Koubek: Jak se jezdí v Africe
dopravní předpisy v čr
Doufám, že mě nikdo neobviní z rasismu, když použiju ustálené rčení a řeknu, že na "černém kontinentě" jsem byl ve svých 36 letech poprvé.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
dopravní předpisy v čr
Doufám, že mě nikdo neobviní z rasismu, když použiju ustálené rčení a řeknu, že na "černém kontinentě" jsem byl ve svých 36 letech poprvé.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
někdy před osmi lety jsem měl možnost pobýt nějaký čas v číně a jejich systém dopravy byl velice podobný – až na to že místo velkých mikrobusů tam jezdily úplně malinkaté dodávky (Microvan – občas k vidění i u nás). Bylo skoro skoro až neuvěřitelné kolik lidí se do toho dokázalo naskládat – navíc cesta byla strašně levná (alespoň na naše poměry)
jen pro upřesnění: Jižní Afrika není součástí Britského společenství víc jak sto let od Bůrských válek. Řada dálnic a nových silnic byla postavena po pádu aparteidu před 16 lety. Za dobu co tam jezdím je vidět, jak se tam auta vylepšují, s tím jak příjmy lidí rostou (dost jsou vidět nová BMW, která se tam vyrábějí).Úplně to neplatí o taxících, jízda v Mercedesu piáno, či 30 let staré Toyotě, asi s původními tlumiči i brzdami, je vždy zážitkem.
JAR není součástí Britského společenství padesát let ( vystoupila kvůli apartheidu), búrské války ( konkrétně druhá ) vedly naopak k jejímu ovládnutí Brity.
Což nic nemění na faktu že autor článku je vedlejaktajedle.
Davat dopravu v Johannesburgu jako jakýmkoliv způsobem následováníhofný příklad považuji přinejmenším za pošetilé… zkoušel jste se tím někam dostat?:D Není problém dostat se na centrální \“nádraží\“, kam víceméně všechny busíky směřují, je ovšem problém se z něj dostat kamkoli jinam.
1.) Není pravda, že busíky nemají pevnou trasu: sice jsou si ochotni trochu zajet, ale hlavní trasu dodržují.
2.) Většina řidičů nezná jiné trasy, tudíž Vám neni schopna sdělit, kde najdete bus, který jede tam kam chcete (mají stanoviště v ulicích kolem cca 4 bloků přilehlých k \“nádraží\“). Případně i pokud znáte adresu, moc Vám to nepomůže, neznjí ji oni.
3.) Je to trochu o hubu, jak nádraží, tak například průjezd Hillborrow nebo Booysens(taky vás tam můžou vysadit, přestože řeknou, že jedou jinam).
4.) Mimo širší centrum jste v pasti, bez detailní znalosti města se neobejdete a často tam nic nejezdí (v bohatších čtvrtích není koho vozit).
5.) budete jediný běloch na celém nádraží (a samozřejmě cizinec, místní do toho nesedne – ale uznávám že jsou trochu paranoidní). Konsekvence si domyslete.
Nene, bez vlastního auta jste v JNB (a potažmo v celem JARu dost v pasti). Mozna s vyjimkou Durbanu.