kottas-skoda-octavia-rs-230-je-zbytecnost-nikdo-si-ji-totiz-nekoupi.jpg

Kottás: Škoda Octavia RS 230 je zbytečnost. Nikdo si ji totiž nekoupí.

Škoda Octavia

Neberte mě špatně, Škoda Octavia RS 230 bude velmi dobré auto. Jenom se bojím, že ho nikdo nebude chtít...

Diskuze

31 komentářů

    Sir CHerokee

    Mi u RS chybí sportovní výfuk… umělé vytvářené zvuky a fake rámečky vzadu jsou výsměchem pro toho, kdo má rád auta. Druhá věc – má se jednat o auto na každý den, proto bych bral možnost dokoupit adaptivní podvozek…ten v GTI funguje výborně a za mě pak 4×4 kvůli zimnímu počasí a bezpečnosti (to auto bude vozit rodiny). Samosvor a koníky jsou samozřejmě taky příjemné.

    Poslední přísada – kvalita. Podle TUV 2014 nová Octavia je spíše podprůměrná.

    Ivan

    Já myslím, že je spíš problém v cílové skupině. Na koho vlastně by měla Octavia RS 230 cílit? Octavii ve sportovním provedení si může koupit pouze zarytý škodovkář (člověk jehož děda i praděda měli škodovky, mylsí si že podporuje českou ekonomiku a má poctivé české auto, které je zárukou kvality protože nevidí dál než do berlína), zarytý šetřil (protože si myslí, že náhradní díly na škodovku padají každou neděli po obědě z nebe a ostatní německá nebo japonská auta jsou předrahá na provoz (nejsou, nejezděte do autorizáku, podvozek na kdejakou toyotu seženu levněji než na škodovku)), manažer (takový který nemá na audi nebo BMW a chce to „nejvíc cool“ od české značky). Co se stane když všem těmto lidem už nedáte tak praktické vozidlo (vyšší výkon, silnější motor, samosvor je pro neznalce spíše na nepohodu než pohodu a vozidlo už nebude tak pohodlné (ano podvozek u jedničky, dvojky a bohužel opět i u trojky stojí za hovno a kdo tvrdí že ne, tak v pořádným autě asi nejel)….takové auto jim bude k ničemu už neboť to nebude tak pohodlné s tím jezdit do tesca pro rohlíky a zarytý sportovní fanoušek ostřejší jízdy se nezastaví v autosalonu škody, ale mrkne spíše po Toyotě, takový Pulsar v nismu bude hodně zajímavý (japonci většinou nic neposerou nikdy), EVO nám sice skončilo, ale i ten lancer sport je velice vydařený a dotaženější vozidlo, nebo taková Imprezka.

    Sir CHerokee

    Tak tady jde i o design…Datsun ani Subaru moc krásy nepobraly a Lancer už je přestárlý a bude končit. Další věc pak servisní a prodejní síť. Myslím, že o zákazníky nebude nouze. Uvidíme.

    Bubaak

    Můžete mi prosím vysvětlit, jaký mám problém se servisní sítí, jsem majitel Toyoty, děkuji. PS: O žádném nevim, narozdíl od souseda který si loni koupil Renaulta, protože nemohl najít kvalitní servis na škodovky….

    ernest

    A Renault ma kvalitny servis?! Pekne, ze tomu sused veri 😀 😀 😀

    Muf

    Souhlasím s Hugem, že doba se hrozně změnila. Když vyšel na trh Focus RS Mk1, o kterém Hugo mluví a který je shodou okolností můj, tak se říkalo, že trhá ruce (po prvním 1000 vyrobených RS údajně Ford trochu upravil konstrukci šnekové špéry, aby nebyla tak ostrá) a řidič ho musí umět řídit. Dneska se nikdo nepozastavuje nad hot-hatchem s výkonem 280+ bhp nebo malými hot-hatchi typu Fiesta ST nebo 208 GTi, které mají podobné výkony jako FoFo RS Mk1 a je rozhodně snazší je řídit. Myslím, že Oct RS je dobré auto, dokonce se přiznám, že se mi docela líbí jako daily car, ale proč do něj nacpou špéru nějak nechápu. Drtivá většina řidičů ji neocení, jen málokdo se půjde s RSem projet po okresce kvůli nové špéře a v neposlední řadě je eRSo jakýmsi univerzálním autem, které většinu života stráví v městech nebo dálnicích, protože fajnšmekr si koupí něco ostřejšího. Jo a jestli je to ta samá špéra jako v Golfu GTI, což bude, ta jsem z ní odvařený fakt nebyl a dokonce jsem nějak nechápal její namapování. Když už špéru, tak proč ne poctivou lamelu – cena???

    Bubaak

    Pochvaluje si Dispo servis u jížní spojky v Praze, našel ho na třetí pokus….

    Bubaak

    inak čekám na vyjádření, jaký že to mám problém se servisní sítí Toyota

    Sir CHerokee

    Nemluvil jsem o problému, nicméně škodovka má největší síť prodejců a servisů v ČR. P.S. Ne všichni jsou z Prahy ;-).

    Bubaak

    To mi je jasný, ale automobilky jako Renault, Škoda… jí potřebují mít hustou….a mnohdy bohužel nic moc kvalitní. Japoncům stačí jebnout jednu oficialní prodejnu do plzně a další je až v Písku a stejně to majitelům stačí 🙂

    Petr K.

    Proč je většina RSek s dieselem? Protože jich je většina firemních. Z vlastní zkušenosti vím, jak to chodí. Když si člověka firma hledí, dá mu klidně i docela rozumný rozpočet ale!!!: bude to Škodovka – naši zákazníci nejsou zvědaví na nějaké vylomeniny. Škodovkou nikoho nepopudíš ale ani to není nic pod úroveň. Bude to Octavia. Jasně, že by to stačilo i na Superb nebo Yeti, ale tím jezdí šéf. Bude to diesel, jinak se z toho na účtárně a v controlingu opupínkujou… To je pak taková RS s TDI docela logická volba… 🙂 Kdyby mi nevadilo, že je to RS na ní až moc vidět a že budu mít ze sportovního podvozku naklepaný zadek, asi bych o ní taky přemýšlel.

    Biest

    Osobne si nemyslim, ze si sportovu skodovku kupi len zaryty skodovkar. Samozrejme aj taki su ale podla mna su 4 skupiny zakaznikov napr. octavie RS
    1, Prva skupina su spominani zariti skodovkari, ktori chcu mat silou mocou RS bez ohladu na to ci to auto je alebo nie je ostre. Tejto skupine je jedno ci ma diesel alebo benzin aj ked si myslim ze prevazuje diesel.
    2, Ten, kto nepotrebuje a vlastne ani nechce brutalne ostre nacinie ale sem tam sa chce odviezt sportovejsie. Zvysok casu sa vsak potrebuje vozit hlavne pohodlne, prakticky a v diesel verzii aj usporne. Samozrejme za predpokladu, ze sa mu OCT 3 RS paci a oslovila ho. V tejto skupine prevazuje diesel.
    3, Ten, komu je uplne jedno ci bude alebo nebude mat sportovu octaviu a v podstate tento fakt pri kupe ani zehohladnuje. Proste sa mu paci RS dizajnom viac ako bezna octavia. Samozrejme chce mat okrem dizajnu aj vykon a v dieslovej verzii aj usporne auto. V tejto skupine prevazuje diesel.
    4, Ten, ktory by sa ostro aj vozil rad ale v podstate nemoze pretoze ma rodinku, ma len na jedno auto a potrebuje mat prakticke auto aj na bezne pouzivanie aj na sportovanie. Musi volit kompromis a v podstate doteraz ani inu sancu ako OCT RS ani nemal. Tato skupina voli benzin.

    Drviva vacsina ludi z tychto troch skupin kupuje diesel, co potvrdzuje len tvrdenie, ze octavia je univerzalne auto, ktore nie je vo vseobecnosti ani brane ako supersportovy kombik a ludia sa v octavii vlastne vozit ostro ani nechcu…. To mi potvrdil aj predajca. len 2 octavie RS z 10 su benzinove!

    Z tohto podladu mne osobne dava skodovka k*rva zmysel a je perfektne zacielena. Vo svojej univerzalnosti nema konkurenciu comu nasvedcuju aj predaje. Zhodou okolnosti som siel dnes na dlhsiu pracovnu cestu po republike a za cely den som stretol min. 15 (ak nie aj viac) octavii RS v min. aj terajsej generacii. Sam som bol v udive kolko ich jazdi. Je to ohromne cislo (pre porovnanie napr. fabiu RS som stretol za 3 roky snad 5x). To dokazuje ze ludom to auto vyhovuje.

    Co sa tyka mna … patrim do 4 skupiny. Hrozne by som sa chcel vozit ostro aj rodinne. Mam rocne dieta, dalsie na ceste takze potrebujem auto v ramci moznosti co najvacsie. Ok takze si zhrnme moznosti.
    1, Octavia RS combi – jednoznacne vo svojej triede najvacsie auto … uplne bez debaty. Velky kufor, priestorne, prakticke. Pekne, no pomerne drahe. Najmenej sportove no na druhej strane univerzalne. Aj si clovek uzije trochu zabavy aj je to auto prakticke.
    2, Golf R variant (R nakolko GTI variant este nie je) – vo verzii R pekne, 4×4, najsportovejsie a najostrejsie, krasny zvuk a jazdne vlastnosti, kvalitne ale mrte drahe. Navyse som si bol pozriet ake to je velke a napriek tomu, ze to je kombik tak to nie je take priestranne a velke ako octavia. Aby som to za tie prachy kupil tak by to muselo byt priestorovo najvacsie, co nie je. Nie som ochotny za to tolko dat.
    3, Leon cupra ST – krasne, najlepsia cena, sportove a ostre jak lusk ale tiez nedosahuje rozmery octavie. Prirovnal by som ku golfu variant. Dokonca najmensi kufor.
    4, Renault Megan (neviem presne motorizaciu) – nie je to uplne porovnatelne auto nakolko sa nepasuje do role sportovca.

    A tym sme moznosti vycerpali (v podstate take auto ponuka len VW Group). Takze vcul budte mudri. Co z toho vychadza najlepsie. Keby bol idealny stav tak beriem v kombiku Superba, Pasata alebo Mazdu 6 + auto na zabavu – Novy Type R a Focus RS alebo RCZ R …

    Bohuzial musim volit jedno auto a preto je pre mna idealna volba: Octavia RS 230 so samosvorom 🙂 Ak sa teda nerozhodnem srdcom pre Leona ST (a nejakym zazrakom mi ho schvali manzelka 😀 )

    Biest

    Adaptivny podvozok je v octavii 3 RS ako priplatkova vybava! Takze sa da dokupit.

    Magister

    Kde? DCC?

    Magister

    To, že máš rodinu, to chápu. Ale proč k rodině potřebuješ kombi – to ne. Kočárek se složí do kadého auta. Mi postačilo bohatě GLA 45 AMG a splnilo to vše. Kufr 420 litrů je úplně v pohodě a nemusel jsem dělat žádný kompromis. Věci jako pračku nebo televizu kupuješ jednou za 100 let a domu ti ji rádi dovezou ;-).

    BJ

    Tak to se kamaráde pleteš. RS mám a adap. podvozek tam koupit nešel, jako do žádné Octy. Jen Superb ho bude moci mít.

    Sir CHerokee

    To jsem taky věděl, proto mě jeden kolega tady diskutující udivil. Ano, Superb ho má mít, jako první.

    biest

    Pleties sa ty. To ze ty nemas adaptivny podvozok este nemusi znamenat ze nejde kupit.

    Stavim sa ze nemas napr. ani skoseny volant. Ak si ale kupoval auto davnejsie, tak to je mozne nakolko je to v ponuke nove. Vola sa to performance adaptic drive tusim a mozes si zvolit zo 4 jazdnych rezimov. Priplatok okolo 190 eur. Par veci bolo pridanych neskor za chodu.

    biest

    Ospravedlnujem sa, pozrel som si to presnejsie … dany priplatkovy system sa vola PERFORMANCE MODE SELECTION, ma 4 stupne jazdneho profilu: NORMAL, SPORT, EKO, INDIVIDUAL.

    Kludne si to mozete prekontrolovat v konfiguratore 🙂

    biest

    Kocar das do kazdeho auta to je pravda. Ale pokial sa chces pobalit napr. na lyzovacku a mas male dieta (deti) tak je to problem. Viem to z vlastnych skusenosti. Dost casto chodim v zime na hory na vikend alebo dovolenku, v lete k vode. Mam zatial male auto tiez cca 400 l (vacsie som nepotreboval) a do toho je pri 2 dospelych ludoch a 1 malom dietati sa velky velky problem nasukat. V troch sa to este da nakolko v kufri kocik + prenostna postielka a nejake tie veci a na prednom sedadle batozina. Ak ideme malym autom tak lyze a sanky ostavaju doma lebo ich tam nedam. Ak by som mal este jedno dieta, uz sa tam nemame sancu narvat vobec. Preto som si bral vzdy octaviu kombi z prace kde to problem nebol (a tych veci tam fakt nebolo malo, aj lyze sa nam zmestili). Este by sa v pohode jeden zmestil aj s batozinou, no uz by to bolo tiez na knap.

    Dalsia vec, ze s kombikom ako takym nemam problem pretoze sa mi kombiky celkom pacia. Viem, ze su aj ine typy aut (liftbacky, sedany, SUV a pod.) s podobne velkym kufrom ale potrebujem kufor, ktory nalozim aj do vysky.

    Dalsia vec financie, mam obmedzeny rozpocet takze sa po praktickych AMG, M alebo S / RS modeloch pozerat nemozem. A v mojej cenovej kategorii moc na vyber nemas. Hot hatche su neprijatelne nakolko su pre mna male. SUV nechcem a sedany a liftbacky sa mi pacia menej ako kombiky.

    Dr.Iver

    biest vi o čem mluví. A Ivan naprosto netuší jak funguje automobilový trh. Neposuzujte RS230 jen optikou našeho malého trhu. Škodárna je na 100 trzích a zrovna v takové UK očekávám uplatnění vRS230. Spíš je to taková „permanentní limitka“, kterých se až zas tak moc neprodá ale vytváří „třešinku na dortu“. RS 4X4 už se připravuje.

    Magister

    O tom vím, nicméně to nepřenastavuje tlumiče.

    biest

    odkial to vies ze sa pripravuje RS 4×4? Kedy pride? Kolko koni?

    Ja tomu moc neverim ked ti mam pravdu povedat. Neverim, ze bude v ponuke tolko RSiek. Mozno 4×4 RS bude. Mozno bude mat aj 280 koni … Ale ked tak to bude Superb a nebude sa volat RS. moj nazor, bodaj by som sa mylil.

    Petr

    počkat…4×4 nebo haldex?

    Mysel

    To nema s adaptivnim podvozkem VUBEC NIC spolecneho. Umoznuje to naprosto nepotrebne stelovani par blbin a obsahuje to zcela nezadouci system generovani neprirozeneho zvuku do kabiny. :o)

    petr164

    Miluji články salonních mudrců ohledně budoucích prodejů ani jako mastný papír od šebestiánského špeku, bez něj patří do koše. Smysl mají pouze poctivé jízdní testy, protože čím více RS, tím více záleží na jízdních vlastnostech. Komu na nich nezáleží, koupí základ. Mimochodem, adaptivní podvozek je na české tankodromy za ty peníze nezbytný.

    petr164

    „…asi jako…“

    Dr.Iver

    Octa RS 4×4 bude v dieselu. Ještě letos. Superb v RS nebude.

    turbinek

    No jasne.. Za pade ti ho tam dobastli tvůj kámoš v garáži

    Lojzik

    Japoncům to stačí na cca 10 místo v prodejích. Třeba Mazda vyklidila pole v severních čechách a tak tam nově neprodá nic. Protože nejbližší servis bude v Praze. Ono totiž nejde jen o to, když se s autem něco stane, jde i o to, že autpo potřebuje pravidelnou údržbu. A kdo by chtěl minimálně dvakrá za rok vozit auto někam do tramtárie a pak za den dva zpět, jen aby nechal udělt výměny náplní a přezutí? Nicméně netřeba plkat. Stačí se podívat na prodeje. Ono to hodně odpovídá na otázky, k čemu je dostupný značkový servis.

    kaca

    Docela mě vytočil váš negativní názor na prodejnost octávie rs, nedovolím si tvrdit jestli tomu tak bude nebo ne, ale zároveň mě fascinuje jak může někdo psát takové negativní nesmysly, vy asi moc nečtete knihy o přitažlivostli, že? taky by se vám asi strašně líbilo, kdyby jste vy něco představil a někdo by vám veřejně říkal že je to propadák, jak by jste se cítil? víte co se pak stane, spoustu lidí ať už v branži nebo jen zájemců váš názor utkví v hlavě natolik, že se to může pak vyplnit, jelikož si to vlasně přitáhnou aniž by to chtěli, takže pro příště, pokud jim opravdu přejete neúspěch v prodeji, tak se dětě vycpat a pište dál takové nesmysly a pokud ne, tak si negativní názory nechejte pro sebe!
    A mimochodem já si ho koupím tisíctrát radši než nějaký smradlavý diesel.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist