​Koubek: Jak se volí Auto Roku (a proč Rapid nevyhraje)

14 fotografiíŠkoda

Pro mnohé lidi je zřejmě nepředstavitelnou záhadou, jak může Škoda Rapid chybět mezi finalisty letošní ankety Auto Roku. A není to jediná záhada...

Diskuze

19 komentářů

    neodborník

    Proč se tím Rapidem pořád tak zabýváte, když vás to obyčejné auto vůbec, ale vůbec nezajímá (nemáte nic jiného na práci?)? Není to úplně jedno, kdo bude \“autem roku\“ ?

    spooon

    i když je to absolutně nezajímavé auto, tak v Čechách to bude hit tak jako tak. A co si budem povídat, v mnoha ryze českých automediích vyhraje všechny testy, i kdyby jen kvůli škrabce na led pod víčkem nádrže, protože to zaručeně žádný konkurent nemá 🙂
    Ale taky sem pro, ať se tu tak často nevyskytuje, o tom přece autoweb nebyl, není a doufám ani nebude.

    XXX

    Jo Škodovka je holt pro některé u nás ikona, stejně jako je Golf etalon a podobný kecy :D. Tvrdit že je golf příliš dokonalý to je snad vtip, ale co by ne, k něčemu se holt většina lidí upnout musí a ten Golf zabírá.

    Franta

    Uznávám, že Rapid není nijak mimořádné auto,ale na druhou stranu musím jasně napsat,že to auto nemá slabiny a pro běžné rodiny bude vyhovovat. Což vůbec není špatné! Je totiž mnohem mnohem těžší udělat dobré auto třídy Rapid, než nějaký supersport.
    Na druhou stranu nevím, v čem je Váše oblíbené BMW nové a inovativní? Vždyť se od předchozích modelů v ničem mnoho neliší! Ano, možná trochu jiné ledviny, možná trošičku jiný průběh točivého momentu, snad i jiná navigace. Ale toto BMW vídám na cestách už léta. Abychom si rozumněli, považuji BMW řady 3 za dobré auto.Ale opravdu v něm nevidím nic vyjímečného a nového.

    Franta

    Uznávám, že Rapid není nijak mimořádné auto,ale na druhou stranu musím jasně napsat,že to auto nemá slabiny a pro běžné rodiny bude vyhovovat. Což vůbec není špatné! Je totiž mnohem mnohem těžší udělat dobré auto třídy Rapid, než nějaký supersport.
    Na druhou stranu nevím, v čem je Váše oblíbené BMW nové a inovativní? Vždyť se od předchozích modelů v ničem mnoho neliší! Ano, možná trochu jiné ledviny, možná trošičku jiný průběh točivého momentu, snad i jiná navigace. Ale toto BMW vídám na cestách už léta. Abychom si rozumněli, považuji BMW řady 3 za dobré auto.Ale opravdu v něm nevidím nic vyjímečného a nového.

    Fred Kekellwood

    Musím říci že s tím názorem ohledně výjimečnosti oněch vybraných vozů nemohu moc souhlasit, třeba onen Mercedes A, jak to tak chápu ten je výjimečný jen z pohledu portfolia oné automobilky (první skutečný hatchback od Mercedesu) ale z hlediska řidičů? Nemyslím si že by šlo o nějaký unikát.

    Zkrátka a jednoduše, stejným stylem o kterém pan Koubek píše by šlo něco \“vyjímečného\“ najít snad na každém voze (i na Rapidu nebo třeba na Dacii Logan a podobných vozech) a přijde mi tedy dost zvláštní pokud na podobných principech skutečně redaktoři vybírají ona vozidla.

    Dle mého by se mělo vybírat spíše podle toho jaký dopad ten vůz bude mít na potencionální řidiče, a věřte mi že fakt že Ačko od Mercedesu je první hatchback od té firmy mi výběr vozu (když budu volit třeba mezi ním a jiným konkurenčním vozem) nijak neusnadní.

    Fred Kekellwood

    Jinak u Rapidu by se třeba dala vyzdvihnout jeho velká prostornost, fakt že je to první automobil Škodovky s novým designem nebo třeba to že díky němu se Škoda Octavia posunula o třídu výše (tedy bude mít dopad na Octavii).:)

    Kuban

    Nemá slabiny? …. spíše je jen nechceš vidět. 😉

    johan

    ty si roadny bulo. Urobit supersport je jednoduche? To si potom v ziadnom supersporte nesedel sefko. Urobit rapida je prave jednoduche. Zoberiem uz existujuce diely a zlepim z nich auto. Laktovu opierku zoberiem zo skladu kde mi stoja uz od 96teho, dozadu hodim obycajnu torznu napravu a aby sa nepovedalo, dam tam skrabku na lad.

    Franta

    Neříkám, že udělat supersport je jednoduché. Říkám jen,že je to jednodušší, než udělat velmi dobré auto třídy Rapid.
    Jestli jsem seděl, nebo neseděl v supersportu neřeš,to je zbytečné. Ale mohu ti říct, že by ses divil,jaké opěrky ale i jiné díly (vypínače,budíky a jiné komponenty) používají supersporty pro zlevnění výroby!
    Jestli si myslíš,že zkonstruovat Rapida je jen o tom, že se pod víčko dá škrabka na led,tak se mýlíš. Jako zaměstnanec subdodavatele mohu navštívit některé výrobce automobilů a vidím kolik desítek lidí řeší konstrukci nových automobilů. Jsou to opravdu schopní inženýři a \“makaj a makaj\“! A pochopitelně také ekonomové kteří – bohužel – \“škrtaj a škrtaj\“. Ikdyž se mnou nemusíte souhlasit, považuji Rapid opravdu za velmi dobré auto. Podotýkám, že nejezdím Škodou Rapid, ani Octavií ani Superbem. A abych se vyhnul tvým útokům tedy ani Fábií.

    Michal

    Ale, ale, ale. U Golfu se evoluce toho auta cení a je to jeden z důvodů proč si ho lidi kupují a u BMW by to mělo být jinak? Bez urážky, to co tvrdíte je trochu pokrytecké. Proč by na nové 3 měla automobilka něco výrazně měnit, když se prodává dobře? Podívejte se třeba na Civic. 8g jezdilo a jezdí spousta, ale 9g? To prostě z hlediska designu Japonci přehnali a nevím jak si s prodeji stojí v Evropě, ale u nás jsem 9g viděl minimum. Tolik k tomu, proč mohou být \“revoluční\“ změny modelu, který se v minulé generaci prodával tak dobře spíš na škodu. K Rapidu se vyjádřím asi tolik, že to auto skutečně ničím nevyniká, to je jako kdybyýběru zařadil Oct. I., už mně to auto opravdu přestává bavit, v kontextu konkurence určitě špatné nebude, ale proč by sakra muselo být v každé anketě?

    Michal

    Nikdo tu snad neříká, že by se ve vývoji či výrobě běžných aut někdo flákal, ale proč je podle vás zkonstruování supersportu lehčí? Protože se nebude prodávat tak, jako ona běžná auta? Byl bych dalek mluvit o tom, co je těžší a co lehčí, ono totiž obojí může ve výsledku být těžké úplně stejně, akorát že asi budou jiní konstruktéři/designéři řešit jiné problémy. Vemte si třeba Lexus LFA. To auto vyvíjeli 9 – 10 let a začínali 3x od začátku. To vám připadá jednoduché? Mně teda ani náhodou.

    Michal

    Ale samozřejmě že má, chybí mu nějaká slušná atmosféra a není tak řidičsky zajímavý jako třeba Mazda 3, ale vy si myslíte, že tohle bude drtivá většina zákazníků řešit? Nebude. Navíc, výsledný mix vlastností má Golf opravdu dobrý, proto se prodává líp než konkurence. Já bych sice volil Mazdu, ale to že si někdo koupí Golf, naprosto chápu.

    Franta

    V mnohém s Vámi souhlasím!
    Při návrhu auta třídy Rapid je nutné splnit mnoho legislativních předpisů a již to není vůbec jednoduché! Zároveň je potřeba, aby nový vůz neměl žádnou slabinu i v \“okrajových\“ věcech, které se u supersportů mnoho neřeší: výhled z vozu, klimatizace, odkládací prostory a zavazadlový prostor,ergonomie, flexibilita interiéru, ale i bezpečnost a mnohé další. Svede se to na \“sportovnost\“. Přitom když jsem si sedl do některých supersportů, divil jsem se, jak jsou některé detaily \“odfláknuté\“. jistě že si nikdo nekoupí Lamborghini, aby stěhoval nábytek od Ikei. proto si myslím, že je mnohem jednodušší vyrobit supersport.
    Právě supersporty se často konstuují z \“regálu\“:
    motor třeba Mercedes AMG,brzdy karbon Brembo,… a už to jede. Jistě že se dá tímto postupem najít vhodné dodavatele motorů, převodovek, náprav, a na to potom dát více méně krásnou karoserii. Díky malým seriím bez nákladných homologací.
    Čest výrobcům, kteří supersporty vyvíjí poctivě a od základu. Není jich mnoho.

    Mysel

    Uz jste Rapidem jel? To auto ma zasadni(!) slabiny. Zejmena zadni naprava je opravdu tragedie, coz je na nasich rozbitych silnicich dost problem. Pro mene zkuseneho ridice to muze byt orisek i pri velmi opatrne jizde. reposilovane rizeni je neprijemne, ale to Vam v dobrem servise doladi. To jen ty nejvtipnejsi zalezitosti.
    Realne je Fabie 10x lepsi vuz, neni-li cilem ohromit sousedy, co maji Logana. :o)

    Honza Koubek, autotube.cz

    Věřte nebo ne, ačkoliv mám na práci i spousta dalších věcí, i Rapid je moje práce. To, že bych si ho osobně nikdy nekoupil ještě neznamená, že mě nezajímá. Vzhledem k jeho lokální důležitosti mě profesionálně zajímat musí. A hlavně zajímá lidi, takže o něm musím být informován a musím informovat dál. A kdo vyhraje titul Auto Roku jedno není – zaprvé jsem v porotě, takže mi to jedno být nemůže a zadruhé je to poměrně prestižní titul, od kterého se ten český lokální trh potom také trochu odvíjí.

    XXX

    Aha v porotě, je to nějakej rok co mi jeden z profesiénálů vyprávěl jak taková volba vypadá a mluvil hodně otevřeně. Nevěřil jsem do té doby že je o to o skutečné volbě z přesvědčení, ale poté co jsem se dozvěděl z první ruky jak to chodí musím prohlásit že jsem měl ještě hodně slabou představu 😀

    Honza Koubek, autotube.cz

    Možná kdybyste si ten článek přečetl pořádně, věděl byste nejen že jsem v porotě, ale i že se od minulého roku mnohé změnilo. Samozřejmě nemohu mluvit za všechny kolegy porotce, ale co se týče mě, je to skutečně volba z přesvědčení – jak píšu na konci článku, dám své body Toyotě GT86, protože je to podle mě nejdůležitější, nejvýraznější a nejlepší auto letošního výběru. Než začnete někoho obviňovat z podjatosti, trochu se zamyslete.

    XXX

    Právě proto že jsem si četl článek pořádně, zdůrazňuji, že je to nějakej rok.
    Rozhodně to taky neznamená že konkrétně vás z něčeho viním, ani se vám nesnažím něco podsouvat a pokud se něco změnilo doufám že k lepšímu.
    Dokonce souhlasím i s Vaší volbou auta ;), ale bohužel moje zkušenosti ze mě dělají skeptika co se obecně anket, soutěží a voleb kde se hlasuje dotýká. I s novináři mám určité zkušenosti, většinou negativní. Konkrétně Vaše testování a hodnocení aut sleduji a hodnotím ho kladně. což ovšem neznamená že když s něčím nesouhlasím že to nenapíšu, proto možná moje příspěvky někdy dokážou nadzvednout 😀

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist