požadovat po nich (těch platících) financování své speciální infrastruktury je dost nehorázné.
    Mimochodem, netušíte někdo co nutí cyklisty jezdit po normálních komunikacích vedle kterých vede cyklostezka (v Praze např. Podolské nábřeží, Modřanská, Strakonická…)??

    roseti

    Když u nás ve firmě nastupoval nový viceprezident, tak jsem mu dával novou A6 v plný palbě. Jeho jedinej vážnej dotaz bylo, zda ji může nechat stát v garáži, jestli mu ji nikdo neukradne, protože bude jezdit do práce na kole. A skutečně, když je jen trošku hezky, tak na tom kole jezdí. Je to snad o tom, že ten člověk nemá auto?….

    A je snad cykloaktivistou za města bez aut?

    rovnake prava a povinnosti … skutečně cyklisté potřebují osvědčení znalostí pravidel i praktického ovládání kola? Skutečně musí být cyklisté v provozu neustále označeni tak aby je bylo možné jednoznačně identifikovat? Skutečně musí cyklisté platit povinné pojištění i když jim kolo visí ve sklepě? Skutečně cyklisté pravidelně podstupují kontroly technické způsobilosti? Skutečně cyklísté platí spotřební daň z minerálních olejů (která je ve vztahu k infrastruktuře vedle silniční daně, dálničních známek a mýtného jediná relevantní, DPH do toho vůbec netahejte)?

    Mysel

    Pocet ucastniku cyklojizdy byl priblizne 1300ks. Automati medialni masaz o udajnych 6000 kusech cyklistu a cyklofasistu je nesmyslna.

    nie osvedcenie nepotrebuju, ale ak sposobia neznalostou alebo nedodrziavanim predpisov (vyhlasky o pozemnych komunikaciach) nesu zodpovedonost v obciansko-pravnom konani. Preco by mali cyklisti platit dan z olejov? platia ju majitelia aut s pohonom na LPG? elektromobilov? To maju ti cyklisti ten benzin pit alebo ako si to predstavujete? Ide spotrebna dan priamo na cestnu infra? ja mam pocit ze ide priamo do rozpoctu 🙂 STK ciste technicky podstupovat s autom nemusite, ak nie ste socka a kazde 3,98 roka si kupite nove auto a to stare date nejakemu nervakovi, ktoreho motoristickym snom je prehnat to na plny kotel po prazskej magistrale

    ad spotřební daň – ano, její (bohužel) část jde mimo státní rozpočet přímo na infrastrukturu, viz. http://www.penize.cz/80318-co-jsou-spotrebni-dane nebo http://www.sfdi.cz/CZ/
    STK musí řidič podstoupit i s novým autem, pokud ho k tomu policajt vyzve, nehledě na to, že předepsané postupy testování nového auta pro výrobce (které pochopitelně platí zákazník v ceně nového auta) výrazně přesahují rozsah řádné TK – což novým kolům také jaksi schází…

    iFos

    Ale vždyť jim nikdo nebrání zvolit jiný dopravní prostředek než automobil, problém nastává až ve chvíli, kdy tu svoji volbu chtějí násilím vnutit všem ostatním, což tihle cykloteroristi z Auto*Matu dělají 🙁

    Tak nech idú

    Keď je to v tých krajinách/mestách také skvelé, tak nech si tam cyklisti odídu. Jo aha, to by už nemali zadarmo z cudzích peňazí, to by museli aj niečo reálne urobiť. V Prahe stačí byť dostatočne hlučný a peniažky sa sypú.

    A infraštruktúra? No tak nech si ju tí cyklisti zaplatia zo svojich vlastných peňazí! To sa hneď uvidí tá \“túžba chodiť do práce na bicykli\“.

    roseti

    No tak to možná tuším, proč jezdí po normální komunikaci. Je to otázka přednosti v jízdě. Stezka pro cyklisty vedená podél silnice nutí cyklistu sesedat z kola na přechodech pro chodce (stejně to nedělají), ale zároveň ztrácí přednost před autem jedoucí po křižované silnici. Pokud jede cyklista s normálním provozem po silnici, pak má přednost v jízdě před auty vyjíždějícími z vedlejší komunikace. Druhý důvod je neustálé přejíždění obrubníků, mnohdy neudržovaný zvrásněný povrch chodníku oprati hladkému povrchu na silnici… Co se týče placení za jízdu po pozemní komunikaci, tak se všichni výrazně pletete. Silniční daň slouží sice pro stavbu a údržbu pozemních komunikací. K pozemní komunikaci však patří její přidružený prostor, tudíž i stezka pro cyklisty vedoucí v tomto prostoru. A ta je mnohem dražší než namalování piktogramu na silnici….

    roseti

    přečíst můj příspěvek výše – otázka financí

    roseti

    není. jen to demonstruje to, že ačkoliv má auto hodně přes mega a půl drahé, tak ho to nevzrušuje a sedna radši na kolo. jízda na kole není jen pro socky, jak píše autor příspěvku

    roseti

    Nové kolo musí mít atest. to je srovnatelné

    Skoto

    Ohledně propagandy CO2 a podobných věcí musím souhlasit s panem Koubkem.Vysvětlím proč.Bydlím cca.20km od již pomněrně málo průmyslové Ostravy.Před 20 lety v Ostravě fungovaly šachty,vysoké pece,slévárny,ocelárny,koksovny.No prostě všechny fabriky,které vypouští (vypouštěly!!!) neskutečné množství vzduchového bince.A na cestách jste potkali v maximální míře Škodu Favorit s jednocestným katalizátorem,Žigulíky,Trabanty a jak se patří slušně přetížené Tatry 815 a podobné nákladní autíčka. A dnes? 50 procent těžkého průmyslu na Ostravsku už není v provozu.A když je,tak nějaký ten pátek se neobejde bez odsiřovacích jednotek,obřích prachových filtrů,ČOV a podobně.A na cestě potkáte auta,nad kterými bádali při vývoji ekologičtí aktivisté,aby náhodou nepřšel gram CO2 na zmar.Ano provoz je silnější,ale provoz aut je mnohonásobně ekologičtější,než před lety! Tak furt nechápu tu snahu o všehozelenění na úkor vyvíjení náročných nových technologijí,které jak se za čas příjde nejsou vůbec eko.

    punmpičkář

    Hmm dneska jsem měl volnější den tak jsem si objel zařizování na kole, na benzíně si koupil čokoládu a vodu místo béňa, zastavil se u řeky, projel se fakt příjemnejma částma cyklostezky, potkal kamaráda a chvilku klábosil (to se v autě neděje) a bylo mi fajn. Byl jsem rád, že dneska krom návštevy veteriny ze psem cca 2km nemusim jezdit autem ( jezdím autem rád, ale musim to střídat). Nevidim na ježdění na kole nic špatnýho, pokud je cyklista dostatečně oddělenej od aut, tak je to i v podstatě velmi bezpečný. Dneska jsem si dal v Praze 40km a to už je tak vzdálenost na skútra než na kolo, ale sem tam mně to prostě baví. Bydlet blíž centru města tak jezdim víc.
    Ps: Zajimalo by mně co znamená termín cyklofašista:). Pokud se podobají svým chodicím a pivo pijícím bratrům tak je poznám, ale žádnýho takovýho jsem ještě v Praze na kole neviděl.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist