kottas-zvyseni-dalnicniho-limitu-na-150-km-h-se-nedockame-352x198.jpg

Kottás: Zvýšení dálničního limitu na 150 km/h se nedočkáme

dopravní předpisy v čr

Naděje na uvolnění šroubů silničního fašismu se rozplynula jako pára nad hrncem, 150 km/h na dálnicích jezdit nebudeme. Alespoň tedy ne legálně…

Diskuze

18 komentářů

    Milan

    To mluvíte o tom moderním úseku Vyškov-Kroměříž? úseku, kde jsou tak mizerná svodidla, že tam musela být snížena rychlost na 100 km/h? 😀 nicméně pominuli toto, tak i kdyby jste jel 150km/h, tak onen 35 kilometrový úsek ujedete za rovných 14 minut, pokud ho pojedete podle dnes platných limitů, bude to za nepředstavitelně vleklých a otravných 16,15 minuty. Máte pocit, že vynaložené peníze a úsilí za ty dvě minuty jsou adekvátní? Připomínám že se nejedná o okruh na honění vteřin… A přihlédněme i špatnému stavu vozového parku a pověstným českým naturelem ve smyslu dodržování pravidel… Víte, když někdo může jet tachometrových 130, ale jede 150, protože to je vlastně skoro 130 reálných (hih), tak pojede 170, pokud limit zvedneme na 150. Máte pravdu v tom, že většina si pojede svojí rychlostí, jenže potom přeci nedává smysl zvedat tu rychlost ne? Velice významné množství nehod způsobí jízda v opilosti a také to neznamená, že je většina řidičů pod vlivem… Stačí jeden a následky jsou obrovské. O víkendu se u Brna srazilo 5 aut, fatální následky a to ani nemuseli jet těch 150. Co si o tom , pane Kottás, myslíte?

    Petr

    i kdyby jsi mohl usetrit vterinu na trase, proc ne? Takhle akorat fizlove vyberou vic dani od ovcanu a ti co o tom rozhoduji rychlost resit nemusi, oni maji vyjimku…. Tady slo o to, ze ridic bude mit trosku vic volnosti jet podle schopnosti a moznosti svych, auta a okoli… nic vic. Ale to se nenosi, nechat na svobodnem obcanovi, aby sam rozhodl, jak se bude chovat… je mi na bliti z ovcanu

    Honza

    Přestaňte neustále obhajovat, že dojezdový čas bude o minutu menší, tak je nesmysl hazardovat s životy ostatních účastníků a maminek s kočárky. Jestli vám připadá, že 150 je závodní rychlost, pak si zkuste jednou sednou do jiného auta. Jde i o příjemnou možnost, jak cestovat a nesledovat neustále podezřelá auta s příslušníky. Jestli chcete honit vteřiny, ve 150 si toho moc nenahoníte. Ale nevím, co děláte za volantem konkrétně vy… ani by mě to nepřekvapovalo.

    Pěkně si protiřečíte. Cituji: „O víkendu se u Brna srazilo 5 aut, fatální následky a to ani nemuseli jet těch 150.“

    Ano, protože někdo jel pomaleji, ucpal to, vznikla kolona aut a pak stačí chvilka nepozornosti jednoho s řidičů. Já raději jedu 150 na poloprázdné cestě než 110 v koloně. Ale to vy asi radši, jak tak čtu. Divné názory.

    Honza

    To bylo na pana Milana.

    Milan

    Nikde nemluvím o 150, jako o závodní rychlosti. Debatuji o tom, zda má smysl honit vteřiny, když nejsem na okruhu… Dál píšete, že raději jedete 150 na poloprázdné cestě, než 110 v koloně, co je to prosímvás za argumentaci? Jak totot souvisí s dálničním limitem? pokud je na dálnici kolona jednoucí 110, tak vám asi nezbývá než se s tím smířit, ne?! Taky bych raději jezdil jen na poloprázdných silnicích a v maximálním možné rychlosti. Takže navrhuji omezit tuto debatu pouze na situace, kdy se dá těch 150 normálně jet (jak legálně, tak rozumově).

    Takže modelová situace: jedete 150 v levém pruhu, v pravém pruhu jezdí auta a náklaďáky výrazně pomalejší rychlosí (100-130), někdo v pravém se rozhodne předjíždět (sice vás nesmí ohrozit ani omezit, ale víme, jak to na českých dálnicích je), vy budete muset poměrně intenzivně brzdit, za vámi lidé kuli reakční době ještě více. Nejenže je tu riziko nedobrždění (jako o mnou zmiňované nehodě na D1 u Brna), ale je mnohem pravděpodobnější, že se vytvéří vámi nenáviděná kolona a tudíš potenciálně významně rizikovější situace… Čím je rychlost aut na silnici konstatnější, tím je doprava plynulejší. Tím že pár aut pojede rychleji se toto dle mého názoru naruší.

    A pojďme dál, co když vás(mě) řidič v právém pruhu přehlédne (slepý úhel) a vytlačí na svodidla? jistě viníkem je on, ale jaké budou následky této nehody ve 130 a 150 kilometrech? A prosím nebagatelizujte toto, pravidelně jsem dojížděl z Brna do Olomouce a stalo se mi to několikrát.

    A dál, můj příklad byl rozepsán na ideální příklad, kdy bude na celém úseku 35 kilometrů povolená 150. Realita je taková, že je tam 6 sjezdů a nájezdů, tudíž je možné, že ta 150 by bylo povolená jen na těch rovinkách mezi nimi. A jestli jedete pár jednotek kilometrů 150, pak zpomalíte na 130 a zase zrychlujete na 150, to už fakt rovnou můžete zapnout tempomat na 130, protože reálně nezískáte nic navíc, kromě větší spotřeby.

    Co když Vám praskne pneumatika, nebo z kamionu něco odlétne? jistě si věříte, že to ubrzdíte, jinak byste takovou rychlostí nejel, ale ubrzdí to i starší vozy/méně kvalitní řidiči za vámi? jsou rozsahy nehod ve 130 a 150 srovnatelné? co jsem slyšel názory dopravních odborníků, tak nikoli…

    Jediné co uznávám je, že bojujete za svou svobodu jet tak rychle, jak se vy cítíte. To je pochopitelné, dle mého názoru ale nerelevantní, pokud se jedná o takto krátké úseky. Nicméně souhlasím s tím, že v Německu neomezená rychlost funguje. Ale dle mého názoru je toto na české silnice s českou agresivní řidičskou mentalitou nepřenositelné…

    A všimněte si, prosím, že do toho netahám ani děti, ani kočárky, ani mlhu a špatné počasí, kde by se měla rychlost přizpůsobit stavu vozovky.

    Milan

    Pokud se takto „slušně“ a klidně vyjadřujete v diskuzi, jak klidný a ohleduplný asi musíte být v silničním provozu? Třikrát se nadechněte a uvědomte si, že tímto způsobem diskuze jste se sám zařadil do stáda. Jen jiného druhu…

    beda

    pane milane, vy jste zajímavý člověk
    vysvětlete mi prosím proč ještě němci nevymřeli.
    rychlost přece zabíjí a tam na dálnicích jsou úseky kde je rychlost neomezená a někdo jede rychle a někdo pomalu a nic. pořád se nechtěj pozabíjet

    uživatel

    vždycky se objeví nějaký „Milan“, který musí někoho omezovat usměrňovat s argumentací falešné bezpečnosti. a tou třeba omezená rychlost je, protože přeci jedu 120 – 130 km / h, tak se nemusím nejen dívat do zrcátek, ale dokonce smím jezdit v libovolném pruhu, který mohu kdykoliv změnit bez použití směrovek.

    Lesní plesnivec

    To zas má nějaký frajer problém s dodržováním zákona, hm? Jak strašné, že vůbec silniční zákony existují, měli by nás nechat, abychom se přirozeně na silnici usměrnili sami, však my to víme nejlíp!

    Franta

    Přesně. Tady se prostě projevuje ta chuť někomu kecat do života. Pane Milane, není na vás, abyste řešil, jestli někdo něco ušetří nebo ne. Je to o svobodě volby a není na vás do ní komukoliv mluvit. Proč cítíte tu nutnost někoho omezovat? Že ušetří jen trochu času? No a co? Je to snad váš čas nebo co? Proč to vůbec řešíte? Na vašich oprávněných zájmech vás to neohrožuje, takže to neřešte. Tím nejzákladnějším důvodem není to, jestli je to podle vás smysluplné, ale to, že to lze, tzn. každý se může rozhodnout, jestli tu možnost využije nebo ne. Nemusím mít nějaký racionální nebo z vašeho pohledu ospravedlnitelný důvod, prostě si chci jen užít té možnosti se tak svobodně rozhodnout a do důvodů nikomu nic není. Jenom lidi jako vy cítí potřebu za ostatní rozhodovat, jestli to využijí a potřebují nebo ne. Úplně v tom slyším schované „Já vím, co je pro vás nejlepší!“. Starejte se o sebe a svůj vlastní život a nechte ostatní, ať se starají zase o ty svoje.

    Calebos

    Jak souvisi demence velke vetsiny ridicu s omezenim rychlosti? Denne potkavam na silnici(konkretne v Praze) retardy, kteri ignoruji pravou stranu, prechody pro chodce, pravidlo zipu a jine … a tech retardu je opravdu velke mnozstvi. At uz jako pesi, ridic, nebo pripadne na kole(to je kapitola sama pro sebe).
    Je to apriori o lidske blbosti a ta se neda ani uzavrit do pravidel, natoz eliminovat.
    Popelnicek a argumenty jeho pindika Ovcacka jsou irelevantni a v tomto s panem Kottasem souhlasim do puntiku. Navic vozit ten fetacky prirodni ukaz s vymytou hlavou etanolem na Vysocinu musi byt taky zazitek.
    Jednoduse receno: kdo ridit umi, dodrzuje basicka pravidla silnicniho provozu a nema v hlave nablito, nepotrebuje nominalni omezeni, protoze mimojine, prizpusobi jizdu povetrnostnim a aktualnim podminkam provozu.
    Statni cubka nas bude okradat a svazovat donekonecna, ale cesky vurt ji za to jeste bude lizat rit.

    Honza

    To je zase komentář jak stehno…

    PepaSFI

    ale samozřejmě že to tak je. Já jedu po té silnici, já mám vědět jaká rychlost je pro tu situaci vhodná. To že někdy před lety, v době kdy jezdila auta o několik generací starší, nějaký úředník rozhodl že pro všechny dálnice bude správná 130, neznamená že to musí platit vždy. Opravdu někdo věří tomu že 130 je univerzální správná rychlost pro všecky dálnice? Tak jako platí že pro určitá místa a situace je vhodná rychlost nižší, stejně tak platí že jsou situace a místa kde je možno jet bez potíží rychlostí vyšší. Jak vysokou? No takovou jaká je vhodná.

    Petr

    vyjadruji se jeste slusne…. vuci nekterym. jaky jsem ridic, ti muze byt jedno…. z toho co pises, jsi poddajny, submisivni typ a takove ridice nemam rad…. promin.
    Na diskutovani tu jsou jini, kteri maji s timto typem ridicu trpelivost

    Petr

    muzes mi rict, co furt ty a tobe podobny mate vuci ceskym ridicum? Voloviny typu Nemci jezdi slusne, Cesi jak hovada? Neustale hloupa argumentace co by kdyby…. kazdy normalni ridic jede tak, aby dojel do cile… a na ty ostatni neplati nic, maximalne policie na silnicich a okamzity trest… ale to se nesmi skryvat v neoznacenych autech a buzerovat za voloviny… jenze to ovce jako ty nikdy nepochopi… ze lidi maji mit maximum svobody, volnosti a hlavne zodpovednosti…

    Tomek

    Co mám proti českým řidičům ? Jedím občas do rakouska… nejsou to svatoušci, ale cítím se tu bezpečněji, neriskují tolik. Cítit je to hlavně v době dovolených, kdy se u nás lidi snad zblázní … namátkou 100kmh v obci, předjíždění do zatáčky a obecně předjíždění za každou cenu kdykoliv a kdekoliv , myškování v hustém provozu… já zrovna taky nejezdím předpisově, ale neriskuju a neohrožuju ostatní…

    Lesní plesnivec

    No, a právě kvůli kovbojům, jako jste vy, tu naštěstí máme omezení rychlosti.

    Ono když je to rovné ještě třeba skopce, tak proč nejet 200, že? Vždyť to jde, a „nikoho tím neoohrozíte“. Samozřejmě. Koho zajímá plynulost dopravy. Pak vám těch 200 přijde pomalých, protože si na ně zvyknete, jako jste si zvykl na 130 (nebo ve vašem případě nejspíš 150), tak pojedete 250, protože to přece jde.

    Co se týká nižších rychlostí, nějak vám uniká, že těch 130 je horní limit, ne doporučená rychlost. A stejně tak vám unika, že v úsecích, kde se ve většině případů 130 jet prostě nedá, je zpravidla snížení rychlosti.

    Saakrys

    14 vs. 16,15 minut, pokud budu jezdit 2x denne (do prace a zpet), rozdil bude kazdy pracovni den 4,3 minuty. Pokud ma rok 2015 priblizne 250 pracovnich dnu je to 1075 minut = 17,9 hodin, ktere bych mohl za rok usetrit.
    Je na kazdem, aby usoudil, jestli to je hodne nebo malo.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist