koubek-chteji-lide-opravdu-elektromobily.jpg

Koubek: Chtějí lidé opravdu elektromobily?

cena elektromobilu

V New Yorku právě probíhá autosalon a to mě naplňuje mnoha pocity.

Diskuze

11 komentářů

    honza

    vidím to úplně stejně, elektromobily nevytváří reálná poptávka, ale tlak eko-aktivistů, eko-teroristů, a eko-bůhvíčeho. A výsledek je tříválcový supersport, fuj. Zlatý Viper 🙂

    lojza

    Většinu lidí nezajímá na co, ale za kolik peněz jezdí a kolik času je to stojí. Kdyby to bylo efektivnější na krávě, tak budou jezdit na ní a cinkat zvoncema. Zatím je logistika orientována na spalovací motor a tak je on ten standard. Pokud dokážeme nahradit fosilní paliva levněji jiným palivem pro spalovací motor, než elektrickou energií a technologií pro elektromobily, může to tak i zůstat. V opačném případě si ekonomika najde jiný standard. Elektromobily to můžou, ale také nemusí být. 🙂

    riderhenry

    Nezapominejme, ze clanek je predevsim o sportovnich autech a srovnavat zminene BMW s Priusem, ktery je opravdu ciste dopravnim prostredekm, je trochu hloupost. Je to auto na zabavu a tudiz pri jeho vyberu ekonomika provozu nehraje takovou roli. Nemluve o tom, ze vetsina elektromobilu je nechutne draha s mizivou vidinou na navratnost investice.

    honza

    s tím souhlasím, ale tím spíš je vidět že tlak na používání elektromobilů je umělý

    Th0r

    To si nemyslím. Spíše tyhle stránky čte pár auto nadšenců, ale masa nestojí o žádný Viper, padesátiválec apod. Ta chce jezdit levně, někteří i ekologicky. I těch naštěstí přibývá. Když bude každý jezdit za 30l na 100km, tak za chvíli zhebnem. Jestli další energií bude plyn, elektro, vodík … kdo ví, ale ropa není budoucnost. A to sám mám 2.0, ale hybrid bych klidně bral. Kvůli ceně zatím ne. Nemám na něj.

    Honza Zapletal

    I ten Viper bude mít daleko k 30l na 100 v normálním provozu. A v konečném důsledku stejně spotřebuje míň paliva než průměrné auto, proti kterému bude mít minimální nájezd. Zákazníci si sami vyberou, co je pro ně dobré, nejsou k tomu potřeba limity CO2 a sankcionování čehokoliv, co nezapadá do nesmyslných tabulek. Je smutné jak se z přirozené věci jakou je 12 válec v luxusním autě, stala jakási zavrženíhodná forma odboje ze strany posledních méně servilních automobilek.

    Marty

    Je to přesně píšete. Nevím, jestli bohužel. Nejsem v otázce ekologie nijak erudovaný a nevim, co je pro planetu nejlepší. Mám jen rád svůj řadovej třílitrovej šestihrnek, kterej si zbaští 8-20 litrů stooktanu podle toho, jak mě se chce. Jenže ve svém okoli jsem široko daleko jedinej. Ano, spousta lidí se ještě dnes za e39 otočí – pořád je to pěkný auto. Spousta lidí dokonce uzná, že svezení v něm je pro ně nezapomenutelně nesrovnatelné s čimkoli, co je dnes obyčejnému smrtelníkovi dostupné. Ale to je vše. Nikdo z nich nejde a nekoupí si ho. Všichni si koupí octavii combi 1,9Tdi z důvodů naprosto jasných a pochopitelných. Nicméně tenhle článek je o sportovních autech a tam je mi upřímně líto každého válce, který padne vedle. Foukanej tříválec s elektromotorem, to je prostě strašný, ať je to moderní jak chce :o(

    mariov8

    Taky chci jezdit levně, jenže to v elektromobilech nejde. A že už se vyvíjejí nějakou, téměř stejnou, dobu jako vozidla se spalovacím motorem… prostě dokud to nebude levnější (HB nižší střední třídy stojí cca 350 000,-), nepojede stejně (rozuměj 130km/h na dálnici za finanční ekvivalent 6L nafty), nedojede stejně daleko (mně by stačilo mít jistý dojezd 500-600km, ale ten nafťák udělá 2x tolik 🙂 ) a nepůjde to doplnit energii pro další jízdu všude a do 5 min, tak je to pro mne nepoužitelné. A taky se rád svezu ale to chce mít více ovsa pro více koní, zbytek podmínek v podstatě zůstává. Pořád je to jako s těmi kolisty v zimě… 🙂

    vzteklej pes

    Chci jezdit levně. Proto jsem si koupil starý auto s šestiválcem a zplynoval ho. Náklady na pořízení mizivý, náklady na servis skoro žádný a jak tak počítám, tak až to za dva tři roky umře, tak včetně amortizace, paliva, servisu, gum a pojistění mě bude kilometr stát asi 4 koruny. Možná i míň. Proto nechci elektromobil, kterej by mě vyšel asi na čtyřnásobek. I nový auto by mě vyšlo na minimálně 10 – 12 korun.

    Trejsíč

    Možná se mnou pan redaktor nebude souhlasit, ale média slouží výrobcům. Jsou to jenom služky platícího (a nutno dodat že dobře) \“pána\“. aneb koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Prostě a jednoduše není vůbec důležité co lidé chtějí, protže to co chtějí určí prostě média a jejich prostřednictvím výrobci, kteří chtějí vydělat. Takže sečtenoa podtrženo, pokud budou vydělávat na leketromobilech více, než na obyčejných autech – budume jezdit v elektromobilech a média nás přesvědčí o tom, že to je ta jediná správná cesta! Lhostejno jakými rgumenty, zda to budou ekokecy, nebo řeč peněz v naší peněžence potažmo ceny pohonných hmot …

    Kuban

    jjj….. Tesla by se obracel v hrobě a zajisté i obrací, když čte takový kecy nevědomejch obětí globálního koncernu….

    Já elektromobil nechci dřív, dokud nebudu schopen ujet aspoň půl republiky bez strachování že mi dojde šťáva.

    Ale elektromobily vznikly už staletí na z5…. ovšem o tom bys musel něco vědět, zvláště když byly lepší jak benziňáky…. Co se s něma stalo??? hahahaha hahahah ha ha haaa… A né jenom 100 let zpátky, ale i let 20… Amerika a Japonsko…… Tak kde je problém??? O tom, že se hojně využívala svědčí, že se zájmem problém nebyl… takže mudrluj…

    já vím co se s nima stalo \“šrotovačka\“ a v některých případech i naprosté funglovky….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist